Rhinovirus

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

schipper1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 16:46

Officiële meldingen zijn meldingen die door stallen of dierenartsen bevestigd zijn.
Maar als een dierenarts het geheim houdt of de stal verzwijgt het dan kom je het dus nooit officieel te weten en daar kan niemand dus blijkbaar iets aan doen.
Maar inmiddels is via meerdere kanalen een abortusvariant bevestigd die door de stal zelf wordt verzwegen. Sterker nog, de dames weten er al 3 weken van en gaan gewoon op concours.

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 16:46

Rumpleteaser schreef:
Ik vind het wel heel naar dat bijvoorbeeld ikzelf van verschillende Bokkers bericht heb gehad over een tweetal stallen in mijn provincie.
Het maakt me best onzeker, hoe krijg ik nu meer zekerheid? Door die stallen dan zelf te bellen?

Ik heb het idd ook al gehoord.. Jij woont ook in Alphen he?
Je kan idd het beste de stallen zelf bellen, dan heb je het meeste zekerheid denk ik :j

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-12 16:47

Wat ik nu toch hoor..

De Veerkracht (besmet) wil een wandeling organiseren om geld op te halen voor het rhinovirus. Op zich niks mis mee. De wandeling begint bij hun bedrijf. En het eindigt bij onze, NIET besmette, stal. Ben ik nou de enige die daar met mijn hoofd niet bij kan? Ik doe er zoveel mogelijk aan dat mijn paard niet besmet raakt. Ik ga de bossen niet meer in, ik ga niet meer naar ander terrein toe met hem, hij kan minder in de wei staan omdat wij een wei minder hebben zodat ze niet kunnen snuffelen met paarden van de andere pensionstal op het terrein. Ik durf niet eens zo goed mijn stageadres te bezoeken omdat ik bang ben toch één van hun paarden misschien te besmetten. En dan denkt er iemand zo slim te zijn om van een besmette naar een niet-besmette stal te gaan? Laat ze die ***wandeling gewoon bij hun eigen stal eindigen. Ze zouden daar gvd beter moeten weten, hun paarden zijn zo ziek. Dat ga je andere mensen toch niet ook aandoen!

Ik ben hier echt heel boos over. Het is in samenwerking met staatsbosbeheer, dus die ga ik even bellen dat ik het niet eens ben met de gang van zaken. Ik vind dit echt dieptriest.

Ra_chel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 16:49

Blarhiminn schreef:
Rumpleteaser schreef:
Ik vind het wel heel naar dat bijvoorbeeld ikzelf van verschillende Bokkers bericht heb gehad over een tweetal stallen in mijn provincie.
Het maakt me best onzeker, hoe krijg ik nu meer zekerheid? Door die stallen dan zelf te bellen?

Je kan idd het beste de stallen zelf bellen, dan heb je het meeste zekerheid denk ik :j

alphen is toch al akelig dichtbij , ik zit in Bavel.
kun je mij wellicht via pb de namen vd stallen sturen zodat ik om bevestiging kan vragen ,of als je het zeker weet wil je mij dat in pb laten weten?
aangezien het toch verwijdert wordt als je het in dit topic plaatst , maar ik zou het wel heel graag weten!
(ben vice-voorzitter van de particuliere rijvereniging hier, en indien nodig zullen wij dan maatregelen moeten treffen!!)

rowo

Re: Rhinovirus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 16:50

Ik dacht trouwens in dit topic te lezen dat er nog een uitzending bij Hart van Nederland (?) kwam van de Veerkracht? Of heb ik dat gedroomd?

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 16:51

Ja morgen komt bij HvN volgens mij

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 16:52

Zaterdag of zondag zou er inderdaad aandacht aan besteed worden bij Hart van NL :j

Ook ik ben nieuwsgierig naar concrete verdenkingen, maar ik ben wel van mening dat hier voorzichtig mee omgesprongen moet worden. Zoveel mogelijk risico's vermijden lijkt me sowieso voor iedereen handig in deze situatie.

liempje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 16:53

Ja hoor, dan ben je zeker nooit bij een jacht geweest. Lekker jagen in een grote kudde. Aansteken hou je niet tegen en dan lekker mee naar huis brengen.

janneke584

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 17:00

Femke_Tweety schreef:
Voor zover ik het begrijp wel. Alleen de stallen die het zelf hebben bevestigd bij bokt staan op de voorpagina. (Bokt niewsredactie belt om na te vragen)

Als een stal geen antwoord wil geven, of negatief antwoord, dan is het dus niet bevestigd.

Bij welke stallen bij ons in de omgeving zijn de vermoedens van Rhino? Graag per pb. Heb namelijk wat geruchten gehoord.

mutopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 17:01

Renata82 schreef:
Maar kun je via zo'n neusswab zien dat een paard rhino heeft als het nog in de incubatietijd valt? Zo niet, dan heeft dat weinig zin, want dan kan dat paard alsnog een ander paard besmetten, terwijl de swab schoon is.

Ik neem aan dat een DA daar verstand van heeft en dat zijn advies gevolgd kan worden.

wittepit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 17:04

goldenarrow schreef:
Wat ik nu toch hoor..

