Plotselinge gedragsverandering wat zich uit in zichzelf..

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 21:53

Jeetje zeg....gelukkig dat ze het goed doorstaat, is ook altijd maar de vraag natuurlijk. Heel veel succes morgen. Ik ga duimen +:)+

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 21:54

timokyana schreef:
ongeveer 20 km,de helft zit erop,ze staat bij een pensionstal met een flinke zak hooi.Morgenvroeg de 2e helft,rond 8 uur.Kan ze nog uitrusten voor de onderzoeken.

Lopen in de berm ging redelijk,ze heeft het goed doorstaan.

och jee :(:) Het zit je ook niet mee.Wat een gedoe!
Sterkte maar!

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 22:34

Jeetje, 10 km. is niet alleen zwaar voor haar, maar ongetwijfeld ook voor jou! En dan morgen nog een keer zo'n afstand... Wel heerlijk dat je een stal hebt kunnen vinden op ongeveer de helft, zodat het niet in 1 dag hoefde. Balen dat het trailerladen niet gelukt is, hopelijk lukt dat voor de terugreis wel.

Heel veel succes voor morgen, voor jullie beiden natuurlijk!

Karlisa

Re: Plotselinge gedragsverandering wat zich uit in zichzelf..

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 22:39

Hier even een stille meelezer. Ik lees al vanaf het begin mee en vroeg mij af of er geen oplossing is voor het vervoerprobleem. Jaren geleden had ik een paardje dat de trailer met geen mogelijkheid in wilde en kreeg ik de tip om iemand te bellen die paarden laad d.m.v. hekken. Twee hoge, lange hekken naast de trailer bevestigd paardje erbij en met het derde hek erachter werd ze zo de trailer in gedreven zonder stres. Misschien zou dit ook wat voor Kyana zijn.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 22:48

Jeetje zeg, ze kunnen niet zeggen dat je het niet hebt geprobeerd en niet je enorm inzet voor je paard! Je bent een toppertje. Hopelijk gaat de tweede helft ook goed, lijkt mij flink zwaar voor haar maar ook voor jou.... heel veel succes en sterkte!! :(:)

crazyshar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 22:58

Karlisa: paard in kwestie gaat letterlijk zitten met te veel druk op de achterhand, gaat met de billen een muur omhoog die achter haar staat, een hek zou ze gewoon omver lopen helaas.

Kyana was zo lief tijdens het lopen, hopenlijk morgen niet te veel spierpijn en kunnen we gewoon door naar Visdonk. en dan maar hopen dat we fijn weer terug naar huis kunnen.

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 23:01

Knap hoor, veel respect. Nu maar hopen dat het onderzoek iets oplevert waar jij en Kyana mee vooruit kan

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-12 13:48

Rontgen zijn gemaakt al voor ik het wist,wachten is op da.daarna behandeling ellen.was en is erg zwaar voor kyaan,ze staat bij te komen van roesje.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 14:20

spannend hoor!

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-12 15:17

Rontgen zijn goed,zo onderzoek door Ellen.

matasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 17:35

spannend! mooi dat de rontgen in ieder geval al goed is, alvast 1 ding om van je lijstje te schrappen

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 19:24

En heb je al meer nieuws?

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 20:53

Fijn dat de röntgen goed zijn! Inmiddels meer duidelijkheid?

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-12 21:54

Moe thuis,helaas na weer 3 uur laden niet gelukt dus kyana staat nog op de kliniek en we gaan morgen weer te voet huiswaarts.

Vandaag heeft meganx meegelopen en crazyshar met de auto meegereden en drinken en eten gebracht.Zo ook gister..
Morgen helaas alleen,ga proberen hele terug weg.Moet goed komen want ik geloof er nog steeds in..

Wil de twee meiden even bedanken voor hun steun en hulp! Zo ook midgie op bokt die uren bezig is geweest om mee te helpen laden.Super toppers bedankt!!!!

Hopelijk kan ik schrijven dat ze morgen weer lekker thuis is.

Ellen vond blokkades,kyana zo scheef als een wokkel.ze is rechtgezet en heeft accupunctuur gehad.Nu even afwachten en over 3.5 weken komt ellen naar stal ( bij uitzondering) om haar nogmaals te behandelen en om te kijken of het resultaat had.Kyana reageerde in elk geval beter na behandeling.
Wel was vandaag erg zwaar voor haar..morgen vrees ik weer.
pittig dagje geweest vandaar wat korte reactie want hoofd loopt over.Eerst even douchen en eten.

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 21:55

Eerst maar eens lekker slapen, maar je weet nu zeker dit gaat goed komen!

sandra3235

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 22:09

Respect!!!! _/-\o_

en dikke :(:) voor jou en Kyana!
Hopelijk gaat het nu alleen maar de goede kant op vooruit.

Fijne kliniek he Visdonk?

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-12 22:10

Of de kliniek fijn is laat ik me niet over uit,maarten is in elk geval een fijne dierenarts en ook ellen is erg prettig en goed voor de paarden :-)

sandra3235

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 22:20

Nu ja met kliniek bedoel ik de mensen waar je mee te maken hebt, ik vind iig alle artsen (Maarten,Mark en paula)en medewerkers waar wij mee te maken hebben gehad toen Wynn daar 3 weken stond prettig en erg betrokken met zowel ons als paard ;)

Enamorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 22:21

Ik lees al een hele tijd mee en ik wil eigenlijk en diepe diepe buiging voor je maken. Heel erg jammer dat het trailer laden toch niet gelukt is. Er is zeker ook geen mogelijkheid geweest om een grotere trailer te krijgen of zo waar al een ander paard in stond of om haar iets kalmerends te geven? Ik heb echt diep respect voor hoe je met haar om gaat, je doorzettingsvermogen en je rust. Zal aan je denken morgen!

