Plotselinge gedragsverandering wat zich uit in zichzelf..

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

broadway

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 15:31

Ik kan jouw niet oefeningen geven en niet haar grenzen voor jouw bepalen, want ik zal anders t.o haar en zij t.o mij staan... als jij !
Ik werk niet met oefeningen ,is altijd 2 kanten belastend i.v.m beweging, daarom begin ik altijd vanuit stilstaand .
De spieren reformeren en corrigeren vanuit de spieren zelf ,kijken wat ze nog geven aan lengte en kracht.
Eerst het lichaam verkennen als een bom die ontmanteld moet worden om een explosie tegen te gaan en de kracht binnen te houden maar de druk eraf te krijgen...dan heb je haar geest gewonnen en geeft ze zich , dan pas zal het echte probleem zich openbaren en kun je stap voor stap bepalen wat wel en niet kan, waarbij het paard ten alle tijden aan mag geven wat wel en niet kan ,anders ben je terug bij af ! Dus zo eenvoudig is dat niet hoor, dan ben je zo 3 maand verder...incl.observeren enz.
Vooral als ze de aanraking niet meer accepteerd, dan moet het wel vanuit beweging, daarom zeg ik dit nogmaals, zo zou jij kunnen beginnen ,dus de druk van de hoeven halen d.mv.had ik al geschreven....

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 15:38

Ik vind het nogal wat wat je allemaal stelt Broadway.
En dat terwijl je het paard nog nooit irl gezien hebt evenals de eigenaresse.

Eerlijk gezegd vind ik het nogal bot overkomen, ik vraag me af waar jouw "kennis" op gebaseerd is.

kinel

Re: Plotselinge gedragsverandering wat zich uit in zichzelf..

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 16:23

als broadway het allemaal zo goed weet waarom gaat ze ts dan niet helpen om haar paard beter te krijgen.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 16:55

tja....als het allemaal zo simpel was...hoefschoenen aan en het paard is genezen.

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-12 19:21

Phoe.....................heftig.....en ik wil niet uit emotie reageren dus laat het hier even ook voor wat het is.

Maarten Boswinkel is hier vanmiddag geweest en heeft Kyana onderzocht op een dusdanige manier als niemand eerder gedaan heeft.

sandra3235

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 19:27

Stille meelezer meldt zich,TS wat goed dat je alles probeert voor Kyana.Ik hoop van harte voor jullie dat er iets gevonden wordt,niets is zo frusti om je paard zo te zien en niet weten wat er aan de hand is.

Bij Maarten is ze zeker in goede handen,ons hengstje Wynn staat op kliniek Visdonk momenteel(al bijna 3 weken) herstellende van zware koliekoperatie en ik heb niets dan lof over alle artsen en personeel daar.
Heeft hij iets naders gevonden?

Ik wens je veel sterkte en hopelijk een oplossing :(:)

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 19:41

Tja en toch vraag ook ik me af: wat wil je nou?
Ik vind je aan de ene kant een geweldig mens en een doorzetter. Aan de andere kant steeds wisselt je plan van aanpak en de "deskundige" die je erbij haalt.
Sommige adviezen worden genegeerd en andere dan weer hup opgevolgd.
Wat wil je nou? Is een goede vraag.. :)
En hoe lang nog. Want ik heb wel te doen met dat paard dat steeds wat anders moet en mag.
Als niets mee wil vind ik het eerlijk gezegd inmiddels bijna wreed. Ze lijdt. En al heel lang.
Liefde is ook loslaten. In laten slapen, een ander het laten proberen, anyway.
Kan ook niet anders dat dit ook voor jou slopend is.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 19:44

Ben eigenlijk wel benieuwd naar wat maarten gedaan heeft. Wil je daar wel wat over vertellen?

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 20:22

Ik denk dat Maarten inschakelen een hele goede zet is. Op het moment dat je voor een raadsel staat lijkt het me logisch dat je zoekende bent Pauline. Wat ze wil lijkt me duidelijk: een antwoord. En met alle respect: ze kan beter het advies van een deskundige opvolgen dan van de gemiddelde bokker. Wel is het fijn om verschillende visies te lezen van diverse mensen. De ene tip neem je mee en de andere leg je naast je neer. Die keuze is geheel aan de TS.
Daar kritiek op geven op zo'n manier lijkt me niet gepast, zeker niet bij iemand als TS die werkelijk op alle fronten gezocht heeft naar eventuele oplossingen. Ik persoonlijk denk dat ze nu heel dicht bij een oplossing zit door deze arts in te schakelen.
Ik hoop het voor haar en ik duim dat er iets uit voort gekomen is waar ze verder mee kan.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 22:15

Mooi gezegd Maikeltje. Mag ik me daarbij aansluiten? :)

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-12 22:24

Ergens begrijp ik jullie reacties....maar goed.
wat ik wil is dat Kyana beter word en anders pijn (bijt) vrij is.

