Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Yellomofoon schreef:Eerlijk... Wij hebben helemaal zo geen nacontrole gehad. Onze VA van de kliniek zei dat als je geen bobbels aan de wonde voelde het allemaal in orde was. Maarja, ik heb uit dit topic ook wel geleerd dat wij véél minder begeleiding hebben gekregen dan de Nederlanders hier...
SIEMxFUNNY schreef:Ik had ook een eindcontrole nagevraagd nav dit topic. Deden ze niet aan. Ze zeiden dat als de wond netjes was het genezen het niet nodig was. Ik heb sowieso maar een keer of 3 zelf terug gebeld met een vraag. Verder geen begeleiding.
fargo schreef:![]()
![]()
![]()
Ik heb super goed nieuws! Whizz is gecontroleerd en zijn darmen liggen netjes los van de geheelde wond. De wand is helemaal dicht zonder onderbrekingen/doorbraken. Nu wel nog zijn buik/peesplaat sterker maken, die is daar nog wel zachter dan op de plekken voor en naast de wond. Dusssss; rijden of bijgezet longeren een kwartier per dag! Bij voorkeur rijden - YIHAAAAAAA, ik mag er weer op! En 5 minuutjes draven en per week 5 minuten erbij. Deze maand dus toebouwen naar 20 min draf. 2e maand toebouwen naar 40 minuten draf en in 3e maand gallop. HURRAY! Voorlopig mag hij los in onze loopstal als het uitkomt en daar zit geen tijdslimiet op (maar wel zonder de andere paarden). Nog niet los longeren of losgooien in grote bak. Voorlopig eerst bijgezet longeren en rijden om hem sterker te maken en rare acties te voorkomen. Over maand dan waarschijnlijk wel los gooien etc mogelijk.
x_tico schreef:Ik kom ook weer eens binnenvallen. Wat fijn dat het hier allemaal de goede kant op gaat met jullie beestjes!
Fargo, ik kan daar helaas geen antwoord op geven omdat de mijne nooit geopereerd is! Maar mij lijkt indd een paddock voor hem wel fijn, dat hij wel wat kan bewegen en indd zich niet drukmaakt..
Hij is inmiddels al best een tijdje koliek vrij en ik ben echt blijHij is super fris!