[INFO] Mok

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

marloezzke

Re: centraal topic over mok

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 20:20

ik heb zeer goede ervaringen met "cure mok van vsm"
dit zijn pilletjes die je door het voer kunt geven, dit werkt van binnen uit. ik vind ze echt ideaal en ze werken zeer snel.

horse_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 14:02

Pas trouwens wel op met zalfjes smeren ter voorkoming van mok, ik heb gelezen dat de huid in de kootholte daar te zacht van wordt en dus bevattelijker voor mok!

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 14:54

Wat horse-girl zegt zat ik ook al te denken. Zou het niet door al dat smeren week worden, en dan heb je er juist meer kans op toch?

En marloezzke, zijn dat echt pilletjes die je geeft om mok te genezen, of ook om te voorkomen? Aangezien de naam cure mok is, denk ik dat het alleen voor genezen is.

horse_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 15:28

Mijn vz paard is er nu bijna vanaf, zijn met de laaste plekjes bezig. Ik weet alleen geen goed moment om echt te stoppen met de zalf, hoe doen jullie dat? Ik denk dat de beste manier om het te voorkomen gewoon schoonhouden is. Ik heb ook wel eens een mengsel van jojoba olie met een paar druppels tea tree gebruikt, omdat dat waterafstotend is. Dat stond een tijdje geleden in de hoefslag. Helaas is het altijd moeilijk te bepalen of dat werkt, maar in de tijd dat ik het gebruikte heeft ze geen mok gekregen 9maar toen was het ook niet zo modderig).

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 16:20

de cure mok is puur voor genezing.

horse_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 16:58

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 21:10

Cil schreef:
He richtje vervelend zeg.. Ach gut Jouw paardje wil ook maar niet goed genezen he.. Laat je even weten wat de uitslag is??
Ben wel benieuwd eigenlijk Lachen

De veearts is geweest vandaag en we hebben besloten om het niet op kweek te zetten. Hij wilde het wel doen, maar kon me vantevoren vertellen wat de uitslag was en dat is gewoon geld weggooien.
Het is een chronisch probleem bij haar van binnenuit.... Kortom: niet te genezen en maar proberen om het onder controle te houden.

Cil

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 11:09

Richtje schreef:
Cil schreef:
He richtje vervelend zeg.. Ach gut Jouw paardje wil ook maar niet goed genezen he.. Laat je even weten wat de uitslag is??
Ben wel benieuwd eigenlijk Lachen

De veearts is geweest vandaag en we hebben besloten om het niet op kweek te zetten. Hij wilde het wel doen, maar kon me vantevoren vertellen wat de uitslag was en dat is gewoon geld weggooien.
Het is een chronisch probleem bij haar van binnenuit.... Kortom: niet te genezen en maar proberen om het onder controle te houden.

Ohh ok.!. Nou hopen dat het onder controle te houden is. Lachen
Mijn paard heb ik gisteren weer even goed met betadine behandelt voor de zekerheid. De mok lijkt stabiel dus hopen dat het zo blijft! Knipoog

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 11:37

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 12:10

Cil schreef:
Ohh ok.!. Nou hopen dat het onder controle te houden is. Lachen
Mijn paard heb ik gisteren weer even goed met betadine behandelt voor de zekerheid. De mok lijkt stabiel dus hopen dat het zo blijft! Knipoog

Fijn dat het stabiel lijkt nu Lachen

Ik hoop echt dat ik het onder controle kan houden ja.... ze is nu drachtig dus dan is antibiotica en prednisolon al helemaal ongewenst.

Martine_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 15:42

Hmm ben "gelukkig" niet de enige met zo'n super mok gevoelig paardje... Ik weet eigenlijk niet of het kan maar volgens mij heeft hij die gevoeligheid van zijn moeder geerft...

Van de zomer had hij van de een op de andere dag dikke achterbenen... , volgens de vee arts was het nog niet naar binnen geslagen maar het zag er wel naar uit dat dta ging gebeuren als er geen behadeling kwam.. dus tino op de antibiotica... 4 dagen een antibioticapasta gehad en gelukkig was het over...

Kom ik maandag avond op stal had hij weer een dik achter been... maar het was donker en ik zag dus niet echt of hij mok had het leek er niet op... ik denk hij zal wel weer een trap hebben gehad.. Nee hoor kom de volgende dag, zijn hele koten achter zaten onder de wondjes en zelfs tot bloedens toe! Zijn achterbenen dik, vol met vocht en het deed hem zo'n pijn.. we mochten er niet eens aan komen (uitgereken net op die dag kwam de hoefsmit). Ik de veearts maar weer gebeld.. ja hoor mok naar binnen geslagen.. Huilen
Ik was er op tijd bij gelukkig dus hij kreeg een injectie met antibiotica, moet 4 dagen antibiotica poeder door zijn voer heen (twee maal daags 25 gr), elke dag benen wassen met betadine shampoo en dan goed drogen en insmeren met mokzal van de vee arts, zit dus ook antibiotica in.... en natuurlijk niet naar buiten (en het is een jong ding van twee...)

