Plotselinge gedragsverandering wat zich uit in zichzelf..

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

broadway

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 22:14

Ik praat met jouw,ben eerlijk en oprecht, reageer op reacties mij aangaande maar wordt vaak negatief naar voren gehaald wanneer ik een gevoelige snaar bij iemand raak( ook lezers dus)...ook daar moet je mee om leren gaan en weet je ...ook dát hoort erbij !

De ts blijft ten alle tijde voorrang krijgen... in een topic, is emotie altijd het zwaarst maar het hoort erbij.. !
Helaas maken die negatieve aanvallen tussendoor door mede-lezers het er niet gemakkelijker op...voelt de ts het als een antwoord naar haar toe...en is vaak zo onwetend,onzinnig en nietszeggend...
Als dat (emotie) er niet bij is klopt er vaak iets niet, en dat heb ik óók al vaker meegemaakt hoor !
Ik zet er een stip bij de lezer en leg het in mijn rugzak, want die lezer kan de volgende zijn met een rugzak...
maar ik kies zelf welke rugzak ik wil gaan dragen en dat beslist het paard ,die geeft signalen af ...die zijn altijd eerlijk en spelen géén toneel,die hebben géén woorden nodig om de binnenkant te beoordelen !

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-12 22:19

Goed.. ik vond in mijn postvak in een verslag van maarten,voor de duidelijkheid zal ik deze hier plaatsen.

Verdergaand onderzoek paard;
- AO ; geen afw.
- paard trapt af en toe wel op eigen benen; coordinatie testen verlopen vertraagd, maar overgang stap/draf en kort cirkelen gaan goed.
- over gehele bovenlijn zeer pijnlijk bij palpatie.- mn. linker rechte rugstrekker in passieve toestand zeer gespannen, alsmede deels glutesu overgang semimembranosus/tendinosus.
- paard loopt in korte cirkel l-om met weinig ingebogen hals
-li achter kreupel aan de longe.

Conclusie;
- met voorinformatie (film en verslagen) icm onderzoek vandaag wordt mijns inziens een groot deel (waaronder ook het bijtgedrag vh paard) veroorzaakt door een (traumatische?) blokkade in bovenlijn.
Advies;
- manuele onderzoek/therapie/acupunctuur
- als aanv. onderzoek volstaat in dit stadiym rontgendiagnostiek van hals/borst en lendenenwervels en/of scinitigrafie.

Binnen enkele weken horen jullie hopelijk meer van mij,duim in elk geval mee dat we er geraken.
Maar ik hoop dat Kyana weet/voelt dat het belangrijk is.

Nogmaals allemaal heel erg bedankt!Ik laat het topic even rusten tot na ons bezoek aan visdonk.

HolyPope

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 22:23

Ik ken maar heeeeeel weinig mensen die zich zo inzetten voor hun paard!
Ik zit meer dan 40 jaar(!) in de paarden. Veel, erg veel mensen met paarden die dezelfde klachten hebben zouden zeker niet zo lang door vechten! Dit is ook gelijk de reden dat DA's hier geen kant mee op kunnen omdat het ze aan ervaring ontbreekt.
TS, ik blijf diep respect houden dat wat voor jou 'paarden-liefde' betekend!
Wat je ook beslist, ik hoop het áller áller áller beste voor jou en Kyana!!

Als ik er nog over leest dan is het goed. Is het niet zo, dan is dat ook goed........

broadway

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 22:59

Hele wijze ,voor mij ook emotioneel heel erg rakende woorden HolyPope ,want zo is het inderdaad, levens-ervaring op alle fronten wat de paarden betreft kunnen een aanvulling zijn voor da,trainers,maneges,fokkers maar ook dierenbescherming en aid enz.enz
Helaas is dit een opleiding waar je zelf voor kiest, waarbij je zelf de klappen krijgt en toch blijft vechten vanuit de liefde voor het paard wat doorwerkt naar de mens die oprecht van zijn dier houdt !!!
Helaas krijg je nooit een certificaat of diploma en wordt je als een Jomanda,helderziende of paarden-freak gezien...
Gelukkig heb ik 2 da die mij wel die lof hebben gegeven en héééél véééél paarden/pony's en hun eigenaren ,trainers, privé-stallen en maneges , heb mijn eigen weg gevolgd totnogtoe....blijft heel zwaar maar geeft ook heel veel extra ,wat met geld niet te betalen is !!!

