[INFO] Mok

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Famke_93

Re: centraal topic over mok

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 17:24

Voor de mensen die ook bij Huppa.nl hebben besteld:

Hoelang duurde het voordat jullie het binnen kregen?
Zit er bijna een week op te wachten!

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 20:53

Anders ff bellen?
Ik weet niet meer hoe lang ik er op gewacht heb....Is alsweer 2 jaar geleden. Weet nog wel dat ze zelf belden, om te zeggen dat ze nog ergens op wachtten en dat het dus iets langer duurde, maar hoe lang, durf ik niet te zeggen!

Famke_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 12:12

ik heb ze wel een mail getsuurd maar daar hebben ze ook geen reactie opgegeven!

Martine_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 12:41

lique schreef:
nou da is geweest,tis gewoon mok alleen op een beetje rare plek,heb een eigen gemaakt zalf gekregen met antibiotica erin,en na een week moet het toch wel aanziendelijk beter worden,
ik had goed gehandelt door het te wassen met betadine en met de mokzalf te gaan beginnen,
maar dit goedje wat hun voorschreven was iets beter qwa werking omdat er antibiotica bij in zit.
paard weer blij ,ik weer blij Haha!

Ja klopt, ik heb ook van die "zelf" gemaakte mokzalf met antibiotica... bij Ratino was het idd binnen een week al een heel stuk minder!

suc6 er mee!

Abby_Snow

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 18:47

Mijn pony krijgt volgende week een spuitje tegen mok. Haha!
kan er niet meer tegen hoor Boos!
vandaag had ze bloedende benen er van Huilen ..
arme pony Ach gut

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 19:07

Deborahh schreef:
Mijn pony krijgt volgende week een spuitje tegen mok. Haha!
kan er niet meer tegen hoor Boos!
vandaag had ze bloedende benen er van Huilen ..
arme pony Ach gut

Moet de DA dat doen ofzo? En ben je er dan altijd vanaf? Hoe duur is 't? Nog meer info....? Haha!

Abby_Snow

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 19:14

Ja de DA Haha!
Geen idee hoe duur. dat regelen mijn ouders Clown
en volgens mij na 2 weken nog een spuitje Bloos

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 17:33

Haha oke, dat is dan de laatste spuit, en dan moet het ook echt goed zijn?
Nouja.... anders vertel je over een tijdje even of je verschil merkt en hoe het gaat Haha!.

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 02:18

Mijn 2 jarige haflinger heeft ook mok Huilen Waarschijnlijk heeft ze het al 1 of 2 maanden (ik zag toen een zwarte bult bij haar achterbenen en had de hoefsmid er nog naar gevraagd...), maar omdat ze sokken heeft zag ik niet dat het steeds erger werd..
Ze heeft het aan alle vier benen, en ze heeft aan 1 been een best diepe wond gekregen. Ik heb haar sokken geknipt en spray het 2 keer per dag in met acederm. Daarna mokzalf en zinkzalf of uierzalf er op. Ik heb het nu een paar dagen gedaan en het is echt al verbeterd. De korsten beginnen er af te vallen en de wonden zijn minder diep.
Weet iemand hier hoelang het minimaal duurt voordat mok zich herstelt?
Bij mij staat ze overdag in een natte wei en snachts op stal. Ik kan haar nu voor zolang ze mok heeft bij mijn ouders stallen, waar ze vooral op stal kan staan.Ik zie er een beetje tegenop om haar zovaak op stal te laten staan. Weet iemand hier of het nodig is om een paard met mok helemaal droog te houden of kunnen ze nog buiten staan?

Daf

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 11:00

@Hinke, mijn DA gaf aan dat ze gewoon de wei in kon, overal is het wel nat, in de wei door de blub, in de bak door de regen en in de stal door de plas/ontlasting. Dan zou ik liever voor de wei gaan, want de ammonia e.d doet echt geen goed.

Succes

Martine_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 11:35

@Hinke: Mijn VA zei idd net als die van Daf gewoon naar buiten! Maar hij zei ook dat je het niet moet insmeren met uiercreme ofzo. Het kan zijn dat de koot dan week wordt. En ook gaf hij aan dat ze weerstand moeten opbouwen.. anders hebben ze zo weer mok. Heb je mokzalf van je VA?

Famke_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 13:18

Heb eindelijk het pakket binnen van Huppa!

Vanavond krijgt ze haar eerst maaltijd, ben bebieuwd of ik over een tijdje resultaat ga zien!
Ik houd jullie op de hoogte!

supertinkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 13:29

Famke_93 schreef:
Heb eindelijk het pakket binnen van Huppa!

Vanavond krijgt ze haar eerst maaltijd, ben bebieuwd of ik over een tijdje resultaat ga zien!
Ik houd jullie op de hoogte!

Afwachten dus... Ik heb ook een goed middeltje tegen de mok van mijn Tinker. Het heet puur mok, komt van de paardendrogist. Geef het alleen momenteel niet omdat mijn paard pijnstiller en onstekingsremmer krijgt. Of weet een van jullie of dat gewoon gecombineerd kan worden?

horse_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 14:30

ik zou trouwens de paarden met mok binnen laten staan... Elke keer dat mn vz paard mok heeft zie ik meteen verbetering wanneer we haar binnen laten staan. Is heel vervelend voor dr, maar het is nog veel vervelender als de mok zich maar blijft uitbreiden.

