lijkt meer op een zomerdeken met hals er aan...?
ik vind die zijkanten bij de buik ook zo lang.
Wel een maf patroon, is sowieso wel leuk om een deken met een patroon er op te hebben

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Destination schreef:Hm, nog duurder dan de Rambo, dacht dat het niet mogelijk was
Maar ik vind de hals zo los zitten bij het paard? En nogal weinig sluitingen. Verder zie ik ook geen buiksingels, of wel?
Yvank_ schreef:Destination schreef:Hm, nog duurder dan de Rambo, dacht dat het niet mogelijk was
Maar ik vind de hals zo los zitten bij het paard? En nogal weinig sluitingen. Verder zie ik ook geen buiksingels, of wel?
Hals heeft 4 sluitingenen geen buiksingels omdat je hem sluit met een volledig buik bedekkende buikflap.
mindful schreef:Hier wordt het schuren elk jaar erger, desondanks rambodeken, voeraanpassingen. Ze staat ook sneller hoefbevangen, de intervallen worden korter en korter. Helaas moet ik af en toe bijspringen met cortisonen. Dan staat ze met minder jeuk maar is de kans op hoefbevangen zijn weer groter. Het is moeilijk om een evenwicht te vinden.
Ze is heel bang als ze alleen moet staan en daarom krijgt de hele kudde nu een strak graasschema.
Nu schuurt ze ook met haar buik over de grond...nog nooit eerder gezien. Elk jaar moet ik een nieuw deken kopen, ik wacht telkens op de solden en dan heb ik een nieuwe voor volgend jaar.
De derfen lotion ga ik eens proberen, nog iemand die daar tevreden over is? Ik zoek echt iets om haar jeuk te verminderen, dat zou al een hele verlichting zijn
amie1965 schreef:Peachy schreef:Hebben jullie nog ideetjes voor het hoofd te beschermen en dan eigenlijk met name de neus?
Mijn pony heeft veel jeuk aan zijn neus zeg maar rond de neusvleugels en richting de mond. Hij schuurt het helemaal kapot. Ik smeer er nu uierzalf gemengd met derfen op, maar dacht misschien hebben jullie nog meer ideetjes .
De mijne heb ik vroeg zijn deken opgedaan dus staart en manen zijn nog jeukvrij! Alleen jeuk aan zijn buiknaad en zijn hoofd dus.
Hoofdkap, ik heb deze en dat bevalt goed: http://www.agradi.nl/ir-masker-eczeemdeken-blauw-s.htm
heb een L voor een pony met een fijn koppie en een xl voor een pony met een wat breder hoofd. Groot kopen dus anders zitten ze te strak (volgens mij).
En een leuk prijsje vergeleken met al de andere ZE spullen
xxxxxx2000 schreef:Oei dat klinkt niet zo gastvrij... Toch probeer ik ook even wat aan jullie kenners voor te leggen. Ik heb totaal geen verstand van ZE maar m'n merrie van 20 begint heel erg te schuren, manen kapot, harde manenkam, kale plekken op haar gezicht etc. Ze had dit vroeger nooit maar de laatste jaren steeds meer. Kan ZE opeens op latere leeftijd opkomen? Zou een bloedtest duidelijkheid kunnen bieden? In de winter had ze dit niet en ze staat nu overdag op een afgezet stuk weiland.