Die van mij schriktzich ook ineens gek. En steeds van mij

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
lando2 schreef:Hallo,
Ik laat mijn paarden regelmatig bloed afnemen, ze zijn al wat ouder, en nu is er 1 positief op cushing. Heeft totaal geen symptomen. Zit goed in de haren, blijft mooi op gewicht, dwz ze staat al 20 jaar op dieet en dat is nog steeds zo. Ze loopt 4 keer per week onder het zadel, ik merk helemaal niks.
Toch is ze duidelijk positief en is ze ook getest op insuline resistentie, maar ik denk dat dit niet zo is. Alleszins daar heeft de dierenarts niks van gezegd.
Nu stelt mijn dierenarts voor van nog te wachten met het opstarten van medicatie omdat het paard het zo goed doet.
Ik volg de dierenarts voorlopig omdat ik hier totaal nieuw in ben, ik kende het alleen van hier op bokt...
Maar wat denken jullie/ is jullie ervaring? Zo snel mogelijk medicatie opstarten of wachten tot ik iets merk?
CarolineCF schreef:@sleeper volgens mij is ook de bedoeling dat je na die startdosering na zes weken test hoe het gaat en of de acth weer op normaal niveau is. Maar je zou dat i.o. met je dierenarts dus ook eerst kunnen doen op 6 weken een 1/2 pil als je paard niet zo'n hele zwaar verhoogde waarde heeft. Overigens was mijn veearts bang om te testen met een lagere dosis.