Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
cynthiar schreef:Hallo, ik meld me hier ook met een paard met Cushing. Hij is een fjord van bijna 21. Hij heeft alleen nog last van overtollig haargroei. Hij hoeft ook nog niet aan de medicijnen. En hij heeft het al 3 jaar, zonder dat ik het wist. Hoe lang blijven de meeste paarden nog leven ongeveer nadat de diagnose gesteld is? Zonder dat ze bevangen raken of suikerziekte krijgen?
cynthiar schreef:Mijn dierenarts adviseerde om nog geen Pergolide te gaan geven omdat hij alleen nog last heeft van een dikke vacht. Hij verhaart wel, alleen heel snel en veel eerder als gezonde paarden. Zijn vacht glimt ook nog. Ik vroeg of het niet syptomen e.d. kon voorkomen maar dat is niet zo volgens haar. Ik kan dus beter wat gaan geven als het echt nodig wordt. Ze wilde me wel een recept voorschrijven als ik wilde, dus ik kan als ik wil zo medicijnen krijgen.
Ik heb een gedeelte van het topic gelezen, dus ik weet nog niet alles, maar wat geven jullie als ondersteunende middelen voor weerstand, spieren ed.?