Cushing

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Steppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 09:34

En ik woon er tussen in bij Alphen aan den Rijn :D
En heb ook een auto

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 10:53

Volgens mij moet er wel iets gevonden kunnen worden qua locatie dat centraal ligt waar we allemaal makkelijk kunnen komen :D

onne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 10:58

Ben ik mee eens,ik woon in het midden ongeveer .
Ik weet niet hoeveel km dat globaal bij jullie vandaan ligt.
Maar ik wil wel aanbieden om het eventueel bij mij te doen bv.
Drankje misschien een bbq ( heb ruimte zat iig )
Of misschien is er wel andere idee hoor.

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 11:56

Lijkt me leuk, ik woon nu nog in Delft (ZH) en vanaf volgende week in Santpoort (NH, bij Haarlem).

Tinne

Re: Cushing

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 12:44

Ik woon helemaal tegen de belgische grens aan, dus ligt er een beetje aan waar het is, maar lijkt me idd gezellig!!

onne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 13:11

Ik heb denk ik leuk nieuws, heb net de TS gesproken.
En zij wil ook meedoen

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 13:18

Hoeft wat mij betreft niet persé een avond te zijn (druk met de 4 paarden) maar mag ook middag of deel van een middag zijn in weekend ofzo? Maar ik hoor het wel!

Lappie_Lap

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 20:06

Lekker in Friesland :+ Door de weeks wordt hem niet iig, te druk/laat met m'n werk...

onne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 00:02

weekend lijkt mij ook het beste.

amal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-09 22:06

He buuf! ben ook weer op bokt na je sms.
Wat leuk te lezen dat de mensen met cushingpaarden nog zoveel kontakt met elkaar hebben. En wat een leuk initiatief om het eventueel bij jou te houden. Jij hebt daar inderdaad een super lokatie voor. Voor mij ook graag in t weekend. BBQ leuk idee . . . sla je een hoop stokbrood in . . . ben nl vegetarisch.
Lijkt mij zeer gezellig, kan nu inmiddels na de dood van Alorda weer normaal over haar praten. Zal niet de bedoeling zijn dat de ts het feestje verpest met haar gejank hihi.
Ben blij te lezen dat het met alle paardjes zo goed gaat.

Steppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 14:22

Amal janken en blijdschap horen bij elkaar hoor zeker als het om dieren gaat dus als jij effe lekker wil janken heb ik daar geen probleem mee.
Lijkt me heel gezellig en nuttig elkaar eens live te ontmoeten!

amal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-09 20:09

Ik zie dat jullie allemaal foto's van jullie cushingpatiëntjes hebben geplaatst . .. dan kunnen die van mijn Alorda natuurlijk niet uitblijven: Ga er even voor zitten want het zijn er best veel:
Afbeelding
alorda
Afbeelding
Alorda in haar en mijn jongere jaren
Afbeelding
Afbeelding
Vriendinnetjes
Afbeelding
Niet schrikken, dit is in haar ergste periode. Niks meer over van mijn lieve bolletje
Afbeelding
Nog zo'n beeld die ik liever vergeet, geloof me . . . ze kreeg 5x slobber op een dag.
Afbeelding
Op de Uithof om haar suikerbeeld te peilen . . . gelukig geen suiker.
Afbeelding
Gelukkig knapte ze na de medicatie wat op. Ze kwam wat aan en ze straalde weer. Krullen ook weg
Afbeelding
een van de laatst foto's. Ze stierf 9 maanden later.

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 20:14

Amal, wat is het toch sneu als je die foto's ziet van haar in haar slechte periode :(:) ... Kan me voorstellen dat dat voor jou heel moeilijk is om te zien.
Hoe oud is ze geworden?

Ik zit een beetje met een dilemma. De afgelopen 2 jaar heb ik iemand bij Ivanka laten komen die Reiki doet, heeft Ivanka toen veel geholpen, begon ze weer met verharen en haar cyclus kwam weer op gang. Maar nu gaat het eigenlijk *afkloppen*, hartstikke goed, ze is in de rui en haar cyclus is ook mooi op schema. Dus eerst dacht ik: ik laat haar gewoon komen. Maar heb de afgelopen maanden al zoveel DA-rekeningen en een gepeperde rekening van de garage gehad (stomme auto :( ), dat ik zoiets heb van: is het wel écht nodig? Is toch weer 200 euro, die behandeling van haar... Aan de andere kant ben ik weer bang dat als ik het niet doe, dat ze op een gegeven moment dan toch weer vastloopt.

onne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 20:59

Ow, buffie,

Jou Kind was het tegenover gestelde van Onne.
En he, janken mag hoor, weet dat ik er voor je ben he.
We waren tenslotte buren( iedereen maar denken , waar gaat dit over )

Het is inderdaad moeilijk om je bessie zo te zien, maar toch is de andere kant ook heel moeilijk.
Maar ja , we houden nu eenmaal van onze paarden en blijkbaar doen we daar ook weer van alles voor.
Twijfels , ze zullen er altijd wel zijn en blijven.

