[INFO] Headshaking Syndrome discussietopic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

singasong

Re: Headshaking Syndrome Centraal discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 15:25

ellepel schreef:
welk onderzoek?
als t geld kost doe ik er in elk geval niet aan mee Tong uitsteken
ap is me al duur genoeg zo

ik weet t verder niet van die arts, heb haar daar ook niet over doorgevraagd.

trouwens.....heeft niek geen schimmelinfectie dat ie daarom zoveel vuil produceerd in zijn koker?
of heb je dat al laten nakijken

Niek is helemaal bekeken, van top tot teen! Geen schimmel maar wel een bacterie!

Dat onderzoek wat ongeveer 2 pag. terug stond! Het je dat niet gelezen dan? Misschien kun je nog meedoen ipv mij?!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 15:32

onderzoek heb ik helemaal overheen gekeken,en kan t zo ook niet vinden,heb je een link ofzo waar het staat?

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 16:48

ellepel schreef:
onderzoek heb ik helemaal overheen gekeken,en kan t zo ook niet vinden,heb je een link ofzo waar het staat?

Jeetje, kan het ook niet meer vinden! Zal eens kijken bij mijn mail want ik heb inmiddels vragenlijsten ontvangen van haar.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 16:57

dank Haha!

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 18:18

Kris25 schreef:
Hier werken die druppels niet, ook niet tegen stress. Fysio vandaag geweest en bekken stond scheef en zijn rug was niet goed. Halswervels stonden super. Dus nu over paar dagen weer rijden en kijken hoe het gaat!

Heb je al weer gereden?

XshariX

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 21:58

ik verzorg ook een paard met het shaking head syndroom maar doe hem nog niet zo lang dat ik weet wat bij hem het schudden over het algemeen veroorzaakt wel als hij last van spanning of stress heeft maar dat was al bekend. en nu ik dat stukje heb gelezen aan het begin van dit topic snap ik ook waarom hij zo bang is voor de zaklamp die de eigenaar van zijn buurvrouw wel eens meeneemt. ik vind het wel zielig voor hem omdat hij door het syndroom op de pensionstal is gezet waar hij nu staat en zijn eigenaar een nieuw paard heeft gekocht om wedstrijden mee te rijden. hij is pas 7 maar ze wil niet dat er mee wordt gereden terwijl hij het wel kan en goed ook!! omdat hij geen aandacht kreeg mag ik hem nu van de eigenaresse van de pensionstal poetsen en ik wilde vragen of ik ook met hem mag lopen zodat ie toch nog iets doet want nu staat ie op stal en een paar uur per dag buiten.

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 22:11

XshariX schreef:
ik verzorg ook een paard met het shaking head syndroom maar doe hem nog niet zo lang dat ik weet wat bij hem het schudden over het algemeen veroorzaakt wel als hij last van spanning of stress heeft maar dat was al bekend. en nu ik dat stukje heb gelezen aan het begin van dit topic snap ik ook waarom hij zo bang is voor de zaklamp die de eigenaar van zijn buurvrouw wel eens meeneemt. ik vind het wel zielig voor hem omdat hij door het syndroom op de pensionstal is gezet waar hij nu staat en zijn eigenaar een nieuw paard heeft gekocht om wedstrijden mee te rijden. hij is pas 7 maar ze wil niet dat er mee wordt gereden terwijl hij het wel kan en goed ook!! omdat hij geen aandacht kreeg mag ik hem nu van de eigenaresse van de pensionstal poetsen en ik wilde vragen of ik ook met hem mag lopen zodat ie toch nog iets doet want nu staat ie op stal en een paar uur per dag buiten.

Dat is inderdaad wel een sneu verhaal zeg!

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 17:26

Misschien kun je de eigenaresse ver HS vertellen en dat er best mogelijkheden zijn voor het paard....sneu hoor Ach gut

Er is net bloed afgenomen bij Digger wat op allergische reacties getest gaat worden....over een week weet ik meer. Nagelbijten / Gniffelen

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 09:52

XshariX schreef:
ik verzorg ook een paard met het shaking head syndroom maar doe hem nog niet zo lang dat ik weet wat bij hem het schudden over het algemeen veroorzaakt wel als hij last van spanning of stress heeft maar dat was al bekend. [...] hij is pas 7 maar ze wil niet dat er mee wordt gereden terwijl hij het wel kan en goed ook!!

Ach, wat ontzettend jammer! Een perfect gezond paard wat door stress afgeschreven is (als ik het goed begrepen heb). Misschien kun je haar een voorzichtig vertellen dat er echt wel wat aan te doen is. Mijn eigen paard schudde zo erg dat ik ook wilde stoppen met rijden omdat het niet meer ging. Na aanpassing van mijn training methode is het schudden bijna helemaal weg! Het is zo jammer van zo'n dier.

