Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Junior2019 schreef:Heeft iemand dit weleens geprobeerd
Alleen de buikbescherming
De mijn jeukt alleen bij zijn navel
Zou het blijven zitten[img]m/2dg2y1.jpg[/img*]
SandAndOak schreef:Junior2019 schreef:Heeft iemand dit weleens geprobeerd
Bleef het zitten? Bij mij verschoof het altijd als het niet helemaal goed vast zat.. Ik vraag me ook af of het werkt om alleen de buik te beschermen. Als je eczeem een reactie is van het lichaam op de vliegjes komt het er misschien toevallig daar tot uiting maar heeft prikken op andere plaatsen ook nog steeds jeuk tot gevolg. Ik ben benieuwt naar je ervaring hiermee!
Junior2019 schreef:Heeft iemand dit weleens geprobeerd
Mk1978 schreef:Junior2019 schreef:Heeft iemand dit weleens geprobeerd
Ik heb dit bij mijn pony wel eens getest: werkte voor ons absoluut niet . Omdat je geen bevestiging hebt tussen de voornemen, trekt hij naar achter.
Ik heb ook eens de QHP hals gehad. Die kan je dan wel met een clip bevestigen achter de voorbenen. Werkt op zich goed, maar ik vond de stof erg dik. Daarbij niet waterdicht en door de dikte van de stof duurde het lang voordat hij droog was. Geen idee of dit er ook nog is van andere merken, met een “gewone” eczeemdeken stof. Zou denk ik wel beter werken. Ik gebruikte deze als het toch nog wat kouder was, ipv een regendeken over de eczeemdeken.
Junior2019 schreef:Een losse hals heb ik ook 1 van boett maar die is echt heel dik
Heb er toen zelf 1 na gemaakt van veel dunnere stof maar dat zou indd nog een idee zijn
harriehoef schreef:Wat fijn dat het met jouw paard een stuk beter gaat. Mijn heeft momenteel erg veel jeuk en weet eigenlijk niet goed wat te doen. Stond al vroeg ingepakt, gewassen met speciale zeep tegen de jeuk, een nieuwe deken gekocht en smeer dagelijks hormoonzalf van de dierenarts maar de jeuk is zeer explosief. Veel geschuurde plekken maar ook op andere delen dan alleen haar manen en staart. Deze doen uiteraard ook mee maar ze schuurt overal. Geen gras en staat enkel op hooi. Geen luizen oid. Tips?
Isabel_k schreef:Die van mij heeft manen. Ik ben erg trots op ons.![]()
Tot nu toe gaat het dus verrassend goed.
Humpiedumpie schreef:Doen jullie de eczeemdeken overdag ook wel eens een paar uurtjes af? Heb de indruk dat het dan beter kan luchten en hij er minder last van heeft. De kap die ik had paste niet, dus heb een andere besteld waar k vrij lang op moet wachten. Ondertussen schuurde hij lappen van zn hoofd, maar dat doet ie nu ook niet meer..
Is mn eerste eczeempaard. Ben ook benieuwd of zijn eczeem gaat verminderen als ie beter in zn vel/lichaam zit..
Bnet schreef:Mag ik mij hier ook melden? Ik heb een IJslander met eczeem.
Ik ben elk jaar weer aan het zoeken wanneer de deken op te doen. Ik heb haar het liefst zo ver mogelijk uit de wintervacht voordat de deken op gaat. In mijn ervaring gaat die loslatende vacht in de deken zitten en levert dat juist meer jeuk op. Ze heeft heel lang zonder kunnen staan, maar is nu toch gaan jeuken en dus nu de deken weer op. Zijn er meer mensen die een paard nog niet volledig in zomervacht hebben? Hoe doen jullie dat?
Ik was verder eigenlijk niet, dat heeft bij mij nog nooit veel opgeleverd. Ik smeer de aangetaste plekjes in met Derfen (stinken!), dat verlicht bij mijn merrie wel heel snel.
Serenity350 schreef:harriehoef schreef:Wat fijn dat het met jouw paard een stuk beter gaat. Mijn heeft momenteel erg veel jeuk en weet eigenlijk niet goed wat te doen. Stond al vroeg ingepakt, gewassen met speciale zeep tegen de jeuk, een nieuwe deken gekocht en smeer dagelijks hormoonzalf van de dierenarts maar de jeuk is zeer explosief. Veel geschuurde plekken maar ook op andere delen dan alleen haar manen en staart. Deze doen uiteraard ook mee maar ze schuurt overal. Geen gras en staat enkel op hooi. Geen luizen oid. Tips?
Jeetje wat lastig zeg! Pfoe, vind het moeilijk om zo een goede tip te weten. Elk paard is weer zo anders. Bij mij werkt het in ieder geval wel als ik het zo simpel mogelijk houdt. Ik was ze bijvoorbeeld niet, en gebruik een manenborstel om op schilferige plekken zoveel mogelijk schilfers los te borstelen en die "eruit" te wapperen. Daar ga ik dan express voor in de wind staan, want dat helpt enorm met ze eruit krijgen. Daarna een dikke laag sudo-creme erop, dat werkt verzachtend, helpt herstellen en vliegjes kunnen er dan ook niet makkelijk bij. Vorig jaar was mij paard daardoor ook bijna standaard zwart met witte vlekken. Ziet er niet mooi uit, maar hielp wel. Vorig jaar ook dingen van de dierenarts gekregen, maar dat hielp vond ik toen in ons geval echt onvoldoende, vandaar overgegaan op de sudo-creme. Bij de manenkam en staart gebruikte ik babyolie. Omdat dat minder dik is, en daardoor makkelijker op de huid te krijgen is door de haren heen. Wel zonder parfum, zoals die van de kruidvat. Etos eigen merk heeft er bijvoorbeeld wel parfum in zitten.
Dit werkte in de erge periodes heel goed bij mijn paard, maar zoals ik al zei, elk paard is zo verschillend, dus ik weet niet of dit ook zo voor jouw paardje zal werken. Heel veel sterkte in ieder geval!
harriehoef schreef:Die sudocreme ga ik proberen. Het maakt mij niet uit hoe ze eruit ziet, als die jeuk maar onder controle is. Vorig jaar was het ook wel explosief in het begin van het seizoen maar door het wassen met speciale zeep voor eczeem en zalven was het snel onder controle. Maar zo erg als het nu is heb ik nog niet vaak gehad met haar. Het is zo frustrerend, altijd maar die jeuk. Ga je tips proberen, hoevaak deed je die baby olie erop?