De Veerkracht (besmet) wil een wandeling organiseren om geld op te halen voor het rhinovirus. Op zich niks mis mee. De wandeling begint bij hun bedrijf. En het eindigt bij onze, NIET besmette, stal. Ben ik nou de enige die daar met mijn hoofd niet bij kan? Ik doe er zoveel mogelijk aan dat mijn paard niet besmet raakt. Ik ga de bossen niet meer in, ik ga niet meer naar ander terrein toe met hem, hij kan minder in de wei staan omdat wij een wei minder hebben zodat ze niet kunnen snuffelen met paarden van de andere pensionstal op het terrein. Ik durf niet eens zo goed mijn stageadres te bezoeken omdat ik bang ben toch één van hun paarden misschien te besmetten. En dan denkt er iemand zo slim te zijn om van een besmette naar een niet-besmette stal te gaan? Laat ze die ***wandeling gewoon bij hun eigen stal eindigen. Ze zouden daar gvd beter moeten weten, hun paarden zijn zo ziek. Dat ga je andere mensen toch niet ook aandoen!

Ik ben hier echt heel boos over. Het is in samenwerking met staatsbosbeheer, dus die ga ik even bellen dat ik het niet eens ben met de gang van zaken. Ik vind dit echt dieptriest.

Dit vind ik inderdaad onbegrijpelijk! Ben je mooi klaar mee zeg. Uit nieuwsgierigheid: meld je wel even wat SBB zegt?

MissAmazone

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 17:08

Die wandeling voor de veerkracht word geregeld door staadsbosbeheer en begint daar ook gaat door het vennengebied en eindigt daar dan ook. Bij de veerkracht komt dus niemand. Maar gewoon dingen roepen om dingen die gehoord zijn zullen vast opluchten voor sommige mensen.

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 17:08

SuperRoos schreef:
Om het nog maar eens te herhalen. Er zijn geen 2 maar 3 locaties bevestigd..

Heumen, Berg en Dal, Driel

maar niet alle 3 met de neurologische vorm toch?

max66

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 17:09

onze staleigenaar wist vanochtend te verttellen dat na het weekend alles weer wordt vrijgegeven. Er is in de afgelopen twee weken geen nieuwe uitbraak meer geweest, dus het is nu weer veilig zegt ie. Vanaf maandag mag je dus alles weer, naar een andere stal, naar concoursen etcetc..

girly_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 17:15

Ik wil graag het verdachte gebieden lijstje ontvangen als iemand deze heeft.

Ik weet liever te veel dan te weinig,

als meldingen dan achteraf niet waar blijken te zijn. gelukkig dan, ik heb mijn paard nog.
en zijn ze wel waar weet ik tenminste waar ik weg moet blijven en extra moet oppassen. en hoop ik ook mijn paard te kunnen behoedden.

Dus mijn PB staat open
Laatst bijgewerkt door girly_1 op 02-03-12 17:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 17:19

quarterH schreef:
SuperRoos schreef:
Om het nog maar eens te herhalen. Er zijn geen 2 maar 3 locaties bevestigd..

Heumen, Berg en Dal, Driel

maar niet alle 3 met de neurologische vorm toch?

2 daarvan wel

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 17:19

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 17:22

daar lees ik toch echt dat de neuropogische vorm alleen op de eerste stal is bevestigd....
2e alleen verhogingen en 3e alleen abortus...

Maritelisab

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 17:29

Ra_chel schreef:

Je kan idd het beste de stallen zelf bellen, dan heb je het meeste zekerheid denk ik :j[/quote]

alphen is toch al akelig dichtbij , ik zit in Bavel.
kun je mij wellicht via pb de namen vd stallen sturen zodat ik om bevestiging kan vragen ,of als je het zeker weet wil je mij dat in pb laten weten?
aangezien het toch verwijdert wordt als je het in dit topic plaatst , maar ik zou het wel heel graag weten!
(ben vice-voorzitter van de particuliere rijvereniging hier, en indien nodig zullen wij dan maatregelen moeten treffen!!)[/quote]

Bedoelen jullie Alphen, als Alphen aan den Rijn of niet? Want als het daar dichtbij komt zou ik toch ook graag een pb willen ontvangen.

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 17:30

Veerkracht is ook neurologische vorm!!!!!!!!!!!!!!!
1e paard is al dood en zowiezo nog eentje die in de steigers hangt de rest weet ik niet maar ze zijn allemaal ziek.

Maaike_Ma

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 17:30

op de site van de knhs staat dat ze de indoorkampioenschappen hebben afgelast
Omdat er MOGELIJK twee nieuwe uitbraken zijn die alleen nog klinisch bevestigt zijn!

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 17:31

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 17:34

Elsskippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 17:35

De neurologische vorm komt niet vaak voor.

carolina1278

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 17:36

girly_1 schreef:
Ik wil graag het verdachte gebieden lijstje ontvangen als iemand deze heeft.

Ik weet liever te veel dan te weinig,

als meldingen dan achteraf niet waar blijken te zijn. jammer dan, ik heb mijn paard nog.
en zijn ze wel waar weet ik tenminste waar ik weg moet blijven en extra moet oppassen. en hoop ik ook mijn paard te kunnen behoedden.

Dus mijn PB staat open

Ik graag ook, want het kan wel zijn dat er maar 3 stallen bevestigd zijn, maar ik wil graag op concours en als er ineens in de buurt wel stallen zijn die een besmetting hebben, maar het niet willen bevestigen weet ik dit graag wel.

Ik wil geen paniek zaaien, of panisch doen, maar ik wil wel weten waar ik aan toe ben.. en om nou heel nederland dicht te gooien als er niet wat besmets in de buurt van je zit, vindt ik nou ook weer een beetje te ver gaan, vandaar hoor ik graag hoe en wat er bekend is in het oosten van het land in Twente!