Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
russel schreef:Kan het niet tijdens de keuring meegenomen worden?
Als je nog in proeftijd zit, kan je dan niet met eigenaren overleggen en vertellen dat je een vermoeden hebt op insuline resistentie en of zij de bloedproef willen doen om uit te sluiten dat hij het is??
jcristina schreef:Crista schreef:Dus hebben die bulten nou wel of niet iets te maken met die insulineresistentie? Volgens mijn veearts is het vocht en kan het geen kwaad maar ik vraag me dus gewoon af waar het vandaan komt!
Heb het al eens eerder in het vorige topic gevraagd maar daar wist niemand acht een antwoord, dus misschien is er nu iemand die mij wel kan helpen?
Je kunt zien of het vet- of vocht is door je vinger er een paar seconden in te drukken en dan te kijken hoelang het duurt voor het kuiltje wat je erin hebt gedrukt- wegtrekt; bij vet trekt het snel weg en is het vocht, dan duurt het even langer.
Je schrijft verder dat ze al redelijk veel afgevallen is maar dat er nog wel iets af mag; wil je dan nu wel de weidegang zo gaan opbouwen? Afvallen is vaak een langdurig proces en wanneer je paard nu weer aan zou komen zullen de vetpockets als eerste weer gaan bijvullen, wat je zelf al schreef. Het zou zonde zijn als je over een tijdje weer terug bij af bent...
Balou_k schreef:russel schreef:Kan het niet tijdens de keuring meegenomen worden?
Als je nog in proeftijd zit, kan je dan niet met eigenaren overleggen en vertellen dat je een vermoeden hebt op insuline resistentie en of zij de bloedproef willen doen om uit te sluiten dat hij het is??
Bedoel je als ze word goed gekeurd gelijk een bloedtest erbij ik weet niet of de da daar dan tijd voor heeft heb namelijk al een afspraak.. Die wel verzet is naar dinsdag nu. Volgende week dus
Mandyke schreef:Ik ben gisteren met mijn paardje naar Laarakkers geweest en ze is insulineresistent bevonden![]()
Ook zit ze met een flinke schimmelinfectie in de dikke en blinde darm en als gevolg van dit alles is ze licht hoefbevangen op beide voorhoeven en zijn haar spieren helemaal overspannen geraakt.
Ik heb een hoop medicatie mee naar huis gekregen. Ik hoop echt dat ze snel opknapt en dat de insulineresistentie onder controle kan worden gehouden.
Mandyke schreef:Ik hoop het. Volgens de DA bij Laarakker is de insulineresistentie een gevolg van die schimmelinfectie in de darmen, die moet blijkbaar al lelijk huis gehouden hebben in mijn paardje haar lichaam ...
Wat wou ik dat ik al een jaar eerder naar een DA zoals bij Laarakker was geweest ... Maar nu maar hopen op het beste!!
singasong schreef:ellepel schreef:tja..dat kan natuurlijk ook,maar ik neem aan dat ze ter controle dan wel een bloedonderzoek laat uitvoeren om te kijken of het inderdaad klopt?
Geen idee of dat is gedaan. Maar waarom zou je dat doen? Laarakker is arts en mag diagnoses stellen m.b.v. een Lecherantenne
ellepel schreef:haha,ik zou het gewoon zeker willen weten
Mandyke schreef:Voor de schimmel heb ik micro comp meegekregen, weet niet of dat een nosode is ...
Bij jouw paard is de IR verdwenen? Tegen mij hebben ze gezegd dat dit voor de rest van haar leven een heikel punt zal blijven. Als alles terug in orde is zou het kunnen lijken alsof de IR weg is maar bij minste fout qua voeding e.d. zal het terug op de voorgrond treden, dus het zal nooit echt weg gaan blijkbaar.
Karin_deB schreef:Hoe kan een DA IR vaststellen zonder bloedtest? Ik dacht dat daar altijd een bloedtest voor nodig was?