Serieuze nood-hulpkreet voor redden paard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ittheclown

Re: Serieuze nood-hulpkreet voor redden paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 11:54

Ik ga echt duimen voor canjer.
Hoop dat ie er snel weer bovenop komt.

mupjekarel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 11:57

Ik duim voor beide, dat Canjer er weer bovenop komt, en de TS geen gezeur hiermee krijgt...
Verder ben ik een stille lezer en snap er af en toe niks van!

Maar iid de popcorn kan er onderhand wel bij:P

Eenmalig; veel succes met de scan, ik duim voor je dat er nog meer hoop voor Canjer komt!

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 11:59

*duimt mee voor een goede uitslag van de scan*
Krijg je de uitslag eigenlijk meteen?

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 12:08

Duimt ook weer mee Haha!

SUCCES vandaag OK dan!

virano

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 12:10

sow wat een levens verhaal
het is maar goed dat je hem daar heb weggehaald en dat ie nu wel een stalletje heb en niet in de trailer staat
ik heb wel een tip voor je maar dat gaat niet over het eten maar wel over de verwondingen.

aloe vera is heel goed tege verwondingen en daar gaat het snel mee dicht en weg het product is natuurlijk alles is plantaardig niets van een middeltje in gedaan dus het doet geen pijn als je het erop smeert
het heet aloe vera gelly
je kan het voor jezelf ook gebruiken voor als je zelf een wondje heb of een brand plekje

maar het heelt van binne dat spul smeer je op en het begint van binne af te hechten zeg maar
ik hoop dat het paardje er weer boven op kom en blijf moet houden
heel veel succes ermee

_eenmalig_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-08 12:14

Benen zijn net behandeld. Ik hoop dat marielle nog zelf haar verhaal komt doen. Ik ga ff een bak koffie nemen, ben langzamerhand op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 12:16

Denk alsjeblieft aan jezelf!!

MDJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 12:20

Idd, we zijn zo druk bezig met Canjer, maar meid denk alsjeblieft aan jezelf, ga even lekker ontspannen in bad of iets dergelijks!

Ik blijf duimen voor Canjer.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 12:24

Precies, denk goed aan jezelf! Over jou komt de laatste dagen ok heel wat heen! Ja

kitty_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 12:24

.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 09-03-24 14:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 12:34

Succes met de echo vanmiddag...ik hoop dat er een positieve uitslag uitkomt.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 12:43

_eenmalig_ schreef:
Benen zijn net behandeld. Ik hoop dat marielle nog zelf haar verhaal komt doen. Ik ga ff een bak koffie nemen, ben langzamerhand op.

kun je geen hulp krijgen van een paar bokkers?een schema maken ofzo?
Ik kan je helaas niet helpen,zit 1200 km zuidelijk(niet voor vakantie....al 21 jaar)
Je maakt volgens mij hele lange dagen....
is het misschien een idee om honing op de wonden te smeren?mijn vriendin haar paard had ook een keer een echt diepe wond,onderliggende spieren gehecht enzo,die wond is toen gehecht door een plaatvervangende da die eigenlijk geen in had(ach,ja).
Daarna infectie,afstervende lappen huid enzo,dat hebben we toen met betadine schoongemaakt en daarna honing erop gedaan 2x daags,het resultaat was geweldig.
Vraag eens aan mareille wat zij ervan vindt?

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 12:51

Hihi, ik zoek gewoon naar eenmalig post, altijd gepraat hier Clown

Zilion

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 12:54

geerke schreef:
_eenmalig_ schreef:

kun je geen hulp krijgen van een paar bokkers?een schema maken ofzo?
Ik kan je helaas niet helpen,zit 1200 km zuidelijk(niet voor vakantie....al 21 jaar)
Je maakt volgens mij hele lange dagen....
is het misschien een idee om honing op de wonden te smeren?mijn vriendin haar paard had ook een keer een echt diepe wond,onderliggende spieren gehecht enzo,die wond is toen gehecht door een plaatvervangende da die eigenlijk geen in had(ach,ja).
Daarna infectie,afstervende lappen huid enzo,dat hebben we toen met betadine schoongemaakt en daarna honing erop gedaan 2x daags,het resultaat was geweldig.
Vraag eens aan mareille wat zij ervan vindt?

