Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
mmargherita schreef:Ik was net in de winkel en las in het december nummer van de Bit iets over schimmels en mok.
Het is uiteindelijk een beestje die de mok veroorzaakt, Mijn paardje heeft ook chronisch mok, de dierenarts dacht he nu eindelijk weg te kunnen krijgen door een behandeling, maar ook die werkte niet. Maar ik denk als we die behandeling nog eens zouden doen, dat ze er best wel eens van af zou kunnen komen.
Omdat het een schimmeltje is, verspreid het zich in de borstels, dekens, en noem maar op.
In de zomer ga ik mijn paardje vanaf achter haar oren tot haar achterbenen helemaal wassen met een of ander duur speciaal middeltje dat het beestje doodmaakt, dit moet je een week later ook herhalen, en dan intussen ook al je spullen wassen, dan heb je veel kans dat je het weg krijgt.
Ik scheer ook de binnenkant van de sokken van mijn paard weg, zodat het beter droogt en ik het beter kan controleren.
mmargherita schreef:Mijn dierenarts heeft verteld dat ook mok word veroorzaakt door een beestje, en dat het daarom met een goede behandeling weg te krijgen is, we behandelen haar ook van binnen met dectomax.
Famke_93 schreef:HUPPA MokCare VERBETERDE RECEPTUUR
...
Ik heb dit spul besteld en ga het maar proberen!
Ik heb bijna alles geprobeerd, en het klinkt er positief!
De site waar ik het van heb is: http://www.huppa.nl
horse_girl schreef:Als mok een beestje is, waarom concentreert het zich dan voornamelijk op de kootholtes en benen maar niet op de rest van het lijf?