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 14:33

Hangt er vanaf wat de oorzaak van de mok is en of het buiten nat is Lachen

Toke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 15:20

Ben benieuwd naar het resultaat Famke!!
Een tip, misschien dat je best wat zemelen ofzo bij het voer doet, omdat je toch redelijk veel water bij de thee hebt, anders dan drijft de brok Lachen

Famke_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 15:43

Ik moet het zowiezo voor smorgens in een bakje doen zodat ze het over het voer krijgt (als dat kan) want anders heb ik niet de mogelijkheid om het 2 keer op een dag tegeven!
Dat kan wel maar dan zit er maar 3 a 4 uur tussen!
Weet niet of dat schadelijk is of dat het dan als nog werkt?

Toke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 15:57

Ik bedoelde dat ik altijd brok + zemelen + thee voerde, en de zemelen nemen dan het vocht van de thee op.
Ik gaf de staleigenaar gewoon iedere dag 2 bakjes voor de dag erna bij zijn voer de toen, is een voordeel dat de thee al 24u op voorhand gemaakt mag worden!

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 16:03

Ik deed het met een beetje slobber Lachen

Famke_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 17:12

oke dat wou ik even weten, dank je wel voor de tip

Alenthe05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 19:05

Ik heb al veel verschillende dingen gelezen en gedaan om de mok bij mijn 3jarige weg te houden. Heb nu het idee dat ik het heb gevonden. Ik heb mijn paard nu anderhalf jaar en ze heeft 2 witte voeten die helemaal onder de mok zaten. Helemaal dik met wonden etc. ben eerst gaan smeren met iets van de ruitersportzaak, hielp niks. Nu ben ik vanaf maart 2007 begonnen met het grondig aanpakken van die rot mok: 1x per dag kroflook/foenegriek/zeewier en rozebottel voeren ong. 30 gram (te bestellen via de paardendrogist) Elke week wassen met betadine en goed droog maken en daarna hydocortiderm erop gedaan. Na 2 weken had ik nog een paar plekken mok. Na een maand was ze schoon. Nu voer ik dr continu dat mengsel van kruiden en het blijft weg. Ze staat nu ook gewoon in een natte bak(niet de hele dag maar wel een paar uur) Knoflook zuivert het bloed en is goed tegen de vliegen in de zomer, foenegriek is goed voor de luchtwegen, zeewier zijn mineralen en de rozebottel is vitamine C. Ik heb het idee dat ik daarmee haar weerstand heb verhoogd en nu geen middelen meer nodig heb om die mok te bestrijden. Ik kijk dr regelamtig na en het blijft weg. Ik ben niet de enige die dit voert. Bij mij op stal doen ze het ook zo en de paarden blijven schoon. Misschien iets voor de mede mokgenoten???

supertinkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 19:38

Alenthe05 schreef:
Ik heb al veel verschillende dingen gelezen en gedaan om de mok bij mijn 3jarige weg te houden. Heb nu het idee dat ik het heb gevonden. Ik heb mijn paard nu anderhalf jaar en ze heeft 2 witte voeten die helemaal onder de mok zaten. Helemaal dik met wonden etc. ben eerst gaan smeren met iets van de ruitersportzaak, hielp niks. Nu ben ik vanaf maart 2007 begonnen met het grondig aanpakken van die rot mok: 1x per dag kroflook/foenegriek/zeewier en rozebottel voeren ong. 30 gram (te bestellen via de paardendrogist) Elke week wassen met betadine en goed droog maken en daarna hydocortiderm erop gedaan. Na 2 weken had ik nog een paar plekken mok. Na een maand was ze schoon. Nu voer ik dr continu dat mengsel van kruiden en het blijft weg. Ze staat nu ook gewoon in een natte bak(niet de hele dag maar wel een paar uur) Knoflook zuivert het bloed en is goed tegen de vliegen in de zomer, foenegriek is goed voor de luchtwegen, zeewier zijn mineralen en de rozebottel is vitamine C. Ik heb het idee dat ik daarmee haar weerstand heb verhoogd en nu geen middelen meer nodig heb om die mok te bestrijden. Ik kijk dr regelamtig na en het blijft weg. Ik ben niet de enige die dit voert. Bij mij op stal doen ze het ook zo en de paarden blijven schoon. Misschien iets voor de mede mokgenoten???

Zeker weten het is altijd te proberen *LOL*, want we willen onze paardjes er graag vanaf helpen lijkt mij....

miszlisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 15:09

hoeveel en hoe vaak moet je dat geval van huppa geven? 2x op een dag? en wat moet je dan precies mengen?
als ik het namelijk ga kopen, zal de staleigenaar nog blijer worden van al mijn 'zooi':P haha
maarja als mn paardje er beter van wordt!
ben benieuwd in ieder geval naar de ervaring van Famke.

Toke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 15:12

In begin 2x per dag, later 1x per dag.
zijn kruiden waarvan je thee kan zetten, en deze thee moet je dan bij het voer doen.
Je kan de thee wel 24u op voorhand maken, dus je kan gewoon 2 potjes per dag afleveren aan de staleigenaar voor de volgende dag, zo deed ik dat ook Knipoog

Martine_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 15:31

Is dat dan gewoon een kruiden megseltje ofzo?