Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
IwanLuver schreef:Dames, hebben jullie de Mensport ook?
Daar staat een interessant stuk over insulineresistentie.
Helaas heb ik geen scanner, dus kan het niet scannen....
Maar ik denk dat veel van onze eczemers suikerpatienten zijn als ik het stuk zo lees....
ellepel schreef:ik denk dat de combinatie met teveel gras en zonlicht bij hem een boosdoener is.
misschien ook de reden waarom zoveel eczemers het goed doen onder een boett deken??
Franka_Vosje schreef:
Mooi dat er steeds meer dingen bekend worden hierover, en toch ook weer steeds dingen terugkomen...
Suikers, te rijk voer, magnesiumtekort, relatie met hoefbevangenheid, overgewicht, dikke manenkam en vet op de staartaanzet...toch ook wel weer dingen die ook LT verkondigde...
Hij noemde eczeempaarden toch ook 'suikerpatienten'?
Jammer dat zijn middelen niet werken en dat hij zo is doorgedraafd maar toch had hij waarschijnlijk wel een deel van de waarheid te pakken...maar goed dat is al vaker gezegd in het andere topic hierover.
Ik geloof ook zeker dat bij een deel van de paarden dit de oorzaak van de eczeem is. En bij een ander deel allergieen een rol spelen.
Of een combinatie van beide...
henny_w schreef:
Jammer dat LT 1 heel belangrijk ding over het hoofd zag![]()
Bij insuline resistentie is granen niet zo'n succes omdat de koolhydraten uit granen omgezet worden in een bep. suikervorm en dus allesbehalve geschikt voor dit soort paarden.
Ik vrees dat hij door zijn creatie Semit toch meer aan z'n eigen belang dacht dan die van de paarden.
Temeer omdat de Semit ook nog 's erg laag in bep. mineralen zit die o zo belangrijk zijn bij zomereczemers.
Verbaal wist LT het allemaal prachtig te brengen, de praktijk was helaas drastisch minder.
Franka_Vosje schreef:Wat ik zo opvallend vind...deze muesli is dan blijkbaar speciaal voor eczeempaarden...maar als ik kijk naar het suiker en zetmeelgehalte (dus koolhydraten), dan zijn die hoger dan jouw slobber!!
Dus ik zou zeggen lekker bij die slobber blijven![]()
Wat zouden ze bedoelen met 'reform' trouwens
atreyuevita schreef:Eergisteren was het opeens hel en gisterennacht op stal begon mn Evita opeens aan haar manen.. die eindelijk weer zo langt zijn dat ze gaan hangen....
Ik had zo gehoopt dat ze terug op haar geboortegrond waar ze geen last had weer exzeem vrij zou blijven maar helaas....
Hoe weet je trouwens of het wel of geen exzeem is? Ik dacht eerst aan iets anders omdat ze nu al ging krabben in de winter. Maar nu ze aan haar manen begint weet ik dat het geen verharing kan zijn...
heb dus vanochtend maar haar oude exzeemdeken opgedaan die aan elkaar is geknubbeld... want ze past haar nieuwe dus niet meer. Net in duitsland een deken besteld. Misschien kan ik die wel meer importeren. Kost 120 euro en zo ziet hij eruit.
Laat maar weten als iemand hem ook wil.