Mok is toch echt een probleem.. Huilen zijn moeder staat op de prednisolon voor de mok... alleen daar gaat het nog vanover...
We gaan morgen zijn benen op scheren en hopen nu dat het dan minder snel terug zou komen, mijnveearts zei al je krijgt een pot poeder van een kilo want je gaat dit nog veel vaker mee maken...

Heeft iemand van jullie een idee hoe je de kans op mok kan verkleinen? EN hoe lang moet ik door gaan met zijnn benen wassen met betadine?
En ik vind het zo sneu.. ik kan hem toch moeilijk de rest van de winter binnen laten staan??

terrortitus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 19:52

marloezzke schreef:
ik heb zeer goede ervaringen met "cure mok van vsm"
dit zijn pilletjes die je door het voer kunt geven, dit werkt van binnen uit. ik vind ze echt ideaal en ze werken zeer snel.

Kan je dit gewoon bij de dierenarts halen?

Abby_Snow

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 11:16

ik volg dit even Haha!
Mijn pony heeft ook mok Huilen
en is ook zeer gevoelig dan en je mag er niet aanzitten, doe je dat wel dan krijg je een schop. (het is een jonge pony)
dus ik zou ook wel willen weten waar je die pilletjes kan krijgen Tong uitsteken

Mendi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 12:04

Die pilletjes kan je bestellen bij De Paardendrogist.

Cil

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 12:24

Martine_m schreef:
Heeft iemand van jullie een idee hoe je de kans op mok kan verkleinen? EN hoe lang moet ik door gaan met zijnn benen wassen met betadine?
En ik vind het zo sneu.. ik kan hem toch moeilijk de rest van de winter binnen laten staan??

Zou toch proberen met sudocreme zn benen regelmatig in te smeren, zo verklein je de kans omdat er geen vocht bij kan komen. Doe dit vooral op de plekken waar het 't snelste begint meestal. Sudocreme is niet zo heel duur, en het werkt meestal super. Baat het niet dan schaat het ook zeker niet. Lachen Succes!

Persevero

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 23:12

Cil schreef:
Martine_m schreef:

Zou toch proberen met sudocreme zn benen regelmatig in te smeren, zo verklein je de kans omdat er geen vocht bij kan komen. Doe dit vooral op de plekken waar het 't snelste begint meestal. Sudocreme is niet zo heel duur, en het werkt meestal super. Baat het niet dan schaat het ook zeker niet. Lachen Succes!

dit werkt bij mijn paardje averegs. hierdoor leek het zoals boven vernoemd week te worden en dus erger! een stal genootje van mij kwam met het zalfje lurax van cavalor. elke dag opsmeren en ligtjes masseren zodat de losse korstjes loslaten. na een tijdje was alles weg

Martine_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 01:28

hmm ja ik heb bij andere paarden ook wel eens sudocreme gebruikt idd.. bij hem heb ik wel eens uierzalf gebruikt, ook water afstotent.. maar soms heb ik het idee dat het terug blijft komen! Heb nu zijn achterbenen opgeschoren (voor vond hij dood eng Clown ) en toen zag ik dat de mok op zijn ene achter been zelf nog een stuk hogen ook nog zat! ik heb nu het idee om zijn benen maar preventief op te scheren..

Ik moet die mokzalf van de veearts blijven smeren tot het weg is (geloof ik) en ook wassen met betadine shampoo.. maar ik vraag me af hoe lang ik door moet gaan met wassen met betadine.. of dat ik dit preventief kan doen??

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 11:04

Wassen met betadine zou ik ook niet teveel blijven doen
Wat heeft de VA erover gezegd? Lachen

Martine_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 11:49

Ja dat weet ik niet presies meer... weet wel dat ik de mokzalf mocht blijven smeren tot het over is... omdat daar antibiotica in zit... en ik moest eerst wassen en dan smeren de mokzalf moest elke dag dus ook elke dag wassen.

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 12:06

Als het been schoon is, zou ik niet wassen Lachen

Martine_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 14:53

hmm ja zit idd wat in.. hij gaat niet naar buiten... maar de betadine is toch ontsmettend?

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 15:05

Betadine is wel ontsmettend, maar elke keer wassen kan het been ook beschadigen. Ik ben er niet zo'n voorstander van Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 22:22

Martine_m schreef:
Ja dat weet ik niet presies meer... weet wel dat ik de mokzalf mocht blijven smeren tot het over is... omdat daar antibiotica in zit... en ik moest eerst wassen en dan smeren de mokzalf moest elke dag dus ook elke dag wassen.

dan wel elke dag eerst zorgen dat het been helemaal droog is voor je de mokzalf er op doet, anders heeft het alsnog geen nut want dan zorg je juist dat het vocht van het wassen niet meer wegkan...

Martine_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 23:20

Shanna schreef:
dan wel elke dag eerst zorgen dat het been helemaal droog is voor je de mokzalf er op doet, anders heeft het alsnog geen nut want dan zorg je juist dat het vocht van het wassen niet meer wegkan...

Ja dat doe ik ook altijd.
Heb zijn benen nu opgeschoren dus krijg ze nu ook veel beter droog!

Famke_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 18:49

HUPPA MokCare VERBETERDE RECEPTUUR

Deze pure kruidenmix van o.a Solidago virga aurea, Viola Tricolor, Calendula officinalis is een echt wondermiddel tegen mok.
Zelfs paarden die hun hele leven lang onder de mok hebben gezeten waren na 3 tot 10 weken geheel MOK VRIJ.
Meestel na 14 dagen zie je dat de huid rustiger wordt, dat de mok opdroogt en dat mok makkelijk is te verwijderen en blijvend verdwijnt. Bij ernstige of langdurige mok kan de aandoening eerst verergeren u dient gewoon door te blijven gaan tot de aandoening is verdwenen. Bij ernstige of langdurige mok raden we het mokpakket aan.

LET OP! RASP op de benen is een veel ernstiger aandoening en heeft over het algemeen een langere tijd ( houd rekening met 3 of meer kuren!) nodig om te genezen dan alleen MOK.

Gebruik:

kuur 300 gram voor acute of milde vorm, voor ernstige of chronische mok 2 kuren (geadviseerd wordt bij ernstige of chronische mok het mokpakket te gebruiken)

Heeft uw paard ook RASP ( aandoening op de pijpbeenderen) dan moet u rekening houden dat u meerdere kuren ( 3 of meer!!) nodig heeft omdat dit een veel ernstigere aandoening is, geadviseerd wordt om de combinatie met Mokcreme van Efrata en HuppaCare kruiden te gebruiken. Extra voordelig is het Mokpakket

De kuur bestaat uit 1 week 2x per dag 2 afgestreken !! eetlepels MokCare 10 minuten te laten trekken in kokend water en daarna laten afkoelen en geheel over het voer als slobber toedienen. Daarna 1 maal daags 1 afgestreken eetlepel tot de mok over is.

Het kan zijn dat je meerdere kuren nodig hebt! Afhankelijk van de ernst of chronisch karakter van de aandoening

De paarden zijn er dol op.

Calendula officials is een heel gewoon tuinplantje dat in heel Europa en Noord Amerika voorkomt. De Calendula officinalis of gele bloemen worden al eeuwenlang medicinaal gebruikt

De flavonoiden, welke in grote hoeveelheden in Calendula officinalis worden gevonden, zijn de ontstekingsremmende stoffen. De triterpene saponinen kunnen ook van belang zijn, terwijl Calendula officinalis ook carotenoiden bevat.

Solidago virga aurea maakte in lang vervlogen tijden naam als een kruid dat uitstekend wonden kon genezen. Zijn oude Latijnse benaming was Consolidae saracenias, oorspronkelijk vertaald als heidens wonderkruid. Solidago virga aurea werkt ontsmettend en versnelt de genezing van wonden.
De echte is een overblijvende, kruidachtige plant met een korte wortelstok en rechtopstaande stengels en geurige gele bloemenhoofdjes. Het bloeiende kruid wordt verzameld en bij ca. 30 graden gedroogd. De Solidago virga aurea heeft meerdere namen zoals: wonderkruid, heidens wondkruid of St. Pietersstaf. De echte Solidago virga aurea is bedreigd en staat op de rode lijst.

Viola Tricolor is sinds lang in gebruik tegen allerlei ziektes. Rode draad daarin zijn de toepassingen tegen huidaandoeningen, zoals eczeem, huiduitslag en jeuk.

Toediening van HuppaCare producten is heel eenvoudig;
water koken, kruiden toevoegen 10 minuten laten trekken , koud water toevoegen tot lauwwarm,
over de Biks gieten en klaar is een heerlijke slobber
Alle ingrediënten worden smakelijk gegeten uw paard zal u hinnikend tegemoet zien!

Bij diverse testen hebben we in geval van chronische ernstige mok een kuur Weerstand erbij gegeven om de algemene gesteldheid van het paard op een hoger niveau te krijgen. Daarnaast hebben we de aangedane plekken 3 keer per week behandeld met MokCreme van Efrata, binnen 7 tot 14 dagen waren de benen rustig en konden de korstjes er zonder pijn worden afgehaald. Na de complete kuur waren de benen geheel genezen. Let op RASP is een zeer ernstige aandoening houd rekening met een langere genezingsperiode. ( soms is een kuur extra voldoende soms meerdere kuren)

Ik heb dit spul besteld en ga het maar proberen!
Ik heb bijna alles geprobeerd, en het klinkt er positief!

De site waar ik het van heb is: http://www.huppa.nl