Buuf ik ben blij dat je er weer over kunt spreken, is goed.
Vond het moeilijk om je hierover te informeren, Blij dat ik het gedaan heb.
Tot gauw, de Buum

Nanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 10:20

Amal, mag ik vragen hoelang jouw pony nog heeft geleefd vanaf haar "slechtste periode"?
Het verdriet is er niet minder om maar 35 jaar is natuurlijk erg respectabel.
Vanaf welke leeftijd kreeg ze cushing?

Ik heb een shetlander van 33 jaar en haar vacht ziet er net zo uit als op die foto dat ze staat te grazen. Gelukkig is mijn shet niet mager, eet ze goed en is haar humeur prima. Geen twijfel dat ze cushing heeft.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 10:26

Nanda: Van Amal weet ik het niet, maar willy is nu 3,5 jaar verder na zo'n hele slechte periode en hij ziet er heel goed uit doordat hij pergolide krijgt (en provarium breeding). En zoals hij er nu uitziet qua haar en bespiering kan hij weer jaren mee.
Een shetlander bij ons op stal heeft ook cushing en die ging onwijs vooruit op een klein pietsje provarium breeding: lekker schone ogen ineens, een heldere blik, goed verharen en minder gauw bevangen.

Nanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 11:33

Provarium breeding had geen effect op mijn shet.

Nanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 11:38

Ik heb het er met mn Da over gehad maar die vond gezien de leeftijd (33) en de toestand (redelijk fit) het niet verstandig om nog met pergolide te beginnen. Dat schijnt toch best heftig te zijn. Mijn pony heeft al minstens 11 jaar verschijnselen van cushing. Maar toen bestond dit Topic nog niet. ;)

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 13:36

Jammer dat de provarium breeding niets uitmaakte! Dat heb je inderdaad soms dat iets bij een paardje niet aanslaat. Pergolide werkt vaak erg goed, maar kan weer effect hebben op de eetlust van een paard en in eerste instantie kan een paard er misselijk van worden. Daar wennen de meeste wel redelijk snel aan overigens. Maar goed, een shet zou ook maar hele kleine dosis: half pilletje of minder nodig hebben.
Als je shet verder goed op orde is, kun je het zo laten. Je kan natuurlijk nog wel zijn weerstand ondersteunen zodat ie minder bijwerkingen heeft door bijv magnesium, msm en echinacea te geven.

Nanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 14:49

Ze krijgt dagelijks Laminaze.
Volgens mij zit daar ook magnesium in (weet ik niet zeker)

2 jaar geleden heb ik haar laten behandelen door een ostheopaat. In sommige gevallen kan dat helpen bij het verharen. Helaas was dat bij haar niet het geval. Het had wel effect op haar zomerexceem. Ze heeft sindsdien veel minder jeuk. blijkbaar helpt het haar wel om beter van haar afvalstoffen te komen.

Ze heeft net een flinke bijholte-ontsteking achter de rug waarbij ik 24 dagen lang zelf AB heb geinjecteerd. Ze staat nu enkele weken zonder AB en gelukkig komt het niet terug *afkloppen*

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 15:14

Hè dat zijn wel akelige dingen die bijholte ontstekingen. Brrrrr. Klinkt niet fijn. Er zijn inderdaad meer paarden in dit topic door een ostheopaat behandeld en lekker opgeknapt.

MSM is heel goed voor huidproblemen en allergieën, maar ook tegen luchtweg en allerlei andere nare ontstekingen. Is een anti-oxidant, helpt op heeeel erg veel vlekken, zou dus ook wel iets voor jouw paardje kunnen zijn.
Ik geloof inderdaad dat er in Laminaze ook magnesium zit.

liezzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 19:22

Ik heb in dit topic ook eens gereageerd, en ik kom vertellen dat mijn cushing patiënt Adelheid er niet meer is. Ze was op en kon niet meer. Ik heb er vrede mee al is het verdriet groot.

onne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 20:59

Ik wil je heel veel sterkte toe wensen , met je verlies.

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 21:17

Heel veel sterkte Liezzie, wat is dat eigenlijk nog snel gegaan bij Adelheid.. Heb het filmpje bekeken. mooi filmpje, ik blijf het een prachtige haf vinden!!

Nanda, vervelend die bijholteontsteking... Maar het geeft zeker moed dat jouw pony al 33 is en al 11 jaar cushing verschijnselen heeft!

Ik ben overigens met Evita overgestapt op voer speciaal voor Cushing paarden (en andere metabole stoornissen). Het is van Eggersmann, een duits merk. Er zit geen graan in maar de brokjes zijn gebaseerd op rijstzemelen, waar van nature al veel antioxidanten in zitten. Slechts 6% zetmeel en 3%suiker. Ben benieuwd wat het doet! Is er iemand die dit voer kent?

onne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 21:34

Denk dan dat je de revital cubes heb,Ik voer dit aan Onne ook.
Zijn hoofd voer is dodson & horrel , de save and sound en ik geef hem nog een beetje van die revital cubes erbij.
Gaat er goed , ben er ook heel tevreden over