Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Bloemmeke schreef:Wat vervelend dat er al paarden zijn die al zo'n last hebben. Die van ons lijkt nog weinig last te hebben alleen op onverklaarbare wijze kunnen we iedere keer losse plukken manen uit haar voorpluk trekken. iemand een idee wat dat kan zijn?
Waar ik ook benieuwd naar ben. Hebben jullie paarden echt allemaal zomer eczeem of zijn ze mogelijk insuline resistent? Of misschien beiden?
Bloemmeke schreef:Wat vervelend dat er al paarden zijn die al zo'n last hebben. Die van ons lijkt nog weinig last te hebben alleen op onverklaarbare wijze kunnen we iedere keer losse plukken manen uit haar voorpluk trekken. iemand een idee wat dat kan zijn?
Waar ik ook benieuwd naar ben. Hebben jullie paarden echt allemaal zomer eczeem of zijn ze mogelijk insuline resistent? Of misschien beiden?
Robijntjah schreef:Ik vermoed bij de mijne echt ZE, vorig jaar begonnen met schuren, toen stond ze wel op (een vrij kale) wei maar nu helemaal niet meer en toch weer een plek op haar buik. Maar verder vooral manen en staart.
Ze krijgt alleen een vitamine korreltje en onverpakt hooi.
Bnet schreef:Die IJslander klinkt wel een beetje verdacht, al is het dan wel gek dat ie zulke mooie manen heeft...
TanteFlavie schreef:Bnet schreef:Die IJslander klinkt wel een beetje verdacht, al is het dan wel gek dat ie zulke mooie manen heeft...
Omdat hij niet kon schuren vrees ik, ik ben hem mee gaan ophalen en het viel me op dat alles ginds met schrikdraad was "beveiligd", de weide, paddock én... de inloopstallen van alle paarden ginds....
We volgen het op... hij krijgt bij mij géén suikers, snoepjes, gras (gras wil niet groeien, het is te droog)... het zou ontzettend zonde zijn...
Robijntjah schreef:Hoe zweten jullie eczemers tijdens het werk?
Mijne zweet echt nauwelijks namelijk en ik vraag me af of het verband houdt met elkaar?!
Haar manen nu: [ [url=m/quQEKl.jpg]Afbeelding[/url] ]
Hopen dat we er dit jaar wat cm's bij gaan krijgen (het is een pre).