Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
lique schreef:nou da is geweest,tis gewoon mok alleen op een beetje rare plek,heb een eigen gemaakt zalf gekregen met antibiotica erin,en na een week moet het toch wel aanziendelijk beter worden,
ik had goed gehandelt door het te wassen met betadine en met de mokzalf te gaan beginnen,
maar dit goedje wat hun voorschreven was iets beter qwa werking omdat er antibiotica bij in zit.
paard weer blij ,ik weer blij
Deborahh schreef:Mijn pony krijgt volgende week een spuitje tegen mok.![]()
kan er niet meer tegen hoor![]()
vandaag had ze bloedende benen er van..
arme pony
Famke_93 schreef:Heb eindelijk het pakket binnen van Huppa!
Vanavond krijgt ze haar eerst maaltijd, ben bebieuwd of ik over een tijdje resultaat ga zien!
Ik houd jullie op de hoogte!
Alenthe05 schreef:Ik heb al veel verschillende dingen gelezen en gedaan om de mok bij mijn 3jarige weg te houden. Heb nu het idee dat ik het heb gevonden. Ik heb mijn paard nu anderhalf jaar en ze heeft 2 witte voeten die helemaal onder de mok zaten. Helemaal dik met wonden etc. ben eerst gaan smeren met iets van de ruitersportzaak, hielp niks. Nu ben ik vanaf maart 2007 begonnen met het grondig aanpakken van die rot mok: 1x per dag kroflook/foenegriek/zeewier en rozebottel voeren ong. 30 gram (te bestellen via de paardendrogist) Elke week wassen met betadine en goed droog maken en daarna hydocortiderm erop gedaan. Na 2 weken had ik nog een paar plekken mok. Na een maand was ze schoon. Nu voer ik dr continu dat mengsel van kruiden en het blijft weg. Ze staat nu ook gewoon in een natte bak(niet de hele dag maar wel een paar uur) Knoflook zuivert het bloed en is goed tegen de vliegen in de zomer, foenegriek is goed voor de luchtwegen, zeewier zijn mineralen en de rozebottel is vitamine C. Ik heb het idee dat ik daarmee haar weerstand heb verhoogd en nu geen middelen meer nodig heb om die mok te bestrijden. Ik kijk dr regelamtig na en het blijft weg. Ik ben niet de enige die dit voert. Bij mij op stal doen ze het ook zo en de paarden blijven schoon. Misschien iets voor de mede mokgenoten???