Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
jenga_8 schreef:(histologisch analist en obductie-assistent) jaja... zie het al is zeker geen beschermd beroep????.
ik heb niet gezegd dat het voor elk paard werkt. wel bij de paarden die ik ermee heb behandeld. En ja, ik heb wel vaker hele erge échte mok gezien! en dat is overgegaan met dit middel en niet meer teruggekomen zinsdien!
Vervelend dat het voor jou niet werkte, je moet het ook maar één keer wassen. Ik denk dat wat jou is overkomen met etterende wonden niet toe te schrijven is aan het middel tenzij je paard allergisch is voor de werkzame stof.
jammer dat jullie het zo afschrijven terwijl het voor vele paarden zonder leveraandoening een heel goed middel is. Ik hou het hierbij omdat het zweefgehalte te pan uitrijst.
jenga_8 schreef:Voor alle paarden met mok, hiermee gegarandeerd weg te krijgen!
Bij alle paarden met mok die ik ken die hiermee behandeld zijn, is het weg gegaan binnen 2 weken!
Mok wordt veroorzaakt door mijt, het ene paard is hiervoor gevoeliger dan de ander. Die mijt gaat niet weg met mokzalf, het sluit de huid af waardoor de wondjes die ontstaan niet goed kunnen luchten waardoor er ontsteking komt. Betadine zorgt voor een goede ontsmetting, maar mijt is geen bacterie, dus werkt alleen maar ontsmettend voor de wondjes.
Behandeling met Beaphar anti vlooien shampoo:
Antivlooien shampoo van Beaphar (gewoon te halen bij de de dierenwinkel). de aangedane plekken goed wassen met de shampoo, enige minuten laten intrekken, de losse korstjes afwrijven (NIET KRABBEN!) en weer uitspoelen.
de mijt wordt uitgeroeid, komende dagen alleen de losse korstjes wegborstelen (niet loskrabben) verder niks doen!
Na 2 weken is de mok weg en anders sterk gereduceerd. Als er nog wel wat zit, nog een keertje behandelen.