Paard koliekoperatie overleefd, baasje stress -wie ook??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-13 13:42

Vandaag zijn we 6 weken onderweg, dus halverwege de 3 maanden boxrust!! We zijn er bijna, we zijn er bijna ;-) *\o/* *\o/*

Yellomofoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 14:22

Joepie! Blijven gaan Whizz!! *\o/* *\o/* (en niet meer ontsnappen ;) )

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-13 21:19

Zooo de kerst is weer voorbij en we zijn vandaag ruim over de helft van de boxrust want week 7 is voorbij.. Het gaat hier allemaal nog steeds super goed. Zijn buik ziet er heel mooi uit, wordt steeds strakker en slanker. Het mesten gaat ook geweldig, elke keer super grote hopen.
En de speedibeet gaat er rond het avonduur prima in, heel fijn om iets te kunnen geven dat zo goed voor hem is en hem kennelijk ook echt goed doet en bevalt.

Hoop dat het met jullie paardjes ook nog steeds zo goed gaat!

Yellomofoon

Re: Paard koliekoperatie overleefd, baasje stress -wie ook??

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 21:31

Geweldig nieuws fargo! Voorlopig hier ook nog alles in orde :)

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-13 21:54

DAT is fijn Yellomofoon, Knoxx ook weer beter te pas dus? Wanneer is Casu eigenlijk uitgeteld, wordt je al ongeduldig??

Mensen beginnen hier al over wanneer whizz weer los mag, ik vind het veel fijner als hij weer mag opbouwen, dat los dat komt wel weer, spieren en sterkte opbouwen en samen aan het werk, daar kijk ik naar uit.

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 22:16

Wat super dat het zo goed gaat met Whizz :D
Hier gaat het ook super goed met Eleane, speedibeet gaat er ook als een gek in, dus ze krijgt nu wat meer om weer lekker dikker te worden :)

Yellomofoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 14:15

Met Knoxx gaat nu eindelijk alles terug beter, hij stond dus hoefbevangen door de torsie... Maar had niet die overduidelijke symptomen, daarom zagen we het niet meteen.

En Casu is uitgerekend op 23 april maar vanaf 3 april kan het eigenlijk al komen, heel spannend!

En ik vond het loslaten heel erg eng met Casu... Het is inderdaad leuker om stilletjes aan spiertjes te kunnen kweken :)

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-13 23:01

Diertjec, wat fijn dat het bij jou ook goed gaat, fijn he die speedibeet, wordt hier ook super opgegeten!

Yellomofoon, wat fijn dat Knoxx nu dan ook weer beter gaat, wat sneu toch voor zo'n kleine.
En Casu, dat is dus nog even geduldig afwachten!

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-13 21:30

Lieve allemaal, ik wens jullie een goede jaarwisseling en al het beste voor jullie en voor jullie geliefden en geliefde dieren. Ben nog steeds heel erg blij met dit topic en de steun die we elkaar kunnen geven!

HET BESTE VOOR HET NIEUWE JAAR!!

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 21:33

Jij ook een heel fijn nieuwjaar!
Dat Whizz (en de andere paarden van dit topic) dit jaar maar gewoon thuis mag blijven en geen last meer krijgt van de koliek. Zou een hoop stress schelen

sandra3235

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 21:57

Jullie ook allemaal een heel fijn,gelukkig,gezond onbezorgd nieuw jaar met alleen maar positiviteit*\o/*

en fargo ik sluit me bij je aan,dit topic is een hele grote steun voor de mensen die een paard hebben of gehad met koliek met wel of niet een operatie.
Voor mij persoonlijk wel,gedeelde smart is halve en we weten allemaal hier hoe het voelt....

Happy New Year!!!!

Yellomofoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 22:45

Voor jullie ook allemaal een probleemloos jaar toegewenst! Dat al jullie wensen mogen uitkomen dit jaar *\o/*

Onze Knoxx heeft nog iets overgehouden aan zijn koliekverblijf op de kliniek. Vanwege zijn lastige aders is hij tig keer geprikt geweest en nu had hij daar een abces aan overgehouden, deze is gisteren gesprongen. En wat ziet het er vies uit, de wonde is zo groot als een walnoot! :x We moeten nog 9 dagen pure betadine in de wonde spuiten en dan zou het in orde moeten zijn. Ik hoop het zo! Wil niet dat er nog te veel met hem geprutst wordt... (foto's in links omdat het er best vies uitziet)
Voor het verzorgen:
http://img.photobucket.com/albums/v703/ ... 611a9d.jpg
Na het verzorgen:
http://img.photobucket.com/albums/v703/ ... 4af50e.jpg

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 22:55

Ooh bah dat ziet er niet lekker uit! Hopen dat de betadine helpt.

Jullie ook allemaal de beste wensen! :)

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-14 00:18

Pffff Yello, hoop dat het snel beter gaat met je kleine Knoxx!

Inmiddels zijn we 8 weken onderweg (gisteren). Nog 5 weken tot controle.

Yellomofoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 23:04

Joepie, al een heel stuk over de helft fargo! *\o/*

Knoxx' wonde ziet er al een heel stuk beter uit, dus dat komt wel goed hopelijk... Dan mag het wel gedaan zijn voor eventjes, ik dacht dat shetlanders van die sterke beestjes waren? Weer typisch dat wij een minder sterk exemplaar krijgen }:0

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-14 12:50

Zijn jullie allemaal na 3 maanden (of 13 weken) nagecontroleerd? Of zijn er ook paarden al eerder voor de eindcontrole gegaan - mbv scan van de buik e.d.??
We zitten nu in week 9, ben al op zoek naar een goed stopwatch horloge zodat ik zometeen mijn stap en drafmomenten goed kan timen! Iemand nog tips ;-) ?

Yellomofoon, fijn dat Knoxx er beter aan toe is, wat een gedoe he voor die arme kleine man!

Yellomofoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 13:49

Eerlijk... Wij hebben helemaal zo geen nacontrole gehad. Onze VA van de kliniek zei dat als je geen bobbels aan de wonde voelde het allemaal in orde was. Maarja, ik heb uit dit topic ook wel geleerd dat wij véél minder begeleiding hebben gekregen dan de Nederlanders hier...

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-14 14:04

Yellomofoon schreef:
Eerlijk... Wij hebben helemaal zo geen nacontrole gehad. Onze VA van de kliniek zei dat als je geen bobbels aan de wonde voelde het allemaal in orde was. Maarja, ik heb uit dit topic ook wel geleerd dat wij véél minder begeleiding hebben gekregen dan de Nederlanders hier...

Hmmmm - hier doen ze een scan om te kijken of er geen verklevingen zijn in darmen - en van de darmen aan de wond en of er geen breuken zijn in de wond/litteken..

Yellomofoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 14:29

Wij hadden het toen nog extra nagevraagd nav dit topic, maar ze zeiden dat ze nog nooit hadden meegemaakt dat als de wonde effen is er verdere problemen waren...

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 16:27

Ik had ook een eindcontrole nagevraagd nav dit topic. Deden ze niet aan. Ze zeiden dat als de wond netjes was het genezen het niet nodig was. Ik heb sowieso maar een keer of 3 zelf terug gebeld met een vraag. Verder geen begeleiding.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-14 17:04

SIEMxFUNNY schreef:
Ik had ook een eindcontrole nagevraagd nav dit topic. Deden ze niet aan. Ze zeiden dat als de wond netjes was het genezen het niet nodig was. Ik heb sowieso maar een keer of 3 zelf terug gebeld met een vraag. Verder geen begeleiding.

Toch best raar.. verklevingen kun je aan de buitenkant niet zien bijvoorbeeld.
Ze voelden bij whizz ook hoe stevig het litteken al was of nog niet was. En geloof zelf dat ze nog een keer ter controle opgevoeld hebben, maar dat weet ik niet helemaal zeker meer.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-14 11:10

Zoooooooooooooo vandaag zitten we op 9 weken! Het schiet nu wel redelijk op.

