Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
CarolineCF schreef:tine10 schreef:Net toch maar mijn pony geschoren, want vooral op billen en hals zat het haar er zo dik op. Hoe doen jullie dat nu? Deken op ivm zonnebrand of juist in de nacht een deken op?
Ik heb nu een vliegendeken op - voor nacht doe ik niets hij voelt ook in de avond laat nog heel warm
henshem schreef:Mijn paard werd ook agressief, daarom de begindosis omlaag gebracht. Daarna ging het beter en heel langzaam weer opgebouwd.
ohjajoh6 schreef:Of wacht even ben jij van dat topic over dat paard wat je verzorgt van 37 jaar, die al een paar weken op stal staat omdat ze van het een op andere moment doorsloeg?
xtinne schreef:henshem schreef:Mijn paard werd ook agressief, daarom de begindosis omlaag gebracht. Daarna ging het beter en heel langzaam weer opgebouwd.
Maar pas agressief na de medicatie? Wij weten nog niet of er sprake is van PPID maar dierenarts heeft wel vermoeden. Maar omdat agressief gedrag precies niet echt een symptoom is weten we het niet.
ohjajoh6 schreef:Ze moeten niet afwachten, beestje is 37 en je mag toch verwachten dat ze het niet zo aan zijn einde willen laten komen. Bij dit soort gedrag bestaan er geen goedkope oplossingen dan een DA langs te laten komen die een gedegen onderzoek doet en bloed afneemt voor een acth test= ppid/cushing. En hebben ze dat er niet meer voor over, wat ik met 37 begrijpelijk vind moet diezelfde DA dd pony per direct laten inslapen. Dit is gewoon onnodig laten leiden. Sterkte!