[INFO] hoestende paarden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Centraal topic over hoestende paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 19:22

Klote is dat he.
De mijne blijft benauwd,stond vandaag ook met zijn achterhand te trillen(kou?).
met longeren wel weer hele witte klodders die eruit komen..

marietje1000

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 19:29

Je paard door laten meten met bioresonantieapparatuur. Dan weet je de oorzaak en kun je aan de genezing gaan werken.

bertine37

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 20:13

marietje1000 schreef:
Je paard door laten meten met bioresonantieapparatuur. Dan weet je de oorzaak en kun je aan de genezing gaan werken.

En waar doe je dat en hoe werkt het?

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 21:22

Bertine37 even een waarschuwing op de site die je noemt kijk maar eens op jorden's hippo betaald maar nooit ontvangen ben helaas zelf de boot in gegaan in mei 2012 voor 125,00 euro besteld bij petssupermarkt en nog steeds niet ontvangen pas dus op bestel liever bij de paardendrogist of een ander als je iets gevonden hebt wat je wil bestellen.

bertine37

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 21:29

jobamara schreef:
Bertine37 even een waarschuwing op de site die je noemt kijk maar eens op jorden's hippo betaald maar nooit ontvangen ben helaas zelf de boot in gegaan in mei 2012 voor 125,00 euro besteld bij petssupermarkt en nog steeds niet ontvangen pas dus op bestel liever bij de paardendrogist of een ander als je iets gevonden hebt wat je wil bestellen.

O.k.
Dank je! Zonde zeg, 125 euro is veel geld.

bertine37

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 16:49

Darkcristal, hoe is het?
Ik heb hier mijn supplementen binnen.schwartzkummelolie zoethoutstukjes en wat kruiden. Ben weer flink wat armer :$ nu maar hopen dat hij het eet. Die olie ruikt heel erg sterk ( niet lekker)
Soms is meneer niet zo kieskeurig: [MD] Mijn paard heeft mijn zaklamp opgegeten 8)7
Maar voor sommige dingen trekt hij zijn neus op, raar paard. Ben benieuwd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 18:14

Hahahaha je paard een zaklamp opgegeten....
Die olie langzaam opbouwen denk ik,ivm de smaak...ben benieuwd of het helpt?

Mijne krijgt nu sinds zaterdag Kruitvat hoestspul(broomhexine).
Hij leek vandaag wel minder benauwd...geen hoestje,maar dus ook geen loskomend slijm
(gisteren wel weer veel)

bertine37

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 18:36

Ja inderdaad, langzaam opvoeren. Misschien samen met een lekkere zaklamp geven? Vooral op die batterijen doet tie het goed ~~}>
Ik hoop bij jou dat er wat verbetering in komt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 18:36

duracell??

bertine37

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 18:38

Uiteraard.... Hij loopt de laatste tijd echt als een trein.... :j

charelle94

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 18:41

Sinds een maand of twee hoest mijn paardje zo af en toe , meestal als we aan het wandelen zijn of hij even aan de longe staat , weet niet of dat hij onder het zadel ook hoest ( voorlopig niet rijden door omstandigheden met mijzelf ).

Ik weet niet of dit veel kwaad kan en wat ik er aan zou kunnen doen, het hoesten komt ook niet iedere keer voor dat hij in beweging is maar het viel me gewoon op,

iemand enig idee wat hiervan de oorzaak zou kunnen zijn ?

Alvast bedankt! :D

bertine37

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 18:55

charelle94 schreef:
Sinds een maand of twee hoest mijn paardje zo af en toe , meestal als we aan het wandelen zijn of hij even aan de longe staat , weet niet of dat hij onder het zadel ook hoest ( voorlopig niet rijden door omstandigheden met mijzelf ).

Ik weet niet of dit veel kwaad kan en wat ik er aan zou kunnen doen, het hoesten komt ook niet iedere keer voor dat hij in beweging is maar het viel me gewoon op,

iemand enig idee wat hiervan de oorzaak zou kunnen zijn ?

Alvast bedankt! :D

Het kan een verkoudheid zijn zoals wij ook wel eens verkouden zijn. Maar bij paarden is het wel iets ernstiger als bij de mens en mag het dus niet lang duren. Hou het in de gaten. Staat hij de laatste tijd meer op stal?

charelle94

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 19:03

[/quote]
Het kan een verkoudheid zijn zoals wij ook wel eens verkouden zijn. Maar bij paarden is het wel iets ernstiger als bij de mens en mag het dus niet lang duren. Hou het in de gaten. Staat hij de laatste tijd meer op stal?[/quote]