Maarten is geweest,voorbeen wondje nagekeken wat was gaan ontsteken,deze behandeld en zal ik aankomende dagen verder doorzetten.
Verder Kyana algeheel onderzocht.Ik denk dat hij de eerste was die heel de bovenlijn direct af is gegaan en gevoeld heeft en naar haar spieren heeft gekeken.
Ik denk dat ik broadway deels gelijk moet geven.

Ik maak even een lang verhaal kort,morgen bel ik om de afspraak met visdonk te bevestigen,vermoedelijk gaat ze al 1 dag vantevoren erheen zodat er geen 'druk'op het laden zit.
Een hele lieve bokker helpt me weer eens uit de brand en vervoer is dus geregeld.

Ze heeft verhoogde (passieve) spierspanning met name aan de linkerzijde,in de hals aan beide kanten.Ze kan dus inderdaad niet echt ontspannen,dat doet pijn.Bijten is een uiting van pijn,vermoedelijk doet het borstelen haar zeer zo ook het reageren op andere paarden en het slechter lopen na fysieke inspanning.

Verder loopt ze hierdoor onregelmatig linksachter.En heeft ze een lichte scoliose.
Conclusie een grote blokkade,misschien wel meerdere,vermoedelijk door een trauma van buiten af.

In de kliniek gaan ze verder kijken.
waarschijnlijk vergeet ik een deel en vergeef me als ik iets verkeerds zeg,het was nogal wat info en hij is een poosje geweest.

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 22:44

Mooi gezegd maikeltje. Het is idd niet dat sommige adviezen niet opgevolgd worden maar soms kan het niet anders dan sommige dingen wel en sommige dingen niet doen. Je kunt simpelweg niet alle adviezen van bokkers overnemen. Daarbij is het erg moeilijk om te filteren wie er wel verstand van hebben en wie niet, vooral als je heel veel reacties krijgt en al profs erbij gehaald hebt.
Hopenlijk komt er door deze stap meer duidelijkheid en komt er iets uit waar je wel iets aan kan doen. Heel veel succes en sterkte ermee.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 23:15

Timokyana, logisch dat je alles leest wat iedereen hier in dit topic mneerzet, maar nog logischer dat je niet alle adviezen opvolgt. Dan weet Kyana helemaal niet meer waar ze aan toe is en ik hoop dat Visdonk ( Maarten) uit kan vinden wat er met Kyana aan de hand is. Het bezoek van vandaag geeft sowieso al een andere kijk op haar, die zal bij onderzoeken op de kliniek waarschijnlijk alleen maar duidelijker worden.

Heel veel succes ermee en ik hoop dat jullie snel terecht kunnen!

broadway

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 23:51

Broadway heeft een eigen paard met een "rugzak"en de zorg voor andermans paarden met een "rugzak" en woont 5 uur reizen bij Kyana vandaan ...wil Kyana ieder dagdeel kunnen controleren wat wel 3 mnd kan gaan duren en dan revalideren...hoe zie je dat voor je ???
Werkt ook nog 20 uur voor een baas !
En nee, hoefschoenen(ijzers) betekend niet dat het paard dan genezen is ...is de eerste stap wb signalen die het paard geeft wat "anders"moet !Wat is dit voor moeite...wat zie je nu al zolang, ze zakt al verder weg...en trouwens baat het niet...het schaadt ook niet !
Zolang er passend werk wordt geleverd en de observatie stipt blijft !
Ze vraagt mij wat ik zou doen en ik geef antwoord zoals ik ook al eerder deed (ook pb met emotie aan die kant destijds wat logisch is ,want het is niet niks en al zolang...!
Ik hoop dat het paard nu echt goed bekeken wordt...onvoorstelbaar dat het nu pas een diagnose is wat in de richting komt wat ik destijds al in pb heb toegestuurd wat de filmpjes betreft van da en de longeer en rechte lijnenwerk...!
Ook nu hoop ik weer dat je moet beseffen dat ik reageer omdat ik het paard wil helpen...helaas kan het niet anders, teveel verplichtingen, financieel niet te doen en te ver weg! Anders was ik allang langsgekomen hoor !
Voor Kyana is dit ook veel te ver en te lang reizen in haar toestand !

