[INFO] zomereczeem, schuren en jeuk 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 20:37

Ik vind het geen mooie deken, en ik had hem al gezien.
lijkt meer op een zomerdeken met hals er aan...?
ik vind die zijkanten bij de buik ook zo lang.

Wel een maf patroon, is sowieso wel leuk om een deken met een patroon er op te hebben :D

Anoniem

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 20:39

Die zijkanten hoort zo dat is juist veel fijner :) ik heb hem als vliegendeken. Enorm fijn sterk ding! Door de lange zijkanten en buikflap ook geen last meer van vliegen op de buik en rond de navel.

Hals is ook mooi lang ook als het paard graast! Als mijne versleten is schaf ik deze misschien wel aan :j

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 20:45

Hm, nog duurder dan de Rambo, dacht dat het niet mogelijk was _O-
Maar ik vind de hals zo los zitten bij het paard? En nogal weinig sluitingen. Verder zie ik ook geen buiksingels, of wel?

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 20:45

Afbeelding

Sneu ziet het er uit. Halster zit er nog onder maar dat was voor het passen :j

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 20:46

Agosh, arm paard :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 20:51

Destination schreef:
Maar ik vind de hals zo los zitten bij het paard? En nogal weinig sluitingen. Verder zie ik ook geen buiksingels, of wel?

Hals heeft 4 sluitingen :j en geen buiksingels omdat je hem sluit met een volledig buik bedekkende buikflap.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 20:54

Yvank_ schreef:
Destination schreef:

Hals heeft 4 sluitingen :j en geen buiksingels omdat je hem sluit met een volledig buik bedekkende buikflap.

Ah, oké :)

RSIH is trouwens wel verkrijgbaar in kleine maten
http://i39.photobucket.com/albums/e192/ ... hhoody.jpg

Robin_Rikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 21:44

Mijn Rambo mag snel binnen komen, pony heeft wel wat meer jeuk tegen dr oren aan op haar hals omdat ze nu weer haar oude bruine pyjama aan heeft :(:)
Hopen dus dat deze deken wel x aantal jaar mee gaat :')

Freya6

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 22:21

Hier ook nog steeds jeuk ondanks alle maatregelen.
Halve manenkam is kaal :(

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 22:36

Tja, paard inpakken met deken, vervolgens masker... ziet sneu uit en ik zie ook liever een mooi bloot paardje in de wei staan.

Maar vind dit masker nog best ok, je kunt de ogen nog zien!

Ben er zelf min of meer aan gewend. Graaskorf heb ik gelukkig nog nooit hoeven gebruiken want dat zou wel best een stap zijn voor me. Al gaat er gewoon alles boven de gezondheid van mijn pony's. Dat ik dan geen mooi paardje kan zien; soit.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 22:40

Ik ben bij appie inmiddels zover dat de deken er op zit en dan is het ook klaar.
moet alleen erg uitkijken met gras bij hem,dat mag maar minimaal zijn.
plekjes op het hoofd smeer in in met watsweet itch of andere zalf, en dan gaat het prima :j

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 08:26

Hier wordt het schuren elk jaar erger, desondanks rambodeken, voeraanpassingen. Ze staat ook sneller hoefbevangen, de intervallen worden korter en korter. Helaas moet ik af en toe bijspringen met cortisonen. Dan staat ze met minder jeuk maar is de kans op hoefbevangen zijn weer groter. Het is moeilijk om een evenwicht te vinden.
Ze is heel bang als ze alleen moet staan en daarom krijgt de hele kudde nu een strak graasschema.
Nu schuurt ze ook met haar buik over de grond...nog nooit eerder gezien. Elk jaar moet ik een nieuw deken kopen, ik wacht telkens op de solden en dan heb ik een nieuwe voor volgend jaar.

De derfen lotion ga ik eens proberen, nog iemand die daar tevreden over is? Ik zoek echt iets om haar jeuk te verminderen, dat zou al een hele verlichting zijn :)

Freya6

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 08:56

Oh Mindful, wat erg voor je. En voor je paard natuurlijk vooral. Is het niet iets met insuline resistentie, als ze ook snel hoefbevangen is?
Heb je andere dingen uitgesloten?

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 09:04

mindful schreef:
Hier wordt het schuren elk jaar erger, desondanks rambodeken, voeraanpassingen. Ze staat ook sneller hoefbevangen, de intervallen worden korter en korter. Helaas moet ik af en toe bijspringen met cortisonen. Dan staat ze met minder jeuk maar is de kans op hoefbevangen zijn weer groter. Het is moeilijk om een evenwicht te vinden.
Ze is heel bang als ze alleen moet staan en daarom krijgt de hele kudde nu een strak graasschema.
Nu schuurt ze ook met haar buik over de grond...nog nooit eerder gezien. Elk jaar moet ik een nieuw deken kopen, ik wacht telkens op de solden en dan heb ik een nieuwe voor volgend jaar.

De derfen lotion ga ik eens proberen, nog iemand die daar tevreden over is? Ik zoek echt iets om haar jeuk te verminderen, dat zou al een hele verlichting zijn :)

Dit klinkt niet heel rooskleurig, maar is er geen mogelijkheid dat ze minder gras krijgt ?
En lekker blijven bewegen.

Hier is de jeuk wat op en af, als ze gras krijgen is het weer mis.
Gelukkig is mijn Paddock Paradise in bedrijf, en nog weekje dan is het eind in zicht.
Helaas staat er best wel wat gras op het pad in het begin. En als gevolg zal ze dan flink gaan jeuken/scheuren.

Peachy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 09:32

amie1965 schreef:
Peachy schreef:
Hebben jullie nog ideetjes voor het hoofd te beschermen en dan eigenlijk met name de neus?
Mijn pony heeft veel jeuk aan zijn neus zeg maar rond de neusvleugels en richting de mond. Hij schuurt het helemaal kapot. Ik smeer er nu uierzalf gemengd met derfen op, maar dacht misschien hebben jullie nog meer ideetjes .

De mijne heb ik vroeg zijn deken opgedaan dus staart en manen zijn nog jeukvrij! Alleen jeuk aan zijn buiknaad en zijn hoofd dus.

Hoofdkap, ik heb deze en dat bevalt goed: http://www.agradi.nl/ir-masker-eczeemdeken-blauw-s.htm
heb een L voor een pony met een fijn koppie en een xl voor een pony met een wat breder hoofd. Groot kopen dus anders zitten ze te strak (volgens mij).
En een leuk prijsje vergeleken met al de andere ZE spullen :)

Deze heb ik idd al!
Hij schuurt alleen nog verder naar beneden ;)
Hetzelfde als wat Destination heeft.
Ik ben nu begonnen met wolvet kijken of dat wat doet.
Thnx voor het meedenken

hannatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 11:18

Hoi, Sorry dat ik zo maar binnen kom vallen maar ik zit met een probleem en ik hoop dat jullie kunnen helpen.

Ruim 2 weken geleden is mijn paardje verhuisd naar een andere paddock paradise. Na ongeveer een week had ze in 1 nacht tijd een kapot flank van het schuren. Dit is nu al weer netjes beter geworden maar het lijkt zich te verspreiden. ondertussen zit het op haar buik, voorpluk, gehele hoofd en keel.

Het begint met een korst welke ze kapot schuurt, je voelt dan onder haar vacht ook korsten zitten. deze korsten kan je er zo uit pulken met haar en al.

De dierenarts is nu 2 keer geweest, de 1e keer moest ik haar wassen met betadine en ze heeft een prik gekregen tegen de jeuk. de plekken werden rustiger maar het spreidde ook verder uit.
Daarna heb ik zelf de korsten een beetje weg gehaald en ingesmeerd met vetramil honingzalf.
nu is de dierenarts gisteren nog geweest en hij heeft nu antibiotica voorgeschreven voor de komende 10 dagen omdat hij denkt dat het iets bacterieels is. ook heeft hij zalf gegeven waar antibiotica in zit.

maar door de locatie van de plekken liet hij ook even zomereczeem vallen. hier schrok ik natuurlijk wel even van.
Hebben jullie enig idee wat dit kan zijn?
Dierenarts denkt niet aan schimmel omdat dat anders verspreid, Mijt denkt hij ook niet doordat het niet in de benen zit en ze goed ontwormd is. Luis ga ik zo nog eens goed bekijken.
Foto's ga ik vanavond even maken. Dankjewel alvast!

Freya6

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 12:38

Klinkt in mijn ogen niet als ZE hannahtjuh, Klinkt eerder toch als een schimmel of ringworm oid.
Het kan natuurlijk wel, maar ik zou eerst even de behandeling afwachten.
Antibiotica is trouwens wel een aanslag op een systeem van een eczemer.

Freya6

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 12:39

Mensen ervaring met injecties voor zomereczeem?
Welke voor en nadelen?

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 14:27

Zelf al op Google gezocht?
(sorry, maar ik erger me meer en meer aan mensen die niet eerst zelf zoeken, niet alleen in dit topic overigens)

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 14:32

Freya6 schreef:
Mensen ervaring met injecties voor zomereczeem?
Welke voor en nadelen?

Wij hebben ook zo'n injectie geprobeerd, maar hielp vrij weinig helaas. Het doet ook niet zozeer wat tegen de jeuk, maar het haalt je paard uit zijn vicieuze cirkel van schuren.

hannatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 14:34

Kinke schreef:
Zelf al op Google gezocht?
(sorry, maar ik erger me meer en meer aan mensen die niet eerst zelf zoeken, niet alleen in dit topic overigens)

Reageer je nu op mij of op Freya6? :)

Freya6

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 19:01

Ja haha, nou google kan ik wel op zoeken, maar ik wil graag ervaringen van anderen horen. Het is me nogal wat die injecties. Vind dat echt helemaal niet raar dat ik dat in dit topic vraag. Daar is dit topic nou precies voor in mijn ogen.

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 20:49

Als je in het topic zoekt word er al veel over gezegt dus niet iedereen wil dat nog weer herhalen..

xxxxxx2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 20:57

Oei dat klinkt niet zo gastvrij... Toch probeer ik ook even wat aan jullie kenners voor te leggen. Ik heb totaal geen verstand van ZE maar m'n merrie van 20 begint heel erg te schuren, manen kapot, harde manenkam, kale plekken op haar gezicht etc. Ze had dit vroeger nooit maar de laatste jaren steeds meer. Kan ZE opeens op latere leeftijd opkomen? Zou een bloedtest duidelijkheid kunnen bieden? In de winter had ze dit niet en ze staat nu overdag op een afgezet stuk weiland.

Freya6

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 21:14

xxxxxx2000 schreef:
Oei dat klinkt niet zo gastvrij... Toch probeer ik ook even wat aan jullie kenners voor te leggen. Ik heb totaal geen verstand van ZE maar m'n merrie van 20 begint heel erg te schuren, manen kapot, harde manenkam, kale plekken op haar gezicht etc. Ze had dit vroeger nooit maar de laatste jaren steeds meer. Kan ZE opeens op latere leeftijd opkomen? Zou een bloedtest duidelijkheid kunnen bieden? In de winter had ze dit niet en ze staat nu overdag op een afgezet stuk weiland.

Hoi Ja dat kan wel, maar misschien kun je haar laten testen op cushing.
Ik weet ook van iemand dat haar paard rond die leeftijd ineens ging schuren.