[INFO] Luchtzuigen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Umpiedumpie

Re: centraal topic over luchtzuigen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 20:55

Anya schreef:
Settelex is dus speciaal voor luchtzuigers. De componenten zijn gepatenteerd, dus daarom staat niet op wat er precies in zit geloof ik.

Als er patent op zit moet je wel de werkzame stof vermelden (vanwege overgevoeligheid voor 1 van de bestanddelen etc). Dus als je het bestelt hebt, dan staat het wel op de verpakking.
ik ben benieuwd!
Ik ga iig pronutrin bestellen, omdat mijn paardje niet een echte luchtzuiger is, maar nu heel af en toe op zijn staldeur luchtzuigt vanwege pijn in zijn maag.
Ik laat jullie weten wat de resultaten zijn!
Bedankt voor alle tips!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 20:56

Volgens de NL-regels mag dat dus niet. Op alles wat verkocht wordt móet volgens mij staan wat er in zit (alleen de hoeveelheden hoeven niet).
Een patent is daar geen uitzondering op.

Edit: zoals Umpiedumpie zegt dus Haha!

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-08 20:57

Nou ik ga niet klagen.. veel te goed dat het eindelijk op de Nederlandse markt is.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 20:58

En als het werkt werkt het Haha!
Maar omdat er tussen de stoffen in Pronutrin en de Groen Os wel veel verschil zitten ben ik dus gewoon benieuwd Haha!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 21:06

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-08 21:09

er is genoeg.. veel ervan was alleen niet op de europese markt verkrijgbaar toen ik nog actief zocht i.i.g.

Maar dat is dus ruim een jaar geleden inmiddels.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 21:09

Blijkbaar zijn er hier nu ook wat schellen van de ogen gevallen Haha!

Zitah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 11:06

Vanwege de maagzweer van mijn paard heb ik meegedaan aan een pavo-voeronderzoek. Ik heb eerste medicatie van de dierenarts gekregen, dat waren een soort pasta. Die waren echt ontzettend duur. Voor 5 tubes betaalde ik €235,- (1 tube per dag). Daarna ben ik over gegaan op de pronutrin. Dat krijgt ze nog steeds, maar na het eten van haar krachtvoer pakt ze nog steeds haar bak....

Het onderzoek:
Nu krijgt ze door haar biks een mengsel van lucerne, kort stro en melasse. In het mengsel zit amper voeding, maar het zorgt ervoor dat ze ipv 3 minuten met hun biks minimaal een kwartier doen. Het zorgt ervoor dat de paarden meer kauwen en dus meer speeksel aanmaken (een paard maakt alleen speeksel aan als die kauwt en wanneer ze maar 3 minuten over de biks doen, dan kauwen ze amper). Door het speeksel wordt het maagzuur geneutraliseerd (dat is de werking van speeksel) en doordat ze over deze manier van eten langer doen kauwen ze veel meer en bevorderd dit de huishouding in de maag.
Het blijkt zelfs dat ongeveer 80% van alle paarden een maagzweer hebben, maar dat de eigenaren dit niet merken.

Echter met al deze medicatie die ze heeft gehad, het contact met andere paarden wat ze heeft in haar box, het vele naar buiten gaan mevrouw blijft na het eten even haar bak pakken. Niet na het eten van haar kuil/hooi of takken. Ik weet het niet hoor, maar ik denk dat het gewoon niet veranderd als ze het eenmaal doen. Ik ga ze in ieder geval niet een band omdoen, want daar doet ze het veel te weinig voor.
Die zooi en de pronutrin blijf ik wel gebruiken en voor de rest bekijk ik het maar van dag tot dag....

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 11:29

@Zitah : dat zijn behoorlijk dure produkten, kreeg je die niet vergoed dan omdat je meedeed aan een onderzoek???

Ik zou verder stoppen met de luzerne waar die melaas in zit en overstappen op luzerne van Subli/Cebeco. Hierin zit geen melasse en mijn 'maagpatient' doet het daar veel beter op.
Suiker schijnt toch ook een reactie van maagzuur te veroorzaken.

Umpiedumpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 11:55

@ Dubbeldun, is de lucerne van Hartog ook ok? Volgens mij verkoopt Ranzijn namelijk alleen maar die van Hartog en ik zou niet weten waar in de buurt hier je nog meer Lucerne kan kopen.