kimmie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 00:40

kimmie1 schreef:
De gevoeligheid die ze lijkt te hebben lijkt haast op het 'koortsgevoel' wat fibromyalgie patienten kunnen hebben. Als ik zo een aanval heb kan ik ook geen aanraking hebben. Dit is ook niet uit bloedtesten op te maken. Misschien kun je hier nog iets mee?

Ik quote mezelf nog even , dit was een bericht uit november hier in het topic. Wat jij beschrijft van die spierspanning werkt bij mij precies het zelfde, zodra ik bv iets heb waarbij ik me ontspan (feestje of iets) krijg ik zeker weten last omdat mijn spierspanning te hoog is.

Gekopieerd van fibromyalgie patiënten vereniging:

Hoe ontstaat fibromyalgie?

Er is veel onderzoek verricht naar de oorzaak van fibromyalgie. Het vermoeden bestond dat de aandoening iets te maken zou kunnen hebben met de spanning in de spieren. Daarom heeft het onderzoek zich aanvankelijk toegespitst op spierweefsel van mensen met fibromyalgie. Hierin zijn afwijkingen gevonden, maar eenzelfde soort afwijkingen zijn ook gevonden bij mensen die geen fibromyalgie hebben. Het zijn afwijkingen die voorkomen als een spier, om wat voor reden dan ook, een tijdlang aangespannen is geweest en de bloedtoevoer niet optimaal was. De aandoening valt dus niet te verklaren door afwijkingen in het spierweefsel.

Omdat de spanning van de spieren niet in de spieren zelf wordt geregeld, maar in de hersens, wordt nu gedacht dat de oorzaak in deze richting gezocht moet worden. De hersens regelen allerlei lichamelijke processen. Sommige processen kunnen we sturen met onze wil, bijvoorbeeld een arm of een been bewegen. Processen die voor ons voortbestaan van levensbelang zijn, zoals hartslag, ademhaling, doorbloeding van de huid en spierspanning, onttrekken zich aan onze wil. Niemand kan op commando blozen of pijn voelen. De hersenen regelen dit automatisch, in nauwe wisselwerking met hormonale klieren en het afweersysteem. Als er iets mis is met de afstemming tussen deze systemen kunnen allerlei klachten ontstaan.
Onderzoek heeft laten zien dat er soms bij mensen met fibromyalgie veranderingen zijn in de wisselwerking tussen hersenen en hormonale klieren. Waardoor deze veranderingen ontstaan en hoe ze te beïnvloeden zijn, is nog niet bekend. Ook is nog niet bekend of ze een gevolg of een oorzaak zijn van de aandoening. Bij mensen met fibromyalgie zou die selectie mogelijk minder plaatsvinden.
Sommige onderzoekers zoeken de oorzaak in de richting van een verstoring van het mechanisme waarmee we alle prikkels die uit de buitenwereld op ons af komen, selecteren. Deze selectie vindt plaats, omdat er anders meer informatie op ons afkomt dan we kunnen verwerken. Ook is het mogelijk dat het lichaam bepaalde prikkels beleeft als pijn, terwijl deze normaal geen pijn opleveren. Kleine zaken ervaren we als pijnlijke kwesties, zonder dat daar controle over bestaat.
Er zijn echter nog steeds geen harde onderzoeksresultaten bekend die over deze theorieën uitsluitsel geven.

Al met al weten we nog weinig met zekerheid over de oorzaak. Wel is inmiddels duidelijk geworden dat fibromyalgie geen ontstekingsziekte is, niet tot schade leidt, en waarschijnlijk niet erfelijk is.

Wat zijn de klachten bij fibromyalgie?

