Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Naaltje schreef:ik ken er een die alles lekker vindt
hij is ook stapelgek op zijn vitaminepoedertje... hij likt het eerst van z'n wortel (die ik door zijn voer meng) en eet dan de wortel pas op
dat magnesium is niet als appart poedertje verkrijgbaar? moet je dan een supplement met extra mg zoeken?
Nathalie84 schreef:chipieke: als je haar volledig van de muesli/brok afhaalt komt ze dan nog wel genoeg aan haar voedingsstoffen? Normaal gesproken zit er in ons hooi/gras niet genoeg om die te korten aan te vullen.
ikenindi schreef:chipieke schreef:t veel keuze denk ik. Zo'n halsstuk zakt veel te gemakkelijk af heb ik al genezen.
Waarvoor dient die magnesium?
zie vorige pagina bovenaan. anders blijven we herhalen
chipieke schreef:Oeps, sorryDus als ik het goed begrijp zou magnesium kunnen helpen de 'vuile stoffen' in het lichaam wat weg te werken? Dat stofje dat de knutten dan aantrekt
(heb net heel slecht nieuws gekregen dus ben er even met m'n hoofd geen 100% bij)
nathalie25 schreef:maar ik voer nu een dag HugHo dus ja ik kan niet meer zeggen dan...Fjordenbeest vind het lekker maar ja dat zegt ook niet zo veel
Nee even serieus het ruikt niet zo heel sterk en als ik naar de structuur kijkt en naar de geur ruikt dan komt het op mij vrij onbewerkt over dat in tegenstelling van muslies
Zammie schreef:Ik las het verkeerd ikenindi en had nog niet de Marstall Vito bekeken. Maar dat wordt dus echt aanbevolen voor paarden die iets mankeren, niet voor een "normaal/gezond" paard. Ik heb laatst op een beurs ook met iemand van marstall gesproken en die zei dat mijn ZE paard dus de ZE voederlijn moest hebben en de beide anderen de Complete. Daar zit dus ook gewoon granen in verwerkt. Die van jou heeft toch EPSM? Is dat glucoseintolerantie of insulineresistentie? Want dan praat je inderdaad over een paard wat iets mankeert en deze voedingsstoffen niet goed kan verwerken of zelfs helemaal niet. En in biks wordt toch ook graan verwerkt? + nog heel veel andere zooi...
En bij wat voor hoeveelheid is het dan schadelijk? Al bij 1 handje of moet je er dan meer van voeren?
ikenindi schreef:in welke hoeveelheden het precies schadelijk is weet ik niet. wat ik wel weet is dat een paard van nature geen graan eet en ook niet is gebouwd om graan te eten. dit is vroeger verzonnen omdat het sneller opgegeten kon worden. maarja, vroeger wisten ze ook niet dat roken slecht voor je zou zijn