Anoniem

Re: Plotselinge gedragsverandering wat zich uit in zichzelf..

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 10:23

Jeetje broadway..

Als je een zorg hebt over je paard, zit je op een insteek te wachten op genezing...dan denk je niet aan lering in het leven, ik zit met een paard met tumor, hoop elke dag op een wonder, ben er vannacht 3 keer uit geweest omdat ik hem zo raar hoorde ademen......dan heb ik geen behoefte aan rugzakverhalen en wat ik moet leren van de ziekte en het verdriet naar je paard toe.

Ts leeft momenteel voor haar paard, die haalt de onderste steen boven....dat is pas liefde voor je dier en vriendje, wat moet ze daar van leren? Wat dierenliefde is?

Ts ik wacht met je af en denk nog steeds met je mee.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 11:34

Eens Russel!

Ik heb ook een pony met een tumor trouwens, die zit in zijn hoofd. Zo sneu ook...niets aan te doen, beeske is al op leeftijd en daar moeten we binnenkort afscheid van gaan nemen als het niet meer paardwaardig is. Maar voorlopig is ie nog vrolijk, hij heeft een paar weken geleden een ab kuur gehad om de ontsteking in het hoofd rustig te krijgen en die is goed aangeslagen dus hij heeft wat reservetijd gekregen gelukkig.

En ieder doet voor zijn dieren wat mogelijk is, zo ook TS. En hoop doet leven.

broadway

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 12:04

Russel...Jij weet wat er aan de hand is met je paard, zit te wachten op een insteek en hoopt iedere dag op een wonder...
Jij leert nu dat de wetenschap nog steeds niet alles kan... en of er op dit gebied echt wonderen gebeuren ?
Het is aan de eigenaar , die heeft altijd het laatste woord, ik weet dat veel da door deze regel vaak met de handen in het haar zitten'
doordat de eigenaar het paard emotioneel niet los kan/wil laten ,blijft het zoals het is of erger...
Houden van...is zorgen voor...maar ook loslaten als het echt niet meer gaat...
Het leven is hard, afscheid nemen is zwaar, helaas kunnen wij hierover niet beslissen voor jouw...bespreek het met je da/kliniek
Als er echt niks meer gedaan kan worden en verergert, zal de lijdensweg voor jullie allebei alléén maar erger worden...
Heel veel sterkte tgw , dit is het enige wat ik in jouw rugzak kan stoppen !

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 14:30

timokyana schreef:
Conclusie;
- met voorinformatie (film en verslagen) icm onderzoek vandaag wordt mijns inziens een groot deel (waaronder ook het bijtgedrag vh paard) veroorzaakt door een (traumatische?) blokkade in bovenlijn.
.

nou ja,dit geeft in elk geval wat meer duidelijkheid.
zo'n trauma kan natuurlijk weer overal door komen,
respect hoor dat je door blijft gaan met zoeken.
menig ander had dat allang op gegeven of niet eens willen zoeken wat er aan de hand was.

ik vind nog steeds dat ze op bokt eens het bokt-lintje moeten gaan maken.
en dan kreeg jij er een van mij,voor alle inzet voor je dieren :D *\o/*

Be_stronger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 17:16

mijn god broadway, heb jij ook de bijbel geschreven?? wat een "wijsheden"en taalgebruik... bijna grappig hoe het omschreven staat, moet er soms echt een aantal keren overheen lezen om te kijken wat er nu daadwerkelijk staat ( sorry als ik de enige ben)

TS heel veel respect dat jij zo rustig blijft na een aantal zeer nare reacties! ook ik hoop op een laatste update als het helemaal uitgezocht is, maar wil je dit niet snap ik dat ook helemaal...
heel veel sterkte, hoop dat maarten nu degene is die je kan helpen, hele eerlijke man met een goede kijk op de zaken! hoop dat het goed komt. houden van is zeker ook laten gaan, maar laten we nu eerst maar eens naar een duidelijke diagnose toewerken ipv vooruit lopen op euthanasie o.i.d
zet hem op, je zit nu in de molen bij de visdonk dus neem aan dat ze nu door gaan pakken. fijn dat ze een dagje eerder daar heen kan, stress is zeker een factor om een onderzoek te laten mislukken.
succes

