Graasmasker -> paard echt dunner?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

doemaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 14:48

Vraagje op korter gras krijgen ze dan nog wat binnen?

Samblabla

Re: Graasmasker -> paard echt dunner?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 21:40

Hoe snel zie je eigenlijk dat ze afgevallen zijn?
Heb het hele topic door gekeken maar vindt bijna nergens in welke tijd ze afgevallen zijn.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 21:47

Liever langzaam afvallen dan te snel met risico op vervetting. ;)

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 21:50

Ik ben ook tegen het super snel afvallen, ben inmiddels al bijna een jaar bezig met der. :)

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 21:55

Ben jaren bezig geweest en van alles geprobeerd. Eerst grasmasker en daarna betreffende het vinden van de ideale stalling.

Yelizaveta

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 17:26

Even een vraagje! Mijn te dikke Shetlander heeft sinds 2 dagen een graasmasker, zo'n bloempotmodel maar ze heeft hem al gesloopt. Het gaatje onderaan is al 3 keer zo groot, ik heb nu een greenguard besteld (maat pony) Maar het gras in onze wei is vrij lang en ik heb schrik dat ze nog te veel gras gaat binnen krijgen met de greenguard, is dat zo of?

Foto van mijn dikkerdje :=
http://nl.tinypic.com/r/11tbomf/8

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 18:39

Ik had dat ook met de bloempot maskers.. Ik had die van EJ, is blijkbaar niet zulk sterk rubber.. Greenguard begin ik liever niet aan, vond de bloempotten wel fijn. De Greenguard, daar hebben ze snel wondjes van. Dus ik moet maar een nieuwe bloempot halen voor mijn shetterd, alleen niet van EJ :P

Nordsvensk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 18:58

Yelizaveta schreef:
Even een vraagje! Mijn te dikke Shetlander heeft sinds 2 dagen een graasmasker, zo'n bloempotmodel maar ze heeft hem al gesloopt. Het gaatje onderaan is al 3 keer zo groot, ik heb nu een greenguard besteld (maat pony) Maar het gras in onze wei is vrij lang en ik heb schrik dat ze nog te veel gras gaat binnen krijgen met de greenguard, is dat zo of?

Foto van mijn dikkerdje :=
http://nl.tinypic.com/r/11tbomf/8

Welk merk bloempotmodel had je?

Leedebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 20:23

Die van IR gaan naar mijn idee toch echt het langste mee. Als ze schuurplekjes krijgen komt dat ook vaak doordat de korf soms toch te klein is en deze dan langs de neusgaten of de kaak gaat schuren tijdens het eten. Als mijn pony er mee staat te eten, dan heeft hij rondom nog voldoende ruimte. (beetje rare foto, maar voor het idee ;) )
Afbeelding

Het resultaat van een graasmasker (een zomer na elkaar) En ja, het is de zelfde pony, maar hij veranderd nog wel eens van kleur :+ .
AfbeeldingAfbeelding

Maar wat vooral niet moet worden vergeten (wat ook mijn fout was) is voldoende beweging!

Yelizaveta

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 20:28

Nordsvensk, van Harry's Horse denk ik..

Ik longeer haar +- 25 min per dag, ik denk wel dat dat genoeg beweging is :)

Leedebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 20:57

Ok, dan krijgt ze in ieder geval beweging ;)

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 09:29

doemaar schreef:
Vraagje op korter gras krijgen ze dan nog wat binnen?

Weinig. Dat is mijn ervaring tenminste. Er steekt gewoon weinig door het graasmasker heen.

En over afvallen......net als bij mensen.........liever langzaam dan te snel. Maar met een graasmasker alleen ga je het niet redden. Let op voeding en beweging ;)

Xjosee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 12:08

Ik ben opzoek naar een graasmasker. Nu loop ik alleen tegen het probleem aan dat wij automatische drinkbakken hebben en de graasmaskers vaak te groot zijn om nog te kunnen drinken. Wie heeft er een gevonden waarbij ze wel kunnen drinken?

Miepjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 12:12

Met de GreenGuard kunnen ze gewoon drinken uit zo'n drinkbak. In de hoek van het masker, zeg maar. Dat hebben ze gauw genoeg door.

Xjosee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 12:41

Miepjo schreef:
Met de GreenGuard kunnen ze gewoon drinken uit zo'n drinkbak. In de hoek van het masker, zeg maar. Dat hebben ze gauw genoeg door.

Ik heb een testgreenguard gehaald, maar ik kon zelf met geen mogelijkheid water uit de waterbak krijgen (met dat ding om mijn hand).

Moschino

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 16:18

Ze krijgen bij ons water uit een cementemmer, omdat in het achterste land geen automatische drinkbak is, en dat drinkt zonder problemen. Maar ik heb de pony ook wel eens uit zo'n automatische bak zien drinken op een ander stukje land, dan kan bij net aan met de Greenguard op de lepel van de drinkbak duwen. Dan laat hij de drinkbak helemaal vollopen, en dan kan ie er bij.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 16:23

Die rondere graasmaskers zoals van Imperial Riding, daar zal het wat makkelijker mee gaan? Ik moet denk ik ook aan de graasmaskers, maar heb echt helemaal geen zin in weer met tonnen te gaan zeulen. Ben veel te blij met mijn automatische drinkbakjes, die ook nog eens verwarmd zijn in de winter.

Moschino

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 16:29

Ja, ik denk wel dat het daar makkelijker mee gaat. Die zijn wat buigzamer.

Xjosee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 17:45

*per ongeluk een bericht aangemaakt terwijl ik het topic wilde doorzoeken*

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 18:48

Ik ben dit jaar begin februari begonnen met het graasmasker en pony is nu weer bijna op een goed gewicht. Pony kon met IR goed drinken uit de automatische drinkbak maar met de GG gaat dat lastiger. Ze drinkt nu uit het meertje in de wei.

Xjosee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 19:37

Ik heb ondertussen de IR besteld. Ben benieuwd!

Moschino

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 21:51

Vorige week een IR van een stalgenoot gepast, maar krijg je ze nou makkelijk snel om en Af? Wil niet pony er mee op stal staat, paarden worden door staleigenaren binnen en buiten gezet. Wil ze niet met gepruts ermee opzadelen.

pony33

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 21:55

Het is net als een halster omdoen en bij de IR zit er nog een ring onder, dus het is precies hetzelfde als een halster omdoen en touw vastklikken :)

Yelizaveta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 21:15

Greenguard is aangekomen, roos wist meteen hoe het werkte :) De bloempot had ze er trouwens weer afgekregen nochtans had ik hem stevig vastgemaakt, ik zat op school dus ik weet niet hoelang ze hem heeft afgehad.
Vinden jullie hem goed zitten of? Ik heb schrik dat ze er naast zou eten..

Afbeelding

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 21:24

je moet de korf even in heet water leggen en dan wat omvouwen, nu zit ie erg strak aan de neus.