Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Sanet schreef:Ik ben er ook nog niet over uit wat ik nu precies met de oortjes aan moet. De deken gaat wat afstaan als ze gaan grazen en op een of andere manier krijgt ze de oortjes er dus uit, ondanks dat het halster om zit... ?
Ik zat al te denken om er een extra elastiek in te doen of toch dat klittenbandje bij de kaak te gaan verstellen (of een extra stuk erbij te zetten, dat hij zowel losser als strakker kan...
Anne77 schreef:Ik lees veel verhalen hier van mensen met een RSIH waarbij de deken bij de oren naar achteren gaat, dus de oren floepen eruit en de deken komt achter de oren te liggen.
Ik heb nu juist het probleem dat de deken naar voren gaat, dus mijn haf ziet niks meer, hierdoor is ze vandaag heel erg geschrokken en liep ze als een kip zonder kop door de wei heen te rennen.
Het rare is dat ze deze deken afgelopen zomer ook op heeft gehad en dit probleem is nog nooit eerder voorgekomen.
Het enige wat ik heb gedaan is de deken gewassen voordat ik hem opborg.
Een halster omdoen vind ik geen optie, ik las dat mensen als tip gaven om een luchtzuigband om te doen als je deken naar achteren valt (ds achter de oren komt).
Dit zou ik natuurlijk ook kunnen proberen, maar ben benieuwd wat jullie nog meer voor tips hebben.
De hals strakker maken door het klittenband strakker te doen heeft geen effect.
Zo staat ze dus in de wei als de deken naar voren is geschoven.
Ze ziet echt bijna niks meer, geen hek geen andere paarden, dus ook niet hun lichaamstaal enz.
jasperlover schreef:ik meld me hier ook even aan.
Mijn pony begint ook met schuren![]()
Gelukkig heeft die het haast niet maar daarom moet ik het natuurlijk wel bijhouden.
Nu mijn vraag wat is het beste middel om te gebruiken.
En wat is het beste shampoo?
ik weet natuurlijk dat dit allemaal in dit topic staat maar ik ben hier nog maar net en om dit topic helemaal van voor naar achter te lezen vind ik ook wel een beetje zonde van mijn tijd![]()
opisop_shop schreef:Bij Wisse heb ik ook niets gemerkt.
De deken van EJ vind ik zelf niet kleiner uitvallen.
Wisse heeft dekenmaat 205, van de Pagony heeft hij nu ook 205. Had bij EJ eentje gekocht in 215 onder het mom van 'die valt kleiner uit' maar die is echt veul te groot.