Paard met kissing spines wie nog meer? (verzamel topic)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 17:55

Melanietje, spannend hoor. Ik hoop voor je dat het allemaal helpt en dat hij pijnvrij verder kan zo.

Die spuiten bij de wervels zelf heeft Elvee niet gehad, maar dat met die vijf spuitjes op een rij en dan steeds een stukje verder en dat een aantal rijen onder elkaar wel. Dat heet meso-therapie en bij Elvee was het om de lange rugspier meer te laten ontspannen, zodat ik zelf met fysio-oefeningen en op een goede manier longeren haar beter kon laten lopen. Buikspieren meer gebruiken, rug meer opbollen waardoor de doornuitsteeksels weer meer uit elkaar kwamen enzo.
Die meso-therapie heeft wel goed geholpen vind ik, dus ik hoop dat dat bij jouw paard ook zo is.

karlijn1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 18:42

Melanietje: hoop dat het werk voor je paard! Ik ga duimen.
Mijn paard heeft beeldde behandelingen gehad trouwens, welke kliniek ben jij geweest als ik vragen mag?

Voor iedereen hier:

Afbeelding

_Melanietje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 19:51

karlijn1985

Re: Paard met kissing spines wie nog meer? (verzamel topic)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 20:01

Ok. Had ik nog nooit van gehoord en zo ver woon ik niet van Roosendaal vandaan.

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 22:38

_Melanietje_ schreef:
Karlijn1985: Ik ben bij paardenpraktijk west-Brabant geweest.

http://www.paardenpraktijk.nl

En iedereen fijne kerstdagen gewenst! {:)

Ja, ik ook.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 18:39

Heeft iemand tips over hoe je een paard met KS weer het beste gespierd kan krijgen? Ik merk dat het een beetje tegenvalt met die spieropbouw, misschien omdat ze ze niet lekker wil gebruiken? Ik ben 'handiger' met rijden dan met longeren qua loswerken, maar is het misschien toch handig om veel werk aan de longe te doen om haar rug te ontlasten? Ik wil voornamelijk wat meer spieren en eenheid in de bovenlijn, nu is het echt hals - schouder - rug - kont :P Ze is ook wat mager (wordt aan gewerkt) maar dat houdt elkaar natuurlijk wel in stand.

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 20:48

Hoever ben je nu met de training? Wil ze wel ontspannen en zakken?

Balkjes werk, galop training, buikspieren vanaf de grond trainen met oefeningetjes.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 20:59

Zakken wil ze uiteindelijk wel, maar bij het losrijden vaak nog niet. Ik ben er wel veel mee bezig, maar ze is erg stijf in het begin. We trainen nu echt puur basis (rechtrichten en losmaken), want ik heb de afgelopen tijd helaas erg weinig tijd voor haar gehad :(

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 23:32

Het is jammer dat je niet helemaal in de buurt woont, ik zou je graag een keer helpen met bijvoorbeeld longeren! Het is inderdaad erg leuk om ze op die manier gespierder te maken.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 00:19

Hm nee, Schier is niet echt naast de deur, maar je bent altijd welkom hoor :P

_Melanietje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 10:55

Voor degene die het interessant vinden. Maar hierbij de röntgenfoto's van mijn paard ****.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Dyonne op 01-02-15 20:04, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Naam verwijderd op verzoek.

karlijn1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 16:22

Melanietje: er is wel goed te zien waar het probleem zit.

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 22:25

Is dat op die laatste foto, die "afgesleten" koppen? Of kan iemand es de foto's verduidelijken, want ik ken daar nu echt niets van!

Vandaag trouwens dierenarts op bezoek gehad, wou haar benen op foto, en dan later mss haar rug, maar die heeft me alles uit het hoofd gepraat omdat ze zo goed liep en haar rug ook prima gebruikte. Vond haar alleen nog te dik en wat sloom, dus bloedstaal genomen om te zien of ze geen tekorten heeft.