Mocht je eventueel hulp nodig hebben. Ik woon, denk ik, in de omgeving en heb nu late diensten dus ik ben 's morgens beschikbaar. Ik hoor het wel via PB mocht het nodig zijn

_Wodka_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 12:58

@ geerke

klinkt goed om er honing op te smeren, ik had er nog nooit van gehoord maar dit vond ik op interet:

Honing werkt genezend door een combinatie van factoren. Om even heel kort samen te vatten: de suikers onttrekken vocht aan de wond, waarna waterstofperoxide en flavonen bacteriën onschadelijk maken. Meer gedetailleerd gaat het proces als volgt: Honing bevat grote hoeveelheden suikers en wel voornamelijk glucose en fructose en daarnaast nog 15‑21% water. In een dergelijke 'suikeroplossing' kunnen bacteriën niet overleven. Door de hoge suikerconcentratie wordt vocht uit de wond onttrokken, waarbij bacteriën en afvalstoffen worden meegezogen. Door regelmatig nieuwe honing op de wond aan te brengen blijft dit proces zich herhalen. Kan dan niet eenzelfde effect bereikt worden door eenvoudig weg deze suikers in de juiste hoeveelheden in water op te lossen? Inderdaad trekt zo'n suikeroplossing ook vocht vanuit de wond aan en werkt enigszins genezend, maar lang niet zo effectief. Doordat er vocht uit de wond in de suikeroplossing komt kunnen de om­standigheden voor ziekteverwekkende bacteriën gunstiger worden zodat ze juist weer gaan groeien. In honing gebeurt dit niet omdat honing een uiterst effeciënt mechanisme bevat om deze bacteriën te lijf te gaan. Want de meeste honingsoorten produceren tevens, als er water (of speeksel) bij komt, het waterstofperoxide door de werking van een enzym uit de honing het glucose‑oxidase. Dit proces gaat vrij consequent door urenlang worden kleine hoeveel­heden waterstofperoxide gevormd. Deze stof, die bacteriën doodt, komt dus heel geleidelijk in kleine hoeveelheden vrij, waardoor het effectiever werkt dan een gekochte 3% oplossing uit de apotheek. Wel is het zo dat in sterk verwarmde honing dit enzym verloren is gegaan: temeer een reden honing niet te verwarmen. Er bestaat een eenvoudige methode om de hoeveelheid waterstofperoxide die honing produ­ceert te meten m.b.v. een teststrip. Naast dit waterstofperoxide bevat honing nog andere stoffen die tegen bacteriën werken zoals flavonen en flavonoiden; deze stoffen blijven wel intact als honing verhit wordt.

Conclusies

Uit bovenstaande is wel duidelijk dat honing een gunstige werking heeft op géinfecteerde wonden. Die werking is wel wat afhankelijk van de soort honing en van het feit of honing verhit is geweest. Ook bij brandwonden werkt honing zeer effectief

kitty_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 13:02

.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 08-03-24 16:05, in het totaal 1 keer bewerkt

_eenmalig_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-08 13:06

Indien de rust is wedergekeerd, de situatie het toelaat, en vanmiddag de scan positief is zit de kans er erg groot in dat ik indd op het aanbod van hulp in ga.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 13:09

sjaslique schreef:
Zal dan toch ook maar eens reageren.
Eenmalig: Super wat je allemaal doet voor Canjer. Ga zo door!

