Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Cil schreef:He richtje vervelend zeg..Jouw paardje wil ook maar niet goed genezen he.. Laat je even weten wat de uitslag is??
Ben wel benieuwd eigenlijk
Richtje schreef:Cil schreef:He richtje vervelend zeg..Jouw paardje wil ook maar niet goed genezen he.. Laat je even weten wat de uitslag is??
Ben wel benieuwd eigenlijk
De veearts is geweest vandaag en we hebben besloten om het niet op kweek te zetten. Hij wilde het wel doen, maar kon me vantevoren vertellen wat de uitslag was en dat is gewoon geld weggooien.
Het is een chronisch probleem bij haar van binnenuit.... Kortom: niet te genezen en maar proberen om het onder controle te houden.
horse_girl schreef:Iemand hier als eens gekeken?
http://www.boesjes.nl/NL/index_nl.html
http://www.diereninfo.com/index2o.asp?i ... oort=vraag
Klinkt veelbelovend!
Cil schreef:Ohh ok.!. Nou hopen dat het onder controle te houden is.
Mijn paard heb ik gisteren weer even goed met betadine behandelt voor de zekerheid. De mok lijkt stabiel dus hopen dat het zo blijft!
marloezzke schreef:ik heb zeer goede ervaringen met "cure mok van vsm"
dit zijn pilletjes die je door het voer kunt geven, dit werkt van binnen uit. ik vind ze echt ideaal en ze werken zeer snel.
Martine_m schreef:Heeft iemand van jullie een idee hoe je de kans op mok kan verkleinen? EN hoe lang moet ik door gaan met zijnn benen wassen met betadine?
En ik vind het zo sneu.. ik kan hem toch moeilijk de rest van de winter binnen laten staan??
Cil schreef:Martine_m schreef:Heeft iemand van jullie een idee hoe je de kans op mok kan verkleinen? EN hoe lang moet ik door gaan met zijnn benen wassen met betadine?
En ik vind het zo sneu.. ik kan hem toch moeilijk de rest van de winter binnen laten staan??
Zou toch proberen met sudocreme zn benen regelmatig in te smeren, zo verklein je de kans omdat er geen vocht bij kan komen. Doe dit vooral op de plekken waar het 't snelste begint meestal. Sudocreme is niet zo heel duur, en het werkt meestal super. Baat het niet dan schaat het ook zeker niet.Succes!
Martine_m schreef:Ja dat weet ik niet presies meer... weet wel dat ik de mokzalf mocht blijven smeren tot het over is... omdat daar antibiotica in zit... en ik moest eerst wassen en dan smeren de mokzalf moest elke dag dus ook elke dag wassen.
Shanna schreef:dan wel elke dag eerst zorgen dat het been helemaal droog is voor je de mokzalf er op doet, anders heeft het alsnog geen nut want dan zorg je juist dat het vocht van het wassen niet meer wegkan...