Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
kimmie1 schreef:De gevoeligheid die ze lijkt te hebben lijkt haast op het 'koortsgevoel' wat fibromyalgie patienten kunnen hebben. Als ik zo een aanval heb kan ik ook geen aanraking hebben. Dit is ook niet uit bloedtesten op te maken. Misschien kun je hier nog iets mee?
timokyana schreef:Ergens begrijp ik jullie reacties....maar goed.
wat ik wil is dat Kyana beter word en anders pijn (bijt) vrij is.
Maarten is geweest,voorbeen wondje nagekeken wat was gaan ontsteken,deze behandeld en zal ik aankomende dagen verder doorzetten.
Verder Kyana algeheel onderzocht.Ik denk dat hij de eerste was die heel de bovenlijn direct af is gegaan en gevoeld heeft en naar haar spieren heeft gekeken.
Ik denk dat ik broadway deels gelijk moet geven.
Ze heeft verhoogde (passieve) spierspanning met name aan de linkerzijde,in de hals aan beide kanten.Ze kan dus inderdaad niet echt ontspannen,dat doet pijn.Bijten is een uiting van pijn,vermoedelijk doet het borstelen haar zeer zo ook het reageren op andere paarden en het slechter lopen na fysieke inspanning.
Verder loopt ze hierdoor onregelmatig linksachter.En heeft ze een lichte scoliose.
Conclusie een grote blokkade,misschien wel meerdere,vermoedelijk door een trauma van buiten af.
In de kliniek gaan ze verder kijken.
waarschijnlijk vergeet ik een deel en vergeef me als ik iets verkeerds zeg,het was nogal wat info en hij is een poosje geweest.