Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
idinn schreef:Heb een hele tijd terug een artikel gelezen .. weet alleen niet hoe het precies zat en of het resultaat nu daadwerkelijk juist was na verder onderzoek. Maar dat JKK zijn eigen optimale groeibodem verpest als je het wel gewoon laat groeien en het dus zichzelf vermoord ... alleen vroeg ik me dan af hoe het dan zat met het zaad, dan zou je alleen dat weg moeten knippen en zorgen dat er geen dieren bij kunnen om het te eten. Niet echt praktisch als er veel in je wei staat, maar met enkele planten misschien wel een optie?
Kan dat artikel alleen zo snel niet terugvinden of het nu wel of niet zo bleek te zijn.
Laurabyoux schreef:Hier een stalgenootje van Beli, bij ons op stal zijn idd al 3 paarden met verhoogde leverwaarden, maar het zullen er vast meer zijn... Mijn merrie wordt ook binnenkort nog getest en ik geloof dat er nog 2 bloed gaan prikken.
Hoe ziet het kruid er gedroogd uit dan? Er zitten genoeg plantjes bij ons in het hooi... Maar ja om nou elk plantje op te sturen...
Laurabyoux schreef:Interessant. Al zit het niet in het hooi, ik vind het best belangrijk om hier wat van te weten... Het zal vaker voorkomen dan je denkt en idd ik wist ook niet dat jkk er zo uit zag. Vooral de bladeren zijn goed te herkennen.
Laurabyoux schreef:Als er zoveel giftige zijn, waarom is er dan speciaal op de JKK zo'n heisa? Of is dat een stomme vraag...
EstherHegt schreef:Steek je de planten wel uit dan is het verstandig de open plek te bedekken met wat oud hooi of wat mest om licht tegen te houden.
FahyaFemke schreef:ik heb ook op plekken mest gegooit, groeit t gewoon doorheen (viltig kruiskruid)