Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Rianneke schreef:ik zie het trouwens echt op steeds meer plekken staan en ook bij mensen waarvan ze het niet eens verwijderen![]()
was afgelopen week op een manege waar het ook volop stond... maar er werd niks tegen gedaan! daar kan ik zo boos om worden...
Maaike4Horse schreef:ja
mijn oude verzorgpaardje
had dat ook in de wei!!
We hebben hem nu op stal en de rest vande paardjes!
Mist schreef:even een vraagje, JJk is alkalisch maar is het ook basisch ? met andere woorden, als je een verdachte stengel in je hooi vind, zou je die kunnen weken en er een lakmoes papiertje tegenaan houden om te kijken of de PH hoger dan 7 is ?
DAt zou een snelle gemakkelijke manier zijn in twijfel gevallen.
frisiangirl schreef:Die onderste foto van JKK vind ik een beetje onduidelijk omdat je de bladeren zo slecht kunt zien, en daar herken je JKK het beste aan.
singasong schreef:Ik was zaterdag bij Horse Event. In de veterinaire hal hadden ze o.a. allelei giftige planten voor paarden staan in emmers. In de emmer JKK zat een plantje St. Janskruid. Daar weten dus blijkbaar nog niet eens het verschil
frisiangirl schreef:Daar heb je helemaal gelijk in. Je moet echt bijna het boek erbij hebben om te weten wat nu wat is. Maar het beste is om te kijken naar de bladeren vind ik, de bloemen lijken toch wel heel erg veel op elkaar...
singasong schreef:Ik was zaterdag bij Horse Event. In de veterinaire hal hadden ze o.a. allelei giftige planten voor paarden staan in emmers. In de emmer JKK zat een plantje St. Janskruid. Daar weten dus blijkbaar nog niet eens het verschil
EstherHegt schreef:vivian_ve schreef:dan zijn er vind ik wel heel veel site's die deze "fabel" vertellen. ook de site; http://www.kruiskruid.nl
Ja er ontstaat ergens een fabel en het wordt klakkeloos door de pers en websites overgenomen zonder enige bronvermelding . Jammer want het is echt foute informatie. PA' s werken zo niet en zo ontstaat er heel veel onnodige angst. Op mijn website staat ook de geraadpleegde wetenschappelijke literatuur, de pagina over de werking van die PA's is geschreven in samenwerking met een dierenarts van de faculteit diergeneeskunde en andere experts.
Een lijst van de auteurs en adviseursvind je hier.
CarolShadow schreef:Hallo,
Ik heb een plant in de wei staan, waarvan ik vermoedde dat het jacobskruiskruid is.
Alleen, nou begin ik te twijfelen.
De stengel is vaak wel paars en zo af en toe is er een gele bloem.
Maar is het bij jacobskruiskruid zo dat in het najaar allemaal groene bolletjes heeft?