Daarna lekker aan de slobber gezet. Binnenkort een keer speedibeet geven, ze zijn erg benieuwd hoe dat bevalt.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Diertjec schreef:Super, bloed dat dan niet ook? Ik heb geen idee hoe dat in z'n werk gaat namelijk.
Ik ga vanaf donderdag ook speedibeet voeren (dan is het hier pas verkrijgbaar).
Welke dierenarts heb jij eigenlijk?
Yellomofoon schreef:Pfff, om half 10 belt de staleigenares... Casu heeft koliek! Wij super snel daarheen, colosan gegeven, gestapt, 10 minuten laten inwerken, geen verschil, de da gebeld zij was er binnen het half uur.
Ze voelde op en zei dat het vooral gas was, en waarschijnlijk komt het door het veulen, normaal gezien ligt het veulen links of rechts en bij casu ligt het veulen "tussen" de darmen, normaal gezien kiest het nog wel een kant. Ze voelde ook heel duidelijk dat het veulen leefde, ik vroeg dat omdat wij het nooit zagen bewegen, maar dus omdat ze/hij tussen de darmen ligt zien wij nooit veulenbewegingen.
En dan te weten dat ze 1 jaar, 1 maand en 1 week geleden geopereerd is aan koliek. Ik stond op mijn benen te trillen, en dat kwam niet door de kou
Diertjec schreef:Ik heb (deze keer) ook Charissa (vorige keer Maaike en Dick) volgens mij had ik haar aan de telefoon toen ze (bijna) richting jou ging haha.
Kijk, nu snap ik hoe dat in elkaar zit. Ik dacht al, is niet heel handig als je ze eruit haalt dat alles dan weer gaat bloeden
Yellomofoon schreef:Op het doosje van colosan stond dat het direct werkt?
Maar inderdaad, was er niet gerust op, de DA heeft nog buscopan (?) ingespoten, geen pijnstillers omdat dat in combinatie met de dracht toch af te raden was. Maar oke, nu weet ik dat het tot een half uur kan duren voor het werkt.
Een DA stelt me toch meer gerust, ze zei dat de spuit 6 uur werkte, dus om 4 uur van de nacht nog eens gaan kijken en stond ze gewoon te slapen