Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
First_Unique schreef:Ah bah Vivat, niet leuk! hopelijk kom je snel tot de oorzaak!! vanuit mij ook sterkte!
Hier gaat het gelukkig wel wat beter! heb gister week 4 afgerond dus ga nu lekker afbouwenvanaf vandaag maar 2 tabletten dus
Ik ben nu ook bezig met werken aan de hand, alleen in stap.. is het wijsheid om hem vanaf nu ook weer op te bouwen qua draven (lange lijnen ofzo) ?
Vivat schreef:Wat fijn dat iedereen nu eindelijk de bestelling binnen heeft!
Met mijn Noah gaat het helaas steeds slechterIk weet het even allemaal niet meer, zijn het echt die maagzweren waarvan hij zo een last heeft? dat kan toch haast niet meer na 10 spuiten gastro guard, 100 zakjes abprazole, 5 spuiten AbGard, 300 abler Omeprazole (ok hiervan betwijfel ik de werking omdat het toch schijn dat ze niet mogen worden doorgebeten en ik ze in een appel gaf dus risico op doorbijten 99,9%) inmiddels begonnen aan de volgende 200 zakjes (nu 4 p. dag sinds woensdag)
Hij staat nu sinds donderdag weer met koorts op en af soms 40,9 krijgt nu metacam en koortverlagers, maar dit is dus al de vijfde keer in 2014 dat hij koortsig is dus het lijkt mij niet meer aannemelijk dat het gewoon een 'simpel virusje' is. DA heeft gelijk bloed afgenomen voor onderzoek, vandaag de eerste uitslagen binnen en het enige wat eruit komt is bloedarmoede. Ik ben dus bang dat er toch (veel) meer speelt dan alleen de maagzweren/klachten...(overigens is dit het vierde bloedonderzoek in een jaar tijd en de eerste keer dat we überhaupt iets vinden)
Ninx schreef:Lijkt mijn merrie wel vivat.... Erg lastig.. En vooral zo frustrerend, want wat is er nou precies aan de hand?! Ik werk nu chronologisch alles af, en desnoods uiteindelijk nog 1x helemaal doorlichten. Heb je zijn bloed gechecked? Lyme?
DPTomboy schreef:Hoi,
Ik kom even binnenvallen. Ik heb een deel van het topic gelezen.
Mijn paard heeft vermoedelijk een maagzweer (ook door verhalen in het topic).
Bij de vorige eigenaren heeft hij een maagzweer gehad zeggen ze en daardoor is hij gaan luchtzuigen.
Nu is het nog altijd een luchtzuiger maar doet hij dit weer meer dan eerst.
Ook mist hij bespiering op zijn rug en komt dit er niet echt bij.
Gelukkig is hij verder nog wel vrolijk en wil hij graag aan het werk.
Hij kan 24/7 de wei in en er is ook altijd wat hooi te knabbelen, voordat het op is krijgen ze altijd nieuw.
Helaas staat hij nu vaker lucht te zuigen dan dat hij eet.
Het leek mij wel een idee om bij abler te bestellen en het gewoon eens te proberen.
Als het niet helpt kan ik altijd nog verder onderzoek laten doen door de dierenarts, maar in eerste instantie vindt ik een maagscopie vooral erg vervelend voor hem.
Welk product raden jullie aan? ik dacht zelf aan de abprazole.
Of is het beter eerst de dierenarts erbij?
henshem schreef:De abprazole vind ik het makkelijkst om te geven. Als ik eerlijk ben, denk ik dat de maagklachten al die tijd wat minder zijn geweest maar niet weg. Luchtzuigen is daar toch echt een kenmerk van. Maar bij gebruik van medicatie moet je met een paar dagen gaan merken dat het beter gaat. Betere eetlust en luchtzuigen zal verminderen/verdwijnen.
Zeker in deze situatie zou ik het aandurven zonder eerst een maagscopie en bovendien stuurt de dierenarts je dan direct naar huis met voor een paar honderd euro aan gastrogard.
DPTomboy schreef:henshem schreef:De abprazole vind ik het makkelijkst om te geven. Als ik eerlijk ben, denk ik dat de maagklachten al die tijd wat minder zijn geweest maar niet weg. Luchtzuigen is daar toch echt een kenmerk van. Maar bij gebruik van medicatie moet je met een paar dagen gaan merken dat het beter gaat. Betere eetlust en luchtzuigen zal verminderen/verdwijnen.
Zeker in deze situatie zou ik het aandurven zonder eerst een maagscopie en bovendien stuurt de dierenarts je dan direct naar huis met voor een paar honderd euro aan gastrogard.
Dat heb ik dus ook gedacht, volgens mij is de maagzweer nooit goed behandeld geweest, maar dat was een tijd uit mijn hoofd gepraat.
Met het idee dat ik anders een paar honderd euro kwijt zou zijn aan gastrogard (en waarschijnlijk een vervelend onderzoek) dacht ik ook dat gewoon behandelen het nuttigst is, dan merk ik het vanzelf.
Hoe lang raden jullie aan het te geven als het werkt? 28 dagen met 1 zakje per 175 kg lichaamsgewicht en daarna?
DPTomboy schreef:Niet dat ik nu weet, op de boktmarkt staat iets maar dat is veel duurder dan gewoon zelf bij Abler bestellen. Dus ik denk dat ik het maar afwacht.
Hoeveel zakjes raad jij aan te kopen? aangezien het hoe meer per keer hoe goedkoper is (en verzenden scheelt ook) kan ik misschien beter gelijk meer kopen als ik het een lange tijd moet geven. Een nadeel is dat mocht het niet werken ik gelijk veel zakjes heb die ik niet gebruik.
Ik hoop dat hij weer helemaal zonder gaat kunnen natuurlijk, maar het zou dus ook kunnen dat dat niet lukt, dat is jammer.
Met het idee dat hij 24/7 ruwvoer tot zijn beschikking heeft en als 'krachtvoer' luzerne met een handje care4life krijgt zou het toch niet nodig hoeven zijn dat hij weer een maagzweer krijgt daarna. Zeker als hij mindert/stopt met luchtzuigen en in die tijd kan eten.