[INFO] Luchtzuigen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Re: centraal topic over luchtzuigen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 12:58

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 12:59

Zou kunnen, ik heb t gelukkig niet nodig! Clown

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 13:02

Ik momenteel ook niet(meer) Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 13:04

Heb t 3 maanden geprobeerd (gratis Tong uitsteken) maar vond t maagcompositum beter werken. [naam] krijgt nu echter niets meer!

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 13:17

Gratis? Wauw, mazzelkont, hoe heb je dat voor elkaar gekregen?!

Myrdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 13:19

Ik ga het wel proberen, ben blij dat het in Dld dus goedkoper is.
Als het luchtzuigen er niet minder van wordt heeft ze dus geen last van de maag en komt het dus door haar verleden en wie weet heeft ze toen wel last van haar maag gehad.
Slaat het wel aan, dan is het mooi meegenomen. Ze zuigt niet erg hoor. In de wei helemaal niet, op stal wel, voornamelijk tijdens het eten, maar ook tussendoor wel even.

Wel grappig, na het vijlen van de kiezen was mevrouw dus helemaal duf van het kalmeringsmiddel. Stond ze in de luchtzuigstand te leunen op de voerbak zonder te luchtzuigen Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 13:25

Myrdal: als de Pronutrin niet werkt loont t zeker het maagcompositum te proberen (is daarnaast ook hoe dan oko goedkoper! Knipoog ). Niet alle middelen werken even goed bij alle paarden. En maagcompositum heeft wel een vergelijkbare maar toch net iets andere werking.

Gratis. Tja...da's t voordeel van onderzoek doen... Knipoog

Myrdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 13:34

Tja, maar maagcompositum mag niet aan drachtige merries gevoerd worden. Dat is daar het nadeel van, helaas voor mijn portomonnee geen optie voor Tes Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 13:46

Dat klopt, dat staat op de verpakking. Ik heb daar echter over gebeld met de Groene Os en met een vrouw die heel erg veel van kruiden weet (het kruidenvrouwtje, gevonden op internet). Ik heb het middel toen laten doorlichten en de kruiden kunnen geen van allen kwaad voor een drachtige merrie. Zij wist mij ook gelijk de werking per afzonderlijk kruid te vertellen wat de werking was op het maagdarmkanaal. Erg interessant! Ben helaas de gegevens allemaal kwijt. De Groene Os heeft het 'niet aan drachtige merries voeren' er preventief op gezet om te voorkomen dat zij "de schuld" krijgen wanneer er iets met een drachtige merrie gebeurt. Ook zij gaven echter aan geen problemen te hebben vernomen en ook niet te verwachten. Ik heb het toen met een gerust hart aan mijn merrie gevoerd, geen enkel probleem!

Myrdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 13:50

Kijk, dat is nog eens nuttige informatie Knipoog

Hmm, en ik ging er braaf vanuit dat als erop staat dat het niet voor drachtige merries geschikt is, er iets in zit dat niet goed voor drachtige merries.
Dat is dus weer goed nieuws voor mijn portomonnee Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 13:57

Precies en als je echt het fijne ervan wil weten, raad ik je aan de kruiden die erin zitten allemaal op te schrijven en iemadn te vragen die er verstand van heeft wat t allemaal precies is!

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 03:26

Zijn jullie luchtzuigers ook erg 'pakkerig' en continu met alles aan het spelen? En dan bedoel ik niet proberen te zuigen, maar echt spelen. Haha!
United, staat altijd met alles in zijn mond, ook maakt hij overal een spelletje van.
Zet hem naast een afvalbak neer en hij gaat de deksel open en dicht staan te doen... hang een liksteen in zijn stal en hij kan er uren schijngevechten mee houden.

Het viel mij op dat een andere luchtzuiger die bij ons staat ook zo is... Geen idee of het gewoon toeval is, of dat dit iets ermee te maken heeft.Behalve het feit dat maagproblematiek vaak de grootste oorzaak is? Lachen

Myrdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 08:38

Nee, dat heeft Tes helemaal niet. Die eet met haar mond, maar verder doet ze er niets mee, behalve luchtzuigen natuurlijk.
Ik krijg er zelfs met moeite een bit in.

Kan het zijn dat door de kiezen te vijlen het luchtzuigen minder wordt? Voor mij klinkt het wel logisch in verband met het beter kauwen van voedsel en dus beter verteren van voedsel in de maag. Maar ik heb nog maar 2,5 maand een luchtzuiger in tegenstelling tot velen van hier.

Nou ja, gisteren zijn dus de kiezen gevijld en gelijk gisteravond met het eten zoog ze al minder. Niet meer praktisch elke hap, maar nu maar rond de paar happen. Vanochtend ook weer, ze zuigt veel minder

annenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 18:41

Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd of dat er eits mee te maken heeft, of je de kiezen laat vijlen, misschien meer mensen die er ervaring mee hebben???

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-07 18:45

ik heb nooit wat gemerkt van verschil voor en na de tandarts. En die komt echt geregeld bij mij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 18:49

Nee, geen ervaring met het vijlen van kiezen en meer/minder zuigen. Wel met wisselen van tanden/kiezen en het meer zuigen.
Mijn 3 jarige gaat als ze aan het wisselen is meer zuigen maar zal wel komen omdat ze dan minder eet en/of een pijnlijke mond heeft.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 03:02

Myrdal schreef:
Kan het zijn dat door de kiezen te vijlen het luchtzuigen minder wordt? Voor mij klinkt het wel logisch in verband met het beter kauwen van voedsel en dus beter verteren van voedsel in de maag. Maar ik heb nog maar 2,5 maand een luchtzuiger in tegenstelling tot velen van hier.

Nou ja, gisteren zijn dus de kiezen gevijld en gelijk gisteravond met het eten zoog ze al minder. Niet meer praktisch elke hap, maar nu maar rond de paar happen. Vanochtend ook weer, ze zuigt veel minder

Tandarts is net geweest, ook bij de klinische keuring geen haken e.d. kunnen vinden.

Myrdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 08:55

Tja, ik kan me voorstellen dat als de tandarts regelmatig komt en als er geen haken zijn, je geen verschil merkt. Maar ik heb mijn merrie nog maar 2,5 maand. Ik vond altijd dat ze haar wortels wat vreemd op at en daarom heb ik de dierenarts laten komen. Ze had dus wel haken en die zijn er nu af en nu zuigt ze minder... Niet dat ze is gestopt, maar normaal deed ze het bijna elke hap en nu nog maar 1x in de paar happen.

Nou ja, maakt ook niet uit, vanmiddag even langs de kliniek om de pronuntrin op te halen. Ben benieuwd hoