Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
karev schreef:http://i153.photobucket.com/albums/s228 ... 0022_1.jpg
deze staan er bij ons langs de wei, volgens mij ook esdoorn?? iemand die het weet. Er staan al jaren gezonde paarden op deze weide, dus wat moet je er mee..
Citaat:Namens dhr. van der Kolk kan ik u berichten dat het inderdaad de pathogene schimmel Rhytisma acerinum is.
Met vriendelijke groet,
RB
Citaat:Hallo,
Daar ik geen direkt emailadres heb van onderstaande personen zou ik u (= sekretariaat.paard) graag willen vragen mijn vraag aan hen door te sturen.
Nav een publikatie van Han van der Kolk / Cornélie Westermann mbt Atypische Myopathie vraag ik me af of het hier de zgn zwarte inktvlekkenziekte oftewel Rhytisma Acerinum betreft.
Weliswaar wordt er in het artikel gesproken over een endofyt (symbiotische schimmel), maar niet dat het specifiek de makkelijk te herkennen inktvlekkenziekte betreft.
Graag hoor ik van u of het idd deze ziekte betreft. Zo ja dan zou dit het op voorhand onnodig kappen van veel esdoorns kunnen voorkomen én het geeft de paardeneigenaar/houder een duidelijk handvat om maatregelen te nemen mocht het wel deze ziekte betreffen..
Met vriendelijke groet,
Mw MK