Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Britt_Pit schreef:Wassen met betadine shampoo werkt erg verschralend, huid word daardoor droger, je zou volgende keer misschien beter teatree shampoo of teershampoo kunnen gebruiken.
Sproti72 schreef:Hallo, ik heb twee ijslanders met eczeem en kreeg vorig jaar een tip van een vriend uit Frankrijk. Daar gebruiken ze Derfen en dat werkte prima. Ik heb ook een fles besteld en uitgeprobeerd. Gaat inderdaad heel goed, ALLEEN het stinkt zo verschrikkelijk erg. Mijn merrie heeft echt heel zwaar eczeem, maar als ik om de dag insmeer blijft ze jeukvrij. Wondjes genezen heel snel en de harde korst op haar buik is bijna helemaal weg. Mijn ruin had alleen eczee, in zijn manen en een paar plekjes op zijn hoofd, maar daar zie je bijna niet aan dat hij eczeem heeft. Alleen aan het eind van de manenkam zie je nog wat gekrulde manen aan het uiteinde. Alle plekken waar zijn manen weg waren zijn weer helemaal volgegroeid en hij voelt zich er lekker bij.
Ik zag dat er in Nederland dit jaar ook verkocht wordt. Ze verkopen ook proefflesjes voor een paar euro dus je kan het uitproberen zonder gelijk een hele fles te kopen. Ik weet niet of ik de site mag melden hier maar als dat mag dan zet ik die er nog even bij.
groetjes
Martine