Geen twee mensen met fibromyalgie zijn hetzelfde. Dat betekent ook dat de klachten sterk kunnen verschillen. In dit hoofdstuk bespreken we de meest voorkomende klachten die een grote invloed op het leven kunnen hebben.
Pijn. (95%)

Spierpijn, pijn in en rondom de gewrichten of waar pezen aan de gewrichten aanhechten, zijn klachten die vrijwel alle mensen met fibromyalgie noemen. De pijn kan stekend, brandend of zeurend zijn.
Het begint meestal in de rug, nek of schouders. Geleidelijk kan de pijn zich uitbreiden naar andere delen van het lichaam. De pijn komt vaker voor in de spierbundels van de nek, rug en schouders, in het borstbeen, de zijkant van de heupen en de binnenzijde van de knie.
Chronische vermoeidheid. (88%)

Chronische vermoeidheid is een klacht die bij vrijwel iedereen met fibromyalgie voorkomt.

Pijn heb je eigenlijk altijd, maar daar wen je ook aan. Wat ik lastiger vind is de vermoeidheid. Die gaat meestal de hele dag met je mee, vanaf het moment dat je opstaat. Daartegen kun je je veel moeilijker wapenen. Ik moet me er echt toe zetten om toch dingen te blijven doen.
(man met fibromyalgie)
Stijfheid. (81%)

De meeste mensen met fibromyalgie hebben last van ochtendstijfheid in het hele lichaam. Stijfheid doet zich ook voor als iemand lang in dezelfde houding heeft gezeten of gestaan. Regelmatig bewegen is van groot belang.
Slaapproblemen. (61%)

Mensen met fibromyalgie worden 's nachts vaak wakker van de pijn en slapen daardoor slechter.
Ook heeft een aantal mensen slaapproblemen, omdat zij 'de knop niet om kunnen zetten' en geestelijk niet of moeilijk tot rust kunnen komen. Ze liggen te piekeren of hebben onrustige dromen over dingen die hen bezighouden.
Temperatuurgevoeligheid. (56%)

Veel mensen ervaren dat de klachten verergeren bij temperatuurswisselingen. Vooral de vele schommelingen in de temperatuur is hier de boosdoener.
Concentratiestoornissen. (56%)

Veel mensen hebben klachten met het concentreren, het onthouden van dingen, niet meer uit woorden kunnen komen enz. In de loop van de dag worden deze problemen vaak erger mede veroorzaakt door de vermoeidheid.
Darmklachten. (52%)

Ruim de helft van de leden heeft last met de darmen. Dit kan betekenen het ene moment diarree, het andere moment obstipatie gepaard gaande met krampen. Wisselingen gebeuren zonder aanwijsbare oorzaak.

Bij fibromyalgie komen nog meer klachten voor, maar deze komen bij minder dan de helft van de leden voor.
Dit zijn in volgorde waarin ze het meest voorkomen:

Gevoelloosheid / tintelingen (43%)
Chronische hoofdpijn (28%)
Depressieve gevoelens en angsten (27%)

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 01:35

jeetje joh ik vind haar ook erg achteruit gegaan een dag schowen en dan de volgende dag zo en dan zeggen ze nog dat ze dik zou zijn, ongelovelijk.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 08:42

fibromyalgie gaat ook heel vaak samen met een trage schildklier.
Mijn paard had ongeveer dezelfde klachten als Kyana,de schildklier bleek te traag te werken.
Hij staat nu al 7 jaar op schildklier hormoon en gaat goed.
(Tenminste....redelijk,hij is 26 en heeft ook nog IR en cushing ;) )

nitouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 17:55

timokyana schreef:
Ergens begrijp ik jullie reacties....maar goed.
wat ik wil is dat Kyana beter word en anders pijn (bijt) vrij is.

Maarten is geweest,voorbeen wondje nagekeken wat was gaan ontsteken,deze behandeld en zal ik aankomende dagen verder doorzetten.
Verder Kyana algeheel onderzocht.Ik denk dat hij de eerste was die heel de bovenlijn direct af is gegaan en gevoeld heeft en naar haar spieren heeft gekeken.
Ik denk dat ik broadway deels gelijk moet geven.

Ze heeft verhoogde (passieve) spierspanning met name aan de linkerzijde,in de hals aan beide kanten.Ze kan dus inderdaad niet echt ontspannen,dat doet pijn.Bijten is een uiting van pijn,vermoedelijk doet het borstelen haar zeer zo ook het reageren op andere paarden en het slechter lopen na fysieke inspanning.

