Dyonne schreef:happytime, vind je het niet vervelend straks pas te castreren met het oog op meer kans op ontstekingen?
Laat je het thuis doen? Halfbedekt liggend?
Lab_iris, maar kun je ze echt voelen als die ze optrekt?
Hier worden ze dus echt heel vaak opgetrokken.
Kijk lukt prima, en voelen doen we rustig aan oefenen. Ben al blij dat ik zijn lijf redelijk kan aanraken.
ikdoemaarwat, fijn dat het allemaal goed verlopen is.
Mijn veearts wil niet castreren voor ze een jaar oud zijn.. Wel jammer gezien die bijna 11,5 maand is, en ik dacht dan kan die mooi over een paar weken bij zijn moeder en een ruintje de wei op.
Maar ja, dat betekend dat die meer richting de zomer moet, en ik ben daar geen voorstander van, dus ga nu weer zitten twijfelen of op de kliniek dan toch niet beter is. Zal ik alleen eens wat rond moeten bellen in de regio voor de kosten.
tjah.. naja bij mij wel want hij laat t best goed toe omdat hij me dr mee vertrouwd als ik m aanraak.. je kan niet de gehele bal voelen , maar je voelt m wel zitten, als je via de zijkant naast waar de bal normaal hoort te zitten, met je vingers dr tegen aan duwt en schuin naar binnen duwt voel je ze hoogst waarsch. zitten, en dan kan je ze er ook deels naar beneden duwen als hij t toelaat.. ik deed dat ook voor dat de dierenarts kwam castreren om te chekken of t wel zeker was dat ze niet ineens "verdwenen" waren.. maar zij voelde op dezelfde manier en zij dat dat normaal was en dat ze gewoon deels naar binnen waren gegaan dat hij ze had ''opgetrokken''
kosten voor castratie in kliniek zijn heel uitlopend, sommigen zijn net zoveel als door een DA op t land.. en sommigen wel meer.. meestal varieerend tussen de 200 en 500 euro ong.zover ik weet..