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 12:15

vera schreef:
Misschien kun je de eigenaresse ver HS vertellen en dat er best mogelijkheden zijn voor het paard....sneu hoor Ach gut

Er is net bloed afgenomen bij Digger wat op allergische reacties getest gaat worden....over een week weet ik meer. Nagelbijten / Gniffelen

Ben erg benieuwd wat daar uit gaat komen! Wordt er dan ook bepaald voor wat ze allergisch is of alleen of er een allergie voor iets is?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 17:06

nou ben ik benieuwd..en hoop ik dat de zon morgen nog zo schijnt,want zaterdag schudde ap dus wel weer wat...
hij heeft dat dus ook met laagstaande zon. morgen wil ik eigenlijk rijden,en ben heel benieuwd wat ie doet Knipoog

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 21:40

Niks dus.... Geen allergie....DA belde me vandaag met de uitslag en er kwam niks uit...Jammer. Was zo makkelijk geweest als ze daar iets gevonden hadden, dan had hij kunnen gaan desensibiliseren en had ik tenminste nog goede hoop....

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 22:12

ik had ook niet anders verwacht dan dat daar niks uit zou komen.
ap z'n bloed was ook helemaal oke,misschien dat ik bij hem e smoet laten prikken als hij wel heel erg schud,maar denk niet dat daar wat uitkomt.
heb je een algeheel bloedonderzoek laten doen waarbij ze kijken naar meerdere dingen?

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 22:26

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 22:29

zeker interresant Haha!
fijn dat t bij dat dier geholpen heeft een behandeling met chinese kruiden, als je de juiste persoon hier weet te vinden valt het allicht te proberen, t is wel dikke reclame trouwens hahaha Tong uitsteken

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 00:27

Ik zoek me suf naareen filmpje op internet van een headshaker.
Ik heb het ergens gezien maar weet niet meer waar...iemand een link?

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 09:27

vera schreef:
Ja ze hebben pollen van bomen, gras etc gedaan. Insecten en ook schimmels e.d.

Hebben jullie dit wel eens gelezen? Interessant!
http://www.wholehorse.com/articles/headShake.htm

De pollen van grassen en bomen zijn nu natuurlijk niet aanwezig, dus lijkt me duidelijk dat hij daar niet allergisch voor is. Als hij nu schudt en het zou een allergie zijn moet je gewoon kijken naar de dingen die hem nu kunnen irriteren.
Een bloedonderzoek zegt ook niet alles en ze kunnen zeker niet op alle dingen testen.

De allergie zou ook een 'overgevoeligheid' kunnen zijn op de slijmvliezen. Alles wat dan in z''n neus terechtkomt gaat irriteren en daar kan hij dan van schudden. Wat je dan zou moeten bekijken is waar die 'overgevoeligheid' vandaan komt. Zo zit het dus bij die van mij in elkaar. Overgevoelige slijmvliezen door een bacterie.
Kon je in de bloedtest ook bekijken of er een infectie aanwezig is, of is daar niet op getest?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 10:13

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 22:42

Thanks Ellepel..... blijft een rotgezicht he...

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 17:20

nou,als t zo door blijft gaan kan ik morgen wel zelf een filmpje gaan maken van ap.
was vandaag weer schudden en briesen.. Huilen

echt heel typisch met dit soort weer gaat hij het doen, en t lukt me nog steeds niet om daar een patroon in te ontdekken.
er bloeit wel alweer het een en ander,er hangen bij ons katjes in de hazelaarstruiken en hij is daar allergisch op getest.

nou ja, voordeel is wel dat hij dan echt superdesuperlekker loopt,heel nageeflijk, lekker los in zijn lijf en echt inieminie hulpjes hoef ik maar te geven...
Haha!
*zucht*
liever zo rijden zonder het schudden erbij.... Knipoog

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 17:49

Ja bij digger is het nu ook weer hopeloos. Exact dezelfde symptomen en inderdaad geen duidelijk patroon.
Het enige patroon is dat hij met kou het niet doet.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 18:45

ap doet het alleen met kou als de zon heel fel schijnt,dus denk ik dat ie ook zonlichtovergevoeligheid heeft.
es proberen om met een petje te rijden en kijken of dat wat helpt

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 13:17

Hebben jullie paarden ook een afwijking naar één kant toe?
Dus extreem een bepaalde richting oplopen tijden het rijden?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 13:41

bedoel je in het algemeen tijdens het rijden of als ze lopen te schudden?
als je dier veel naar 1 kant trekt zou hij wel es vast kunnen zitten,misschien fysio of osteopaat laten komen?

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 13:57

vera schreef:
Hebben jullie paarden ook een afwijking naar één kant toe?
Dus extreem een bepaalde richting oplopen tijden het rijden?

Vanaf de compu natuurlijk lastig te beoordelen maar als je paard én schudt én scheef is (vandaar het 1 kant uit lopen) heb je dikke kans dat je paard schudt juist omdat hij scheef is. Over het algemeen lossen mensen dat op door een osteopaat te laten komen. Kan prima werken maar ik geloof zelf meer in je paard recht rijden, maar dat is ieder voor zich. Met dat laatste is mijn paard van zijn scheefheid en daarmee hoofdschudden (waarin geen patroon te ontdekken viel) afgeholpen. En heb meer paarden gezien die op die manier stopten met shaken.