Verder loopt ze hierdoor onregelmatig linksachter.En heeft ze een lichte scoliose.
Conclusie een grote blokkade,misschien wel meerdere,vermoedelijk door een trauma van buiten af.

In de kliniek gaan ze verder kijken.
waarschijnlijk vergeet ik een deel en vergeef me als ik iets verkeerds zeg,het was nogal wat info en hij is een poosje geweest.

Jammer dat je 6 maanden geleden dit niet onderzocht hebt nav mijn PB. ( ik kan dit niet halen uit je berichten) In zekere zin heb ik dit ook bij je aangekaart. Hopelijk is dit het grootste probleem van het bijtgedrag.
Verder wil ik wel zeggen dat ik het knap vind dat je na zo'n lange tijd nog de kracht hebt om verder te gaan.

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-12 19:40

Er is veel aangedragen afgelopen jaar.ik heb er altijd in geloofd dat in overleg met mijn dierenarts de juiste onderzoeken boven water zouden komen.Sommige sloten hier toen in overleg niet bij aan.
Ik heb de fout gemaakt niet naar mijn gevoel te luisteren en misschien ook niet goed te kunnen filteren tussen alle reacties.
verder om bij 1 dierenarts te blijven (al klopt dat niet helemaal omdat merelbeke en ook visdonk eerder per mail zijn benaderd en wij in merelbeke zelfs geweest zijn).
Ik heb misschien die fout gemaakt,dat geef ik ook eerlijk toe en vind het dan ook heel erg voor Kyana.

Overigens had ik niet anders verwacht om zulke reactiet te krijgen van ik zei het toch...
We zijn er nog niet dus die conclusie ga ik al niet trekken.
Dit is maarten zijn diagnose,pas als ik feiten zie,rontgenopname,reacties van Kyana met onderbouwde uitleg etc geloof ik pas dat we er zijn.

Vergeef mij als mijn reactie wat bot en misplaatst overkomt,er is hier vanmiddag brand geweest in het bos naast mijn stallencomplex.Het besef dat we heel veel geluk hebben gehad komt goed binnen.
het spijt me dus als ik tegen verkeerde schenen aantrap.

Overigens ga ik met niemand geen discussie aan,ben niet uit op een hetze of medelijden.
Ik heb dit topic aangemaakt om ervaringen te vragen en wie weet ooit eens iemand te behoeden niet dezelfde fouten te maken als ik.Wie oordeelt mag oordelen,alleen schiet Kyana hier natuurlijk verder niets mee op en kan ik niet meer zeggen dan het spijt me.

Ik vond en vind het nog steeds niet makkelijk en het is erg dat zij zoals een aantal het benoemen moet 'lijden'onder mijn beslissingen.
Echter als alles maar een beetje mee had gewerkt waren we eerder in een kliniek geraakt zoals bv die van laarakker.Helaas liepen omstandigheden anders en kan ik de tijd niet terug draaien.

Sommige vragen met wie nu medelijden te hebben,uiteraard met Kyana.Ik heb hier nooit om medelijden gevraagd en heb altijd geprobeerd met de beste bedoelingen naar eer en geweten te handelen.Ondanks hoe sommige hierover denken.
En Kyana betekent wel degelijk erg veel voor me en mocht het zijn dat zij elders wel of beter kan herstellen zal ik hier ook zeker voor open staan om nog iemands vraag te beantwoorden.

Voor nu vraag ik me af of het wijsheid is in dit topic verder te reageren.
het doet zeer om verwijten te krijgen en deze lezen kan ik zo en zo zonder te posten.
echter mocht er weer een keuze of beslissing gemaakt worden en mensen zijn het er niet mee eens vraag ik me af of ik wel aan de schandpaal genageld wil worden.
Ik doe dit niet voor mijn plezier en post hier niet in dit topic voor mijn plezier.

Liever zou ik wensen dat dit alles nooit gebeurd was.........