Nog een tip voor wat betreft het voller krijgen van Canjer. Ik weet dat er paardenmeel is. Is een bepaald spul dat gemengd moet worden met water, is ook vrij dun dus goed te voeren.
En verder heel veel sterkte voor morgen met de scan.

klopt, dat heb ik ook al genoemd. mcht TS belangstelling hebben, PB maar

CKC

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 13:12

Ik lees al een tijdje mee en ik heb er veel respect voor dat je Canjer er weer bovenop probeert te krijgen!
Heel veel succes en sterkte!!

_eenmalig_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-08 13:19

ze zijn er

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 13:21

merenque schreef:
@ geerke

klinkt goed om er honing op te smeren, ik had er nog nooit van gehoord maar dit vond ik op interet:

Honing werkt genezend door een combinatie van factoren. Om even heel kort samen te vatten: de suikers onttrekken vocht aan de wond, waarna waterstofperoxide en flavonen bacteriën onschadelijk maken. Meer gedetailleerd gaat het proces als volgt: Honing bevat grote hoeveelheden suikers en wel voornamelijk glucose en fructose en daarnaast nog 15‑21% water. In een dergelijke 'suikeroplossing' kunnen bacteriën niet overleven. Door de hoge suikerconcentratie wordt vocht uit de wond onttrokken, waarbij bacteriën en afvalstoffen worden meegezogen. Door regelmatig nieuwe honing op de wond aan te brengen blijft dit proces zich herhalen. Kan dan niet eenzelfde effect bereikt worden door eenvoudig weg deze suikers in de juiste hoeveelheden in water op te lossen? Inderdaad trekt zo'n suikeroplossing ook vocht vanuit de wond aan en werkt enigszins genezend, maar lang niet zo effectief. Doordat er vocht uit de wond in de suikeroplossing komt kunnen de om­standigheden voor ziekteverwekkende bacteriën gunstiger worden zodat ze juist weer gaan groeien. In honing gebeurt dit niet omdat honing een uiterst effeciënt mechanisme bevat om deze bacteriën te lijf te gaan. Want de meeste honingsoorten produceren tevens, als er water (of speeksel) bij komt, het waterstofperoxide door de werking van een enzym uit de honing het glucose‑oxidase. Dit proces gaat vrij consequent door urenlang worden kleine hoeveel­heden waterstofperoxide gevormd. Deze stof, die bacteriën doodt, komt dus heel geleidelijk in kleine hoeveelheden vrij, waardoor het effectiever werkt dan een gekochte 3% oplossing uit de apotheek. Wel is het zo dat in sterk verwarmde honing dit enzym verloren is gegaan: temeer een reden honing niet te verwarmen. Er bestaat een eenvoudige methode om de hoeveelheid waterstofperoxide die honing produ­ceert te meten m.b.v. een teststrip. Naast dit waterstofperoxide bevat honing nog andere stoffen die tegen bacteriën werken zoals flavonen en flavonoiden; deze stoffen blijven wel intact als honing verhit wordt.

Conclusies

Uit bovenstaande is wel duidelijk dat honing een gunstige werking heeft op géinfecteerde wonden. Die werking is wel wat afhankelijk van de soort honing en van het feit of honing verhit is geweest. Ook bij brandwonden werkt honing zeer effectief

Honing is prima, maar gebruik wel speciaal geselecteerde en gesteriliseerde honing.
Normale honing kan sporen van de bacterie Clostridium botulinum bevatten en dan ben je nog verder van huis.
Een goede wondzalf op basis van honing is mesitran

geertje3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 13:22

succes, ik hoop dat het allemaal een beetje mee val, en dat het een goed uitkomst geeft.

brenpasbeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 13:22

ga heel hard voor je duimen Ach gut

Stippie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 13:25

Zo ik ben weer thuis en kan gelukkig weer meelezen..

Al wordt ik van berichten van sommige mensen een beetje misselijk.. Als toch alleen maar kan zeiken of onrust wil stoken, open lekker je eigen topic!

Zo weer even on-topic.. Ik hoop zo dat de scan goed is!!!
Ik duim heeeel erg hard!!

Angie_ke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 13:26

Ik ben ook heel benieuwd naar de resultaten...