Maar toch nog 3 of 4 weken door met de boxrust natuurlijk
Al krijg ik wel signalen nu van mensen van stal dat Whizz zich erg druk maakt tegen de tijd dat Arie en Arkos (onze andere paarden) weer naar binnen zouden moeten komen (die staan van 12:00 uur tot 15:30 buiten). Hij staat dan te steigeren in zijn box als ze nog niet komen en hij de achterdeur steeds hoort gaan.

Zit te twijfelen of ik niet ga voorleggen of hij weer mee naar buiten mag gaan desnoods voor een deel van de tijd ofzo. Zodat hij in de paddock naast ze staat en zich rustiger houdt.

Wanneer mochten jullie paarden voor het eerst weer los??? Formeel mag ik in ieder geval deze 3 maanden niet los en ik dacht dat ik bij het opbouwen pas na nog weer 2 maanden pas los mocht maar ik weet het niet meer....

Ik denk alleen dat ik hem niet zo lang rustig meer ga houden en dat hij elke keer drukker gaat worden omdat hij zich verder goed voelt..

x_tico

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 11:29

Ik kom ook weer eens binnenvallen. Wat fijn dat het hier allemaal de goede kant op gaat met jullie beestjes!

Fargo, ik kan daar helaas geen antwoord op geven omdat de mijne nooit geopereerd is! Maar mij lijkt indd een paddock voor hem wel fijn, dat hij wel wat kan bewegen en indd zich niet drukmaakt..

Hij is inmiddels al best een tijdje koliek vrij en ik ben echt blij :D Hij is super fris!

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-14 11:32

fargo schreef:
*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* Ik heb super goed nieuws! Whizz is gecontroleerd en zijn darmen liggen netjes los van de geheelde wond. De wand is helemaal dicht zonder onderbrekingen/doorbraken. Nu wel nog zijn buik/peesplaat sterker maken, die is daar nog wel zachter dan op de plekken voor en naast de wond. Dusssss; rijden of bijgezet longeren een kwartier per dag! Bij voorkeur rijden - YIHAAAAAAA, ik mag er weer op! En 5 minuutjes draven en per week 5 minuten erbij. Deze maand dus toebouwen naar 20 min draf. 2e maand toebouwen naar 40 minuten draf en in 3e maand gallop. HURRAY! Voorlopig mag hij los in onze loopstal als het uitkomt en daar zit geen tijdslimiet op (maar wel zonder de andere paarden). Nog niet los longeren of losgooien in grote bak. Voorlopig eerst bijgezet longeren en rijden om hem sterker te maken en rare acties te voorkomen. Over maand dan waarschijnlijk wel los gooien etc mogelijk.

Kom deze tegen van mezelf, hij mocht indertijd dus los in onze loopstal (na 3 maanden) - die we nu dus niet meer hebben. Denk dat ik toch maar in de groep ga gooien dat hij mee naar buiten mag, want hij staat bij een merrie die heel relaxed is en buiten is hij normaliter als hij dat elke dag doet gewoon rustig en dan staat hij naast Arie en Arkos in de paddock.

Zie dat de meeste paarden in het topic na 2 maanden controle hadden en aan de slag mochten.. Bij mij was en is het 3 maanden, maar dan snap ik wel dat whizz nu hij gewoon zowiezo fitter is dat hij in stal meer praatjes krijgt. Aan de hand is hij gelukkig nog steeds voorbeeldig!
Laatst bijgewerkt door fargo op 10-01-14 11:33, in het totaal 1 keer bewerkt

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-14 11:32

x_tico schreef:
Ik kom ook weer eens binnenvallen. Wat fijn dat het hier allemaal de goede kant op gaat met jullie beestjes!

Fargo, ik kan daar helaas geen antwoord op geven omdat de mijne nooit geopereerd is! Maar mij lijkt indd een paddock voor hem wel fijn, dat hij wel wat kan bewegen en indd zich niet drukmaakt..

Hij is inmiddels al best een tijdje koliek vrij en ik ben echt blij :D Hij is super fris!

Ooooh wat een goed nieuws joh! Ben blij voor je, dacht er laatst nog aan hoe het nu zou gaan!