Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Rumpleteaser schreef:Ik vind het wel heel naar dat bijvoorbeeld ikzelf van verschillende Bokkers bericht heb gehad over een tweetal stallen in mijn provincie.
Het maakt me best onzeker, hoe krijg ik nu meer zekerheid? Door die stallen dan zelf te bellen?
Blarhiminn schreef:Rumpleteaser schreef:Ik vind het wel heel naar dat bijvoorbeeld ikzelf van verschillende Bokkers bericht heb gehad over een tweetal stallen in mijn provincie.
Het maakt me best onzeker, hoe krijg ik nu meer zekerheid? Door die stallen dan zelf te bellen?
Ik heb het idd ook al gehoord.. Jij woont ook in Alphen he?
Je kan idd het beste de stallen zelf bellen, dan heb je het meeste zekerheid denk ik
Femke_Tweety schreef:Voor zover ik het begrijp wel. Alleen de stallen die het zelf hebben bevestigd bij bokt staan op de voorpagina. (Bokt niewsredactie belt om na te vragen)
Als een stal geen antwoord wil geven, of negatief antwoord, dan is het dus niet bevestigd.
Renata82 schreef:Maar kun je via zo'n neusswab zien dat een paard rhino heeft als het nog in de incubatietijd valt? Zo niet, dan heeft dat weinig zin, want dan kan dat paard alsnog een ander paard besmetten, terwijl de swab schoon is.
goldenarrow schreef:Wat ik nu toch hoor..
De Veerkracht (besmet) wil een wandeling organiseren om geld op te halen voor het rhinovirus. Op zich niks mis mee. De wandeling begint bij hun bedrijf. En het eindigt bij onze, NIET besmette, stal. Ben ik nou de enige die daar met mijn hoofd niet bij kan? Ik doe er zoveel mogelijk aan dat mijn paard niet besmet raakt. Ik ga de bossen niet meer in, ik ga niet meer naar ander terrein toe met hem, hij kan minder in de wei staan omdat wij een wei minder hebben zodat ze niet kunnen snuffelen met paarden van de andere pensionstal op het terrein. Ik durf niet eens zo goed mijn stageadres te bezoeken omdat ik bang ben toch één van hun paarden misschien te besmetten. En dan denkt er iemand zo slim te zijn om van een besmette naar een niet-besmette stal te gaan? Laat ze die ***wandeling gewoon bij hun eigen stal eindigen. Ze zouden daar gvd beter moeten weten, hun paarden zijn zo ziek. Dat ga je andere mensen toch niet ook aandoen!
Ik ben hier echt heel boos over. Het is in samenwerking met staatsbosbeheer, dus die ga ik even bellen dat ik het niet eens ben met de gang van zaken. Ik vind dit echt dieptriest.
quarterH schreef:SuperRoos schreef:Om het nog maar eens te herhalen. Er zijn geen 2 maar 3 locaties bevestigd..
Heumen, Berg en Dal, Driel
maar niet alle 3 met de neurologische vorm toch?
Ra_chel schreef:Ik vind het wel heel naar dat bijvoorbeeld ikzelf van verschillende Bokkers bericht heb gehad over een tweetal stallen in mijn provincie.
girly_1 schreef:Ik wil graag het verdachte gebieden lijstje ontvangen als iemand deze heeft.
Ik weet liever te veel dan te weinig,
als meldingen dan achteraf niet waar blijken te zijn. jammer dan, ik heb mijn paard nog.
en zijn ze wel waar weet ik tenminste waar ik weg moet blijven en extra moet oppassen. en hoop ik ook mijn paard te kunnen behoedden.
Dus mijn PB staat open