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 19:51

Jou valt niets te verwijten..Zo makkelijk is het niet om bij de juiste behandelaar terecht te komen..Als mensen goed nadenken,weten ze zelf ook wel dat niet alles even simpel is..
Ik had bv een 3 jarige die geen hooi meer kon eten,tig maanden later,maagklachten en koliek aanval gehad eindelijk een tandarts gevonden die hem kon helpen..En dat lijkt zo simpel maar zelfs dat is het niet.,heb veel moeite moeten doen een goede te vinden..

sandra3235

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 19:56

tsja TS als we allemaal de wijsheid in pacht zouden hebben zouden we allemaal de juiste beslissingen maken in het leven en dan zou er niets meer te leren vallen,ik vind het juist een compliment waard om het hier open en bloot te zetten en dan nog weet je niet hoe het had gegaan als je al eerder een andere richting was opgegaan,stel dat je gelijk naar je gevoel had geluisterd,was er msischien iets heel anders gebeurd,we leven nu,jij bent er nu voor je paardje en dat kan menig ander niet zeggen.
Ga zo door meid en heel veel sterkte :(:)

Indy1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 20:43

Pfff meid, wat geef jij veel om je paardje en twijfel er niet aan dat je niet veel voor haar over hebt gehad. Opende zojuist voor het eerst je topic. Ik heb alleen jouw berichten gelezen, omdat ik erg nieuwsgierig was of er vordering was. En ik weet dat het verschrikkelijk is je paard te zien veranderen en niet weet waardoor het komt. Wisselende dagen en maar weer afwachten hoe het vandaag zal zijn. Ik hoop echt dat je er iets uit gaat komen. Ga je topic volgen en wens je heel veel sterkte toe.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 20:53

TS, ik zou dit topic gebruiken waar je het voor hebt bedoeld: de nuttige en bruikbare tips er tussenuit pikken en de rest laten voor wat het is. Het is logisch dat je niet alle tips in 1 keer kunt opvolgen, je gaat in eerste instantie af op de bevindingen van je DA en van daaruit borduur je verder. Je doet het hartstikke goed en je doet alles wat in je vermogen ligt. Wat meer kun je doen?
Alle bokkers die verwijten en kritiek hebben die wil ik nog weleens zien op het moment dat ze een paard hebben dat ziek is maar waarvan niet bekend is wat ie mankeert. Ik denk dat er maar weinig zullen zijn die zoveel uit de kast halen als jij doet. Het is makkelijk verwijten maken vanachter een toetsenbordje ;)

matasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 21:16

Blijf sterk voor jezelf en kyana, meer dan je best kun je niet doen. Wij kennen kyana niet, en inderdaad oordelen over wel/niet juist handelen kan daarom ook totaal niet, het verhaaltje van broadway vind ik te bot beschreven, een beetje alsof alleen jouw theorie dit paard kan helpen en wij uit ons nek kletsen, en dus ook de dierenartsen die kyana al hebben gezien. Vind dat jammer omdat er misschien wel goede tips uit hadden kunnen komen of misschien een ontmoeting met kyana.
Ts ik zou het leuk vinden alleen nog een update te krijgen van hoe de uitslag is als alles achter de rug is, en denk daarbij vele andere bokkers met mij. Voel je niet schuldig over welke beslissing jij maakt, het is jouw paard, jouw gevoel, jouw ervaringen met haar, klaar is klaar, verder is verder met hopelijk resultaat
Heel veel succes bij maarten!

broadway

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 21:33

Kyana vecht door...ik wil jouw hierbij vragen óók door te gaan zoals je nu doet...jij wilt mijn kennis krijgen/hebben toch ?
Hoe denk je dat ik dat heb gekregen ?
Ik heb voor mijn paard gekozen net als jij voor Kyana...een soul-mate en spiegelbeeld en owee dan pas kom je jezelf tegen !
Ook heb ik ervoor gekozen om dit ook voor andere mensen te doen en hún paarden en proberen via internet te helpen.. !
Moet je niet kijken hoe negatief je kunt worden beoordeeld , alléén omdat je goed wilt en wilt helpen en sneller dingen ziet door te kijken en te luisteren.......geloof me ,leg die dingen naast je neer,zolang je zelf het beste wilt en dat doe en wil jij zeker !!!
Vaar je koers ,blijf je gevoel volgen en waarschuw op deze manier ook anderen...ik weet hoe moeilijk het is maar ook ik blijf het doen voor de paarden /pony's en mensen die wel willen weten wat ik zie en weet...maar ook ik leer nog alle dagen bij ...want uitgeleerd ben je nooit !
Ieder individu mens/paard is weer anders en vangen het heel verschillend op !
Ik blijf jullie volgen hoor, ik wil niet negatief overkomen maar soms moet je wel even om tot die ander door te dringen dat er wat gedaan moet worden en zo te zien zit je weer op een goede spoor !