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 22:31

Op foto 1 zie je rechts duidelijk 2 bijna 3 wervels tegen elkaar zitten. De wervels onders het zadel. Verder lijkt er wat artrose te zitten en zitten er diverse te dicht op elkaar. Laatste foto van de schoft ziet er prima uit.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 23:14

Foto 4 is de schoft, die ziet er heel vaak zo uit. Het lijkt alsof er van alles mis is, maar dat is dus niet zo. Volgens mij is degene die je rechts nog gedeeltelijk ziet de tweede borstwervel ( T2). Tot en met de 8e wordt tot de schoft gerekend. De meest linkse is dan T10.
De derde foto is volgens mij een stukje naar achteren opgeschoven. De derde van rechts is dan zoals ik het zie weer T10. Tussen T13 en T14 zie je dan een kleine ruimte, kleiner dan de andere ruimtes en je ziet een witte streep. Dit geeft aan dat deze doornuitsteeksels bij een te holle rug tegen elkaar aankomen. Tussen T14 en T15 zit dan op de foto geen ruimte. Dat is dus echt foute boel...
De tweede foto: Daar zie je volgens mij links weer de minimale ruimte tussen T13 en T14.
Op de bovenste foto zie je volgens mij helemaal rechts T12, de kleine ruimte tussen T13 en T14, Geen ruimte tussen T14 en T15, echt een heel klein stukje ruimte of net niet tussen T15 en T16, Tussen de hierop volgende zie je weer meer ruimte.

Melanietje, wil je zelf even vertellen wat we zouden moeten zien? Ik ben wel heel benieuwd hoever ik er naast zit...

karlijn1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 00:57

Foto 4 is inderdaad de schoft, ik heb laatst uitgelegd gekregen dat die uitsteeksels vaak zo onregelmatig zijn. Die wervels blijven langer groeien en werken ala ik het goed onthouden heb.

_Melanietje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 11:43

Jet, ik kan je niet zeggen qua benaming of je goed zit daar heb ik geen verstand van. Op de rug waren twee spijkers geplakt. En zo door drieën gedeeld. Ik heb geprobeerd op een skelet terug te laten zien, het is ongeveer weet niet meer waar ze precies zaten.

Dit is ongeveer de foto's geloof ik. Pin me er niet op vast
Afbeelding

Foto 1 midden van de rug met een stukje achtergedeelte. waar weer duidelijk de twee plekken te zien zijn.
Foto 2 is een foto in het midden genomen. Dit was een controle foto, ze dacht dat ze iets bij de ribben zag.
Foto 3 is zover ik weet een stukje shoft en rug. Waar je ook duidelijk de twee plekken zie, of in ieder geval de twee die behandeld zijn.
Foto 4 is inderdaad de schoft. De dierenarts had erbij gezegd dat daar niks mis mee was. Sommige vinden van wel maar in principe kan het geen kwaad.

Hier zie je welke plekken behandeld zijn.
Afbeelding

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 15:01

Met jouw uitleg erbij denk ik dat ik het aardig goed zie. Hebben ze je niet gezegd ( of op papier gegeven) welke ze behandeld hebben?

_Melanietje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 17:13

Jet schreef:
Met jouw uitleg erbij denk ik dat ik het aardig goed zie. Hebben ze je niet gezegd ( of op papier gegeven) welke ze behandeld hebben?

Nee niet specifiek verteld welke behandeld zijn mondeling of op papier. Ook niet naar gevraagd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 17:21

Zie ik t nou goed dat die linkse van de 2 wervels ook echt beschadigd is?

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 20:59

Melanietje, jammer dat ze daar niet duidelijk over zijn geweest.

Jolien, daar lijkt wel wat botvorming tussen de twee doornuitsteeksels te zitten inderdaad.

Magic_Ubaila

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 00:29

Afbeelding

Afbeelding
Zou ik me ook mogen aanmelden ! Bij mijn paard is gisteren "kissing spines" geconstateerd. Ik heb al veel meegemaakt(paard wat atactisch was) maar dit nog nooit. Ik ben me er echt in aan t verdiepen! Maar zijn allemaal verschillende verhalen en meningen. Ik heb er ook een fotot bij gezet als t goed is. Heb nu al t 1 en ander gelezen en jullie zijn er ook allemaal consequent mee bezig. Iig vast bedankt! Groetjes joyce

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 00:49

Pfff naar zeg. Hoe nu verder?

Mijn paard is twee keer gespoten en heeft mesotherapie gehad en ik ben nu het traject met de fysio gestart.

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 00:50

Melanie en Jet hoe gaat het met jullie paarden?

Magic_Ubaila

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 09:40

De hoe nu verder is bij mijn paard afwachten! Acupunctuur meneer is gisteren geweest en die vind de spanning in zn lijf iets te hoog. Ik moet extra vitamine E en magnesium al van de veearts geven.
Woensdag komt de fysio/osteopaat m verder beoordelen.
Ik merk eigenlijk niks verder aan mijn paard behalve dat t een echte diesel is.
Als ik m te snel oppak komt hij gewoon in de problemen.