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 18:46

ik hoop dat visdonk je verder kan helpen.
Maar,correct me if i'm wrong....Kyana is toch nog nooit op een kliniek geweest?
Ik dacht dat er twee dierenartsen bij waren geweest en iemand met een antenne?
En dat er wat bloedproeven gedaan zijn.
Wel is TS zelf steeds bezig om er achter te komen wat er mis is met haar paard.Dat is zeker te prijzen.

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-12 18:53

Kyana is in de kliniek van Merelbeke geweest,o.a voor een MMEPtest en spierbiopten en bloedonderzoek.

sliert

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 06:54

Ts, sterkte. Hopelijk wordt er nu eindelijk eens een diagnose gesteld. Ik zou zeker voor rontgenopnamen gaan. Ik heb zelf een paard gehad, waarbij de manueel therapeut {zo ongeveer de bekendste van nederland} niks in de rug voelde. Ze vond zijn rug gewoon lekker los, alleen zijn hals erg stijf. Bleek achteraf dat ie ernstige kissing spines had in zijn rug!!! Mijn eigen dierenarts {heb gelukkig een hele goeie} doet veel met rugproblemen, maar klinisch onderzoek wordt wel altijd aangevuld met thermografie en foto's!! Daarna wordt pas een eventueel behandelplan gestart.
Ik blijf het jammer {of eigenlijk schandalig} vinder dat Merelbeke er zo makkelijk over deed. Paar testen gedaan, die waren negatief, dus klaar. Snap niet dat ze daar niet gelijk verder zijn gaan onderzoeken.
Nogmaals sterkte ermee.

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-12 18:45

Nou de afspraken staan vast.Ze gaat twee dagen naar de kliniek voor onderzoek.
Ik houd jullie op de hoogte!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 22:29

wat goed!
Daar nemen ze tenminste de tijd voor haar!
Ik ga duimen dat er iets uitkomt!

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 22:59

Ik wens je heel veel sterkte! Hoop dat ze redelijk snel laadt en dat ze er niet erg van in de stress raakt en dat ze daar haar helemaal binnenstebuiten keren om uit te vinden wat er met haar aan de hand is. Hoop echt dat ze het uitvinden!

Lonan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 23:03

+:)+ Top !
Lees maar lekker over dat negatieve ge-banketstaaf heen, hebben jullie beide niks aan.
En sommige mensen reageren alleen enkel in dit soort topics om zelf in de belangstelling te staan gewoon lekker negeren.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 00:48

Blij voor je! Ik weet zeker dat Maarten & collegae zich volop zullen inzetten!

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 01:31

wow dus dat is gelukt

matasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 12:18

Succes! Leuk dat je ons toch nog op de hoogte houdt!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 15:02

hoe is het nu?

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-12 19:25

Snelle update;

4 uur trailerladen verder met een fijne trailer en lieve geduldige mensen zijn we te voet richting roosendaal gegaan en nu nog onderweg.Een boer geregeld waar ze vannacht een stalletje krijgt en dan morgen nog een stuk lopen naar de kliniek.

Morgen volgen de onderzoeken.Ze had er eigenlijk vandaag al naar toe gegaan.Maar ze ging echt de trailer niet in....

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 20:02

O jee :oo Hoe ver is het lopen ongeveer?

Sterkte!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 20:28

ach wat jammer,ging het lopen wel goed dan?
is wel een flink eind denk ik.
zelfs dat heb je nog voor je paard over...
je bent echt een topper weet je dat? :D

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 21:02

Tjoh wat dapper!
Zet em op, ik duim voor jullie!

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-12 21:45

ongeveer 20 km,de helft zit erop,ze staat bij een pensionstal met een flinke zak hooi.Morgenvroeg de 2e helft,rond 8 uur.Kan ze nog uitrusten voor de onderzoeken.

Lopen in de berm ging redelijk,ze heeft het goed doorstaan.