Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
tjady schreef:Ik heb net gebeld met mijn dierenarts en hij zal mij terugbellen. Ik wil graag advies van hem over hoe ik nu met de paarden om moet gaan. Binnen, buiten en dan bijvoeren. Snachts staan ze sowieso binnen. Overdag buiten met hooi en als ze dan op hebben dan knabbelen ze wat aan het hooi.
Zodra ik meer weet laat ik het jullie even weten.
mysa schreef:Da's balen ja, maar in jouw geval kan ik me voorstellen dat je dat advies ook opvolgt, zoiets wil je geen tweede keer meemaken. Wat me wel opviel: in het najaar was het echt vooral jullie regio die er mee te maken kreeg, bij ons, en zuidelijker waren er geen of nauwelijks gevallen.
Wat ik nu hoor is in Gld en die andere vier in het zuiden van het land geloof ik. Is dus toch min of meer regiogebonden, denk ik dan. Had jouw d.a. ook nu weer van gevallen in noord Nederland gehoord?
Anoniem schreef:maar dan nog,niet elk dier krijgt het.
dus er moet dan toch ook "iets"in de aanleg van een dier zitten?
de weidenoten van mijn merrie mankeren,gelukkig,helemaal niets namelijk....
DubbelDun schreef:Maar dan moet je grondwater wel erg dicht aan de oppervlakte komen om opgenomen te worden door een grazend dier. Ik kan me niet indenken dat het gras dat besmette water opneemt en dat het dan direkt opgenomen kan worden door een grazend dier.
Overigens zit het grondwater in zandrijke gebieden behoorlijk diep. Hier op een meter of 7.