Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Anoniem schreef:Hij was nog niet oké,vanaf morgen aan de prednison..
Klodders is op zich goed toch?dan komt er wat los!
flappie2 schreef:Anoniem schreef:Hij was nog niet oké,vanaf morgen aan de prednison..
Klodders is op zich goed toch?dan komt er wat los!
Dnek heel goed na voordat je je paard op deze rozooi zet. Ik las dat jou paard gevoelig is voor HB en IR. Dan zou ik persoonlijk al helemaal niet aan de pretnisolon gaan.
Mijn paard heeft vorig jaar een kuur pretnisolon gehad. Hij was nog nooit HB geweest. Toch kort na de kuur pretnison raakte mijn paard HB aan alle 4 de voeten. Het heeft 5 maanden geduurd voordat hij weer HB vrij was. Het resultaat op de luchtwegen was dat het tijdelijk beter ging met de benauwdheid en hoesten. Maar dit kwam net zi hard weer terug. Hij is door de pertnisolon nog langer HB geweest dan dat hij vrij was van luchtweg problemen.
maikeltje schreef:Homeopatie geloof ik niet in. Kan me niet voorstellen dat iets wat tig keer verdunden water opgelost zit nog werkt behalve tussen de oren van de eigenaar. Enige wat echt werkt is je stalmanagement aanpassen! Dus zorgen dat je paard niet in aanraking komt met de deeltjes waar hij gevoelig voor is. Meestal schimmelsporen. Als je je stalmanagement niet aan kunt ( of wil) passen dan kun je er rotzooi inproppen tot je een ons weegt, dan gaat het nooit beter.
Vuri schreef:Ik ben ook helemaal geen voorstander van Pretnison in wat voor vorm dan ook. Het doet meer fout dan goed.
Ik zou iedereen die nu een benauwd paard heeft met vastzittend slijm spytolysin aanraden. Hierdoor komt het slijm los en kan het door het paard rustig te laten werken naar buiten. Daarna zou ik overstappen op Feneknoflook dit houd de luchtwegen schoon.
En natuurlijk het paard op vlas of strokorrels zetten en absoluut geen droog hooi geven (dus kuilgras of natgemaakt/gestoomd hooi). En als laatste het paard zoveel mogelijk buitenzetten in de FRISSE gezonde buitenlucht.
Hoop dat iemand hier wat aan heeft. Mijn paardje is hier heel erg van opgeknapt. Ik ben het rijden nu weer aan het oppakken en merk bijna niks meer aan hem. 4 maanden geleden kon ik een paar rondjes draven en verder alleen maar heel veel met hem stappen, anders had hij het super benauwd en was erg kortademig. Nu galopperen we weer vrolijk de bak door en houd hij het weer met gemak een uur fanatiek vol.
Anoniem schreef:Nouja,hoesten doet hij niet(meer).
zag voor het eerst vandaag wel ietsjes druppels uit de neus.
verder ben ik nu al 6 weken zo gefixeerd op ademhaling dat ik niet meer weet of iets goed of niet goed is.