Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
_Nanning_ schreef:Bij mijn hengst is het wel even spannend, want hij heeft 1 zeer goed ontwikkelde bal en 1 bal die je wel voelt maar die geen balzak heeft zeg maar, beetje lastig om het uit te leggen.
Lab_iris schreef:dat is wel erg jammerzeg!
omdat ik erge gezeur heb gehad met mn pony die gecastreerd was ( ontstekingen ) hb ik geen tijd ( gehad ) om de fotos op bokt te zetten, dus bij deze : http://du-iris.hyves.nl/ via mn hyves is t te zien, volgens mij voor iedereen openbaar te bekijken..
mijn paard had de 1e dag alleen dikke koker, wat normaal bleek te zijn, maar de dagen er na zó enorm dik dat het net zo groot werd als een basket bal.. dus dat klopte niet, nu druk aan de medicijnen.. poeder voor t plassen en vocht onttrekken, en spuiten die ontstekings remmers zijn en tegen de koorts.. erg veel gedoe, 2 keer per dag geven + 2 keer per dag afspuiten...
Odessa1 schreef:Interessant dit topic.
Wij hebben een 2 jarige hengst. Wij willen hem na de zomer naar huis halen. Eigenlijk hadden we hem nu willen laten castreren als hij het land op gaat maar omdat hij deze zomer met allemaal hengsten weer de hele zomer de weide op gaat was dat geen goed idee. Ik lees nu dat bijna iedereen toch in het voorjaar laat castreren. Dat zal zijn omdat ze dan lekker op het land kunnen blijven.
In mijn geval ligt dat dus een beetje anders. Of zou het geen bezwaar zijn hem als ruin tussen de hengsten te laten?
Twijfel dan ook nog tussen op het land (dan al thuis misschien) laten castreren of op de kliniek. Lees dus graag over de voor en nadelen.
In mijn geval is geadviseerd om hem op de kliniek te laten castreren, dan naar huis halen. Maar goed, lekkere ervaring voor hem. Eerst bij zijn vriendjes weg, castratie eop de kliniek en dan ook nog een nieuw huis terwijl hij nog niet lekker te pas is en (opnieuw) kennis maken met mams en onze ruin.....En mams is nog en aardig dominant portret ook (natuurlijk niet direct bij elkaar maar toch wel bij elkaar op stal).
wat vinden jullie?