33Bonita33 schreef:Zijn er hier ook nog meer mensen die hun paardje drainage compositum geven?
Ja mijne is net sinds paar dagen terug begonnen met haar drainage compositum (& culico puur).
Over de lengte van geven, je mag het gehele flesje gewoon opmaken. Bij een grote pony/klein paard duurt dit ongeveer een maand.
Het beste is wel om even een pauze te doen tussen 2 kuren.
Mijn pony is door de winter en een verhuizing e.d. een beetje aangekomen omdat ik daardoor weinig tijd had om te trainen... Er mag wel 75 kilo af.... Ze heeft dan ook aanleg om gauw dik te worden.
Niet echt goed voor een eczemer..... Ook heeft ze in de winter wat wortels meegegeten (ook niet goed) maar ja, ik wil haar ook niet alles onthouden.... En in de winter doe ik dat ook niet.
Op het moment is ze op dieet en probeer ik elke dag wat met haar te doen.
Ze krijgt nu onbeperkt hooi,
in haar stal (waar ze 's nachts staat) heeft ze een himalayasteen tot haar beschikking.
Buiten in de paddock komt er ook nog een te hangen.
Verder krijgt ze qua voeding een klein maatbekertje luzerne (subli dus zonder melasse maar met plantaardige olie) een theelepel ijslands zeewier, schepje kruidenmix (ook reinigend) & een scheutje zonnebloemolie.
En ze krijgt een spuitje met 20 druppels drainage en 20 druppels culico.
Heeeel af en toe een stukje wortel nog of andere groente of fruit. Maar over een paar weken zijn bepaalde soorten ook verboden voor haar
In de zomereczeemperiode krijgt ze geen appels, wortels of bieten.....
Mijne schuurt nog niet... Maar schuurt gelukkig ook amper....
Ze draagt wel een boettdeken..... Nu nog niet natuurlijk.