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-12 22:33

kalmerends is geprobeerd,ander paard ook.ze weigert pertinent..er was meer vooruitgang als gister maar niet genoeg..heel veel wekelijks oefenen gaan we nog doen,echter weet ik nog steeds niet of het wel gaat.
Overigens is geweld het enigste wat we niet geprobeerd hebben en dat ga ik ook niet doen natuurlijk.

Dankjewel allemaal!
De keus was lastig om te maken,omdat Kyana niets meer gewend is.Echter met veel rust tussendoor moet het haalbaar zijn en er moest natuurlijk gewoon echt iets gebeuren.Nu mijn bed in,morgen om 12 uur hoop ik van visdonk te vertrekken,dan heeft kyana gegeten en wat gerust.

Sandra: op een communicatiefoutje na (kyana werd al gerontged zonder dat ik het wist) ging het goed.
Maar kan ook aan mij liggen dat ik gewoon bij alles wat er gebeurd bij haar wil zijn.Achteraf mocht dit ook niet bij de rontgen,echter ik had het graag geweten en ze weggebracht en erbij gebleven als ze haar roesje kreeg.
Maar goed,verder op het lange wachten na (wat ook begrijpelijk is) verder hele vriendelijk mensen en artsen.

Overigens krijgt kyana voor haar herstel nu ook dagelijk vitamine e bij om weer op te gaan bouwen.

Als dit alles niet gaat helpen zou het nog een probleem in de weke delen kunnen zijn,daarvoor kan alleen een scinti gemaakt worden en ik vrees dat dit niet op loopafstand zal zijn :+

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 23:34

Jeetje, je heb twel heel veel voor Kyana over. Heeft ze nu ook aan dat onderzoek meegedaan waar je korting voor kon krijgen? Ben het even kwijt hoor en heb nu even geen tijd om dat terug te zoeken.

Heel veel succes morgen voor de terugreis. Als Kyana het niet in 1 dag redt, mag ze dan weer overnachten waar ze maandag ook overnacht heeft?

Jammer dat ze al eerder röntgenopnames hadden gemaakt, maar met zo'n "grote" kliniek wel wat begrijpelijk.
Ik hoop dat alles helpt!

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-12 07:49

We hebben indien nodig een fijn overnachtingsadres op iets minder als de helft.Eventueel kan daar ook weer geoefend worden met trailer laden :+.

Kyana heeft niet aan de maagscopie meegedaan.Er zijn foto's van de hals en rug gemaakt.Ik zal ze met de tijd nog wel in het topic plaatsen,erg mooi om te zien.

Ik had niet verwacht dat het zo ontzettend druk zou zijn voor ellen,maar mensen reden echt af en aan.
Heel benieuwd hoe het verloop gaat zijn aankomende weken.

Gelukkig belde mijn moeder net , ze heeft vanmiddag vrij kunnen krijgen en loopt met me mee. (heel erg lief,maar ook sneu want vind het zo ver voor ons mam).

Gister was trouwens ontzettend mooi,we kwamen in de straat van de kliniek en waren zo blij dat we er waren.Als verassing stond mijn vader me op te wachten,ontzettend lief.

Gelukkig ook hele fijne ouders die achter me staan en begrip hebben voor de keuzes die ik maak.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 08:05

Dat is wel heel fijn als je ouders zo meeleven en helpen! Mooi dat je dan weer op dat adres kan overnachten als het nodig is.
Ze hebben dus niet de indruk dat er iets met haar maag mis is, anders hadden ze die maagscopie wel gedaan, dat kan je dan ook weer uitsluiten.
Succes vandaag met de tocht!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 08:09

respect hoor, en succes vandaag met lopen,het ziet er in elk geval prachtig uit buiten :j
ben heel benieuwd hoe het nu verder blijft gaan met kyana,hopenlijk helpt dit haar

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 11:45

Ik lees ook mee (althans de laatste 10 pagina's ofzo) en heb ook heel veel bewondering voor je! Ik heb zelf een zorgenkindje die van alles mankeert en ook al heeeeeeeeel veel gekost heeft dus weet hoe je je voelt en wat er door je heen gaat als je afwegingen moet maken. Mijne is ook patient bij de Visdonk trouwens en Maarten is een topper!

Ik heb natuurlijk alleen de laatste 10 pagina's gelezen maar schrok ook van de foto's van je paard. Hoe wordt je paardje gevoerd en is er al eens iemand geweest die daar advies over heeft gegeven? Zo nee PB mij dan even, heb nog wel wat tips voor je en hoeft niet veel te kosten! Pijn kost een paard veel energie dus vind het ook niet raar dat ze is afgevallen. Verder vind ik de optie van ijzers/hoefschoenen die ik ergens las, ook een hele goede, al is het maar om haar te ontlasten en zo correct mogelijk op haar benen te zetten. Denk wel dat het vanuit de rug komt maar de juiste been- en hoef stand kan haar wel helpen haar lijf beter te gebruiken en helpen de rugpijn NIET in stand te houden zeg maar.

Sux6 vandaag met jullie wandeling, ik zou wel voor de overnachting kiezen want er is natuurlijk wel eea in haar lijfje gebeurd wat van invloed is, dan is het beter om niet te veel te doen en het effect weer verloren te laten gaan!