Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
atreyuevita schreef:Mijn paard heeft geen zware zomereczeem en staat met eczeemdeken en daarnaast speciale brok, oud hooi en op zand. Verder krijgt ze niets. Maar toch blijft ze jeuk houden, vooral op haat buik. Ookn schuurt ze in de winter haar staart. Zou het misschien iets anders kunnen zijn?
IwanLuver schreef:@ Franka- Vosje
Als ik het goed begrijp is granen slecht + suikers (dat wist ik nl al) maar ik geef die van mij het hele zomer granenmix van Subli en verder geen bix en kuil. Maar met die granenmix ben ik dus "verkeerd" bezig??
Kiara schreef:mag ik vragen wat jij momenteel dan voert, Franka_Vosje?
atreyuevita schreef:Mijn paard heeft geen zware zomereczeem en staat met eczeemdeken en daarnaast speciale brok, oud hooi en op zand. Verder krijgt ze niets. Maar toch blijft ze jeuk houden, vooral op haat buik. Ookn schuurt ze in de winter haar staart. Zou het misschien iets anders kunnen zijn?
Kiara schreef:Ik weet niet precies meer waar, maar ik las laatst juist dat granen ook kunnen zorgen voor jeuk.
Majoor schreef:paarden met zomerexceem gaan schuren zodra ze gestoken zijn door het colicoïde mug, maar te veel aan eitwitten en andere stoffen wat in het voer zit kunnen de symptomen wel verergeren maar dat is niet de oorzaak dat paarden beginnen met schuren, paarden beginnen te schuren als ze gestoken zijn door colicoïde mug.
Franka_Vosje schreef:Nature's Best: Suikergehalte 2%, Zetmeelgehalte 32%
Happy Hoof: Suikergehalte 4%, Zetmeelgehalte 5%
Subli Semit: Zetmeelgehalte 43%
Zoek de verschillen....
Franka_Vosje schreef:...en een handje Happy Hoof.
Dat is voer dat speciaal voor hoefbevangen paarden is, vergelijkbaar met Dodson and Horrel, Safe and Sound.
Happy Hoof is helaas niet in Nederland verkrijgbaar, ik kan meeliften op de bestelling van een mede bokker, die het uit Duitsland laat komen![]()
Zowel Happy Hoof als Safe and Sound bevatten extreem weinig koolhydraten.
Annemijn schreef:Bevat normale slobber (kant en klaar, uit een pak) eigenlijk veel suiker/zetmeel/eiwit? Ik vind het namelijk wel handig om Donnies kruiden etc. door te mengen, dan kan hij het niet 'uitsorteren'
IwanLuver schreef:Zo goed had onze professor/ vriend LT het dus ook niet met onze paarden voor...........![]()
Ik ben trouwens benieuwd of hij nu nog paarden in behandeling heeft.