@ Zitah, die dure pasta heeft mijn paard ook gehad. Heette dat niet Gastrogard? Nu is de zweer toch weer terug bij mijn paard, dus ik ga het nu met alleen Pronutrin proberen (heb het al besteld)

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 12:03

Wow, dat is nog eens dure medicatie Zitah... Klinkt wel interessant, dat onderzoek, hoe kwam je daar zo bij terecht? Ik ben qua muesli nu bij Qi van Equiral aanbeland, dat eens een zakje proberen.

En kunnen we zo ondertussen geen groepskorting gaan bedingen op dat Pronutrin... Haha!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 12:04

@Umpiedumpie: In de luzerne van Hartog zit juist wel melasse. In die van Subli/Cebeco zit alleen maar luzerne met een klein beetje plantaardige olie.
De balen van Hartog zijn wel 100% luzerne, maar die moet je wel ergens kwijt kunnen natuurlijk.

Umpiedumpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 12:52

Nou, ik ga wel ff goed zoeken dan naar die lucerne ZONDER melasse.
Dubbeldun, waar koop jij de lucerne van Subli?
en inderdaad, als die pronutrin nou goed werkt bij mijn knol, dan kunnen we wel groepskorting vragen.Knipoog

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 13:14

@Umpie: ik koop de Subli per pallet á 42 zakken. Hier in de buurt nemen wat mensen een aantal zakken over en zodoende staat zo'n pallet ook niet té lang. Alhoewel de zending die ik nu heb tot juni 2008 is gegarandeerd . Voor die tijd is hij echt wel op Haha!
In de winkel is het niet zoveel te koop (en erg duur heb ik begrepen). Vraag anders aan de leverancier waar iemand in jouw buurt zit om eventueel wat zakken over te nemen als je niet een hele pallet kwijt kunt.

Umpiedumpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 13:18

En de lucerne van Hartog is echt niet ok voor maagpatienten? Pfft wat een gedoe zeg!
Bedankt voor de info, maar ik ben bang dat ik die zakken niet kan slijten hier in de buurt.

Nog meer mensen uit de randstad die ook subli Lucerne willen voor hun paard? Misschien kunnen we het dan samen kopen????

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 13:29

Ik wil wel een zak opsturen, maar dan komen er wel verzendkosten bij natuurlijk .
Heb je niemand die in de buurt van Ede komt ??

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 13:32

Valt die Subli Lucerne dan niet gewoon te bestellen bij een willekeurige Welkoop/Horticoop?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 13:35

Nee, die hebben geen zin om te investeren in een pallet(42 zakken) als daar maar één persoon naar vraagt Haha!
Ik heb hier ook een Coöp om de hoek zitten, die er niet aan begon. Er zijn wel Welkoop winkels die het voeren heb ik gehoord, maar dan is de doorverkoopprijs rond 10 euro, terwijl het bij 7 euro is.

Umpiedumpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 14:01

Nope, niemand die in Ede komt..... helaas. We hebben wel een horticoop zitten in Aalsmeer. Die bel ik morgen wel.
Mocht het nou echt niet lukken, kan ik dan 1x in de zoveel tijd 5 zakken bij jou afnemen? Kom ik ze wel ophalen. Ik geef dan denk ik 2x per dag 1 schep door het voer en voor de rest krijgt hij dan 3x per dag hooi. Ik schat dat ik dan best lang doe met 5 zakken??

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 14:22

Is prima, er komt regelmatig iemand uit Z-H 10 zakken halen. Dus zolang ik het heb staan is dat geen probleem.

Umpiedumpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 21:54

@ Dubbeldun, THANKS! Ik laat het je snel weten.

Zitah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 22:16

Maar als er in melasse suikers zitten die slecht zijn voor maagzweren, dan zijn musli's toch ook slecht?

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 09:19

Er bestaan ook melasse-vrije muesli's Zitah. Gewoon daar even naar zoeken.

Umpiedumpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 18:10

Ik heb het even opgezocht:
PAVO sportmengeling is een muesli zonder melasse
SUBLI zonder is een brok zonder melasse
PAVO graanmix en graanvit zijn zonder melasse
SUBLI granenmix is zonder melasse

HAVENS heeft geen melassevrij voer.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 20:05