Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Joolien schreef:Karlijn, wil ie normaal z'n stal niet eens uit?
karlijn1985 schreef:Joolien schreef:Karlijn, wil ie normaal z'n stal niet eens uit?
Alleen met de stalhouder s ochtends naar z'n paddock. Als ik kom wil hij z'n stal niet uit. Daarna stopt hij op de 'poetsplaats', daarna bij de schuurdeur. En dan krijg ik m met geduld en lieve woorden via een omweg naar een paddock (die naast de bak en longeerbak liggen).
Zelfs na 4 dagen paddock/hele dag stilstaan wil hij z'n stal nog niet uit.
Sinds de pijnstillers is hij wel weer enthousiast.
ijssnuiver schreef:Phoe, dat is wel een enorm verschil!
Ik ben bang dat je dan toch een keuze moet maken... Naar mijn inziens is dit dan niet meer paardvriendelijk(en heb je het al ver laten komen)..
karlijn1985 schreef:ijssnuiver schreef:Phoe, dat is wel een enorm verschil!
Ik ben bang dat je dan toch een keuze moet maken... Naar mijn inziens is dit dan niet meer paardvriendelijk(en heb je het al ver laten komen)..
Misschien bedoel je het niet zo, maar het voelt nu net alsof ik expres m'n paard pijn laat hebben omdat ik geen beslissing kan of wil nemen.
Na de behandeling was hij ineens erg gevoelig op z'n rug. Toen ik ben gaan longeren werd de gevoeligheid en het staken erger. Maar hij wilde nog wel z'n stal uit. Na 7 dagen de DA gebeld dat ik pijnstillers MOEST hebben voor hem. Tijdens de paar dagen die daar tussen zaten wilde hij z'n stal niet meer uit en heb ik ervoor gezorgd dat ik meteen de pijnstillers op kon halen bij mijn eigen DA via de kliniek. Daar staat hij nu op en dan gaat het goed. Dit alles is in een tijd bestek geweest van 4 weken, tussen behandeling en tot nu (al 2 weken pijnstillers).
Ik moet van de DA en verzekering na de kuur nog 1 keer longeren zonder pijnstillers om te kijken of hij uit de negatieve spiraal is gekomen. Ik weet bijna zeker van niet, maar kan het niet bewijzen. Dus ga dat 1 keer doen.
Daarna gaat de verzekering beslissen, opereren of niet en dan volgt inslapen. Na die 1e keer longeren wil ik meteen weer pijnstillers voor hem hebben en hoop ik dat ze z.s.m. met een antwoord komen. Ik wil hem niet nog een dag langer met pijn rond laten lopen.
Jet schreef:Karlijn, lastig hoor. Kan je bedenken waarom hij met de stalhouder wel meeliep? Was dat omdat die niets van hem vraagt verder of was dat omdat die kordater optreedt of omdat die meer afstand van hem heeft en daardoor dus "normaler" ( minder voorzichtig) met hem omgaat?
Goed dat hij nu op de pijnstillers staat, je moet nu nog even samen door de zure appel heen bijten, dat is wel eens een nadeel van verzekeringen, maar dat moet nu eenmaal. Ik snap je wel hoor.
Ik ben wel blij dat Elvee daar geen problemen mee heeft. Ze blijft wel zuur als ik met het schabrak, zadel of longeersingel aankom, maar ik denk dat een groot deel bij haar ok gewoonte is. Ze doet al bijna twee jaar zo en als ik haar in de bak aansingel reageert ze nauwelijks, als ik het op stal doe kan ik een vette hap verwachten.
karlijn1985 schreef:Kan ik mij helemaal voorstellen Marit. Helaas heb ik ze alle keren heel hard nodig gehad qua ziektekosten. Voor mij reden het wel te doen, maar wel druk te zetten als ik dat nodig vind.
Joolien schreef:_Melanietje_ schreef:Nou morgen gaan we weer naar de dierenarts. De bute was zeer effectief, eens kijken hoe nu verder.
Dat klinkt niet bepaald positief, want als de buut zeer effectief ws, heeft je paard dus erg veel pijn?
_Melanietje_ schreef:Joolien schreef:
Dat klinkt niet bepaald positief, want als de buut zeer effectief ws, heeft je paard dus erg veel pijn?
Ja klopt zelf heb ik die conclusie ook getrokken. Maar ik heb mijzelf verteld dat ik even moet afwachten wat de dierenarts zegt. Maar 1 ding weet ik zeker en dat is dat hij erg veel pijn heeft.
Tabaluga12 schreef:_Melanietje_ schreef:We zijn net terug van de dierenarts en hij is ingespoten op zijn rug. Nu hopen dat het werkt.
Spannend zeg.. Het gewricht en de spieren? Hoe ging dat bij jouw paard in z'n werk? En hoe nu verder?