Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
henny_w schreef:Ik kwam dit artikel tegen in mijn mailbox van Horses.nl
https://www.horses.nl/advertisements/on ... -220258461
Het gaat over Silicium en artrose maar er stond o.a. ook nog het volgende in:
"...Ook in immuunprocessen en bij ontstekingsreacties speelt silicium waarschijnlijk een rol. Een tekort aan silicium in het dieet lijkt tot een lagere immuniteit en heftigere ontstekingsreacties te leiden.
Daarnaast blijkt silicium te helpen bij het voorkomen van zand eten door paarden. Silicium is bovendien erg goed voor hoeven en vacht."
Brandnetels bevatten ook vrij veel silicium. Vooral de jonge brandnetels die nu overal opkomen zijn super gezond.
Ninx schreef:Welke deken waren jullie toch zo enthousiast over.... met zebra geloof ik.... zit te zoeken maar kan het niet vinden
Isabel_k schreef:Ik heb nu een shires deken. Ik vind hem heel fijn, maar voor mijn pony met cup A is het niet helemaal perfect. Maar goed ik heb dan ook nog geen enkele deken gevonden die hij op zijn borst past. (Behalve dan maat 165 maar daar steekt zijn kont tien centimeter uit)
Serenity350 schreef:Isabel_k schreef:Hij heeft gewoon hele smalle schouders.Hij is ruim 1.50, heeft nog best dikke billen maar past prima in maat 165.
![]()
Ik heb nog geen deken gevonden die écht goed past.
Wauw, ja, moet je nagaan hoe ze kunnen verschillen. Die van mij is iets meer dan 1.60 en past maar net in een 195.
Isabel_k schreef:Ja, mijn fjord (tien centimeter kleiner) heeft ook minimaal een maat groter dan hij.
Jets schreef:Haha mijn fjord van ongeveer 1,42 heeft maat 195 :’)
Hier nog helemaal geen jeuk gelukkig, wel de deken op. Ben benieuwd hoe dit jaar gaat zijn.
Isabel_k schreef:Die tabellen werken niet.Niet bij die van mij iig. Bij allebei niet
Jets schreef:Haha mijn fjord van ongeveer 1,42 heeft maat 195 :’)
Hier nog helemaal geen jeuk gelukkig, wel de deken op. Ben benieuwd hoe dit jaar gaat zijn.
Die van mij is even groot en heeft inderdaad maat 185 of 195. Ligt een klein beetje aan het merk. Gelukkig heeft ze eigenlijk alleen met echte kou een deken op (inmiddels al 24) en verder niet.
Dat maakt het echt makkelijker, haha.