Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
cynthiar schreef:Mijn fjord van Cushing eet ook niet veel gras meer en is ook afgevallen terwijl hij 24/7 op het gras staat sinds eind mei.
Ik geef nu 2x per dag masters senioren slobber en grasbrok.
Hij vermagert nu niet verder.
Hij staat al bijna 6 jaar op Pergolide.
Ik hoorde ook van een dierenarts dat er dit jaar weinig voedingsstoffen in het gras zitten.
Elizaa88 schreef:Mijn paard van bijna 27 heeft cushing. Is in een jaartijd veel kilo's en spiermassa verloren. Zit aan de Prascend en eet steeds minder graast haast niet meer ik ben een beetje hopeloos
Natalie36 schreef:Er is apart voer voor cushing paarden op de markt. Het heet cushcare en bevat veel vet maar weinig suiker en zetmeel. Zelf geen ervaring mee maar heb van meerdere mensen positieve reacties gehoord.
Mijn ppid er is dit jaar ook veel vet en spieren kwijt geraakt. Ik heb hem op een semiorenmuesli gezet (vet) met merriebrok erdoor (eiwit). Mocht je paard gevoelig zijn voor hb zou ik met dat laatste wel voorzichtig zijn in merriebrok zit ook vrij veel suiker maar die van mij kan dat hebben. En als het echt alleen om aankomen gaat kan je ook gewoon zonnebloemolie over het voer gieten. Werkt ook prima!