Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
jackyline schreef:Ik vertrouw nergens op en hou mijn paarden gewoon ver van andere of iets nu wel of niet bevestigd is.
quarterH schreef:ik snap niet waarom mensen met drachtige merries dan niet enten, want tegen die variant is gewoon te enten.
ik heb nog steeds alleen gelezen dat er ik 1 stal de neurologische vorm is geweest met doden, dat is de enige waar je niet tegen kunt enten. dus ja, daar moeten we voorzichtig mee zijn. maar deze is op 1 plek geweest (als op meer plekken zie ik graag de links van de bevestigde berichten).
dus ja ik zeg ook paniekzaaierij!
Foss schreef:Wat ik raar vind aan het hele rhino geneurden er is geen meldingsplicht dus het hoeft niet gemeld te worden dat je rhino op stal hebt en ja dat is puur uit geld kwestie vaak.
Is er bijvoorbeeld vogelgriep of varkenspest wordt gelijk alles afgesloten en mag er niks meer het lijkt wel of paarden minder belangrijk zijn.
En ja er zijn veel meer gevallen maar doordat ze niet gemeld hoeven te worden horen we ze niet.
liempje schreef:En wat zag ik twee dagen geleden op de weg.....?! Twee vrachtwagens vol met jachtpaarden van 7 Hills uit Groesbeek. Het was te verwachten dat geld weer boven de veiligheid van andermans paarden gaat.
liempje schreef:Ik zou ook graag een lijstje per pb willen ontvangen...
mutopia schreef:Zelf heb ik dat ook gezien en heb dat na getrokken:
Om wederom GEEN paniek te maken. De hele stal daar is nagekeken door een DA, er is bloed afgetapt, de paarden hebben een neuszwab gehad. Deze paarden waren 100% gezond!!
Tevens hebben ze er alles eraan gedaan om zo goed mogelijk voorbereid te zijn te door alles inclusief de vrachtwagens te ontsmetten. Tevens mochten de paarden niet in aanraking komen met andere paarden ook uit voorzorg. Er was ook nog een andere DA op het evenement aanwezig.Ze hebben hier dus absoluut niet bezuinigd en zijn veilig op pad gegaan!!! Het checken van de paarden enz. Heeft een hoop geld gekost.