Hij heeft de laatste tijd wel vaker last van een druipneus als normaal maar niet echt super erg.
Hij staat idd sinds dit jaar op een pensionstal , hiervoor stond hij op een stal waar hij dag en nacht naar binnen en buiten kon lopen, tegenwoordig gaat hij snachts op stal, met slecht weer blijft hij nu ook op stal.
zou het daar aan kunnen liggen dan en waarom dan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 19:05

Omdat het op stal helaas vele malen stoffiger is,dan buiten..

bertine37

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 09:50

Nou , wat ik al verwachtte, meneer vond die kruiden maar niks. Wel de korrels waar kummelolie in zat, maar daar heb ik alleen een proefbestelling van. Ik heb het gewoon in zijn voer gedaan. Ik merk het wel, misschien moet hij wennen.
Bij de training gaf hij maar 1 kuch, maar de stalhouder kwam speciaal naar me toe om te zeggen dat hij zo had staan hoesten :(
Geprobeerd te praten over het luik open, maar volgens hem staan ze dan op de tocht. Als ze nat van het land komen en ze staan dan voor een open raam is hij bang dat hij ziek wordt. Volgens mij is dat niet zo. Wie weet er meer ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 09:52

Die 'discussie'over luiken ken ik heel goed,helaas.
De mijne staat met deken op notabene maargoed.
Als hij echt nat is en de koude lucht stroom(tocht),dat is niet goed idd...
Maar frisse lucht is wél weer heel belangrijk.
Onze luikjes zijn laag dus daarom hebben wij wel snel dat het écht koud is, ik weet niet hoe hoog/laag jouw luik is?
Kan je hem misschien op een kier zetten?
zodat er wel verse frisse lucht inkomt maar geen tocht..?

bertine37

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 19:23

Ja, ik vraag me dat af. Als hij nat van het land komt, dan is hij niet warm toch? Als het goed is is een paard zelfs op zijn huid gewoon droog. Kijk als je een paard warm van het werk naast een open luik zet lijkt me dat wat anders. Bij ons zijn de stallen best oud eigenlijk en er zit ook wel een soort van luchtrooster boven. Er zitten ook wel grote kieren in het hout. Het luik naar buiten is niet zo heel groot. Hij kan er net met zijn hoofd door. Hij zit ter hoogte van zijn rug. De andere kant komt uit op de gang en tegenover hem zijn ook stallen. Hij kan met zijn neus net kroelen met zijn vriendinnetje zeg maar :j
Als alle luiken en deuren dichtzitten heeft de binnentemperatuur wel flink verschil met buiten. Er staan ongeveer 12 paarden op stal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 21:47

Mijne ging vandaag niet oke.
Wel hoesten en niets kwam eruit...
Hij blijft moeite met ademen houden,ik bel morgen de dierenarts maar weer.
Weet het niet meer..

@Bertine, op zich als hij droog op de huid is kan het niet zoveel kwaad. Maar ik dacht dat je met nat bedoelde, nat van werk. Niet nat van regen oid.

bertine37

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 21:52

He, wat naar. Had hij al antibiotica gehad?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 21:54

Nee. Hij is verder niet ziek,geen verhoging koorts oid.
Maar hij voelt zich klote, merk het met licht beweging geven aan de longe,hij oogt wat 'moe'.

bertine37

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 21:56

Dan zou ik zeker bellen. Antibiotica is misschien wel een optie er zit misschien een ontsteking.
Sterkte!

wilmatj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 09:46

hallo allemaal,
mijn pony is nu begonnen aan een homeopatische kur.
het is afwachten wat het gaat doen maar zeker de moeite waard.
dierenarts scheef mij predniselon aan.
en dat zou ik telkens als erg wordt weer moeten gaan geven.
heeft iemand ook ervaring met een homeopatisch middel?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 11:57

Nee,ben er wel erg benieuwd naar dus lees graag je updates.

Zou je prednisolon voor altijd moeten geven dan?Dat is wel pittig...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 12:03

Nee,ben er wel erg benieuwd naar dus lees graag je updates.

Zou je prednisolon voor altijd moeten geven dan?Dat is wel pittig...

Ik moet vanmiddag predison ophalen en weer ventipulmin.
even overlegd,ik mocht ook naar de kliniek voor een scopie.
maar de kans is wel groot dat ze ook dáár wel aankomen met corticosteroiden dus ik probeer het eerst wel..
ze geeft het voor een week tot 10 dagen aan me mee.

bertine37

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 18:20

Darcristal hoe was hij vandaag ?
Bij mij geen gekuch, tot hij ineens begon te proesten en we allemaal onder de dikke witte klodders zaten. Toen maakte ik me toch weer ongerust :(
Even aankijken maar. Hij had zijn voer met zijn " vieze kruiden" en " vieze olie" in ieder geval op en hij liep nog al te stuiterballen aan de longe. Dat heb ik hem nog. Nooit zien doen. Wilde zelfs niet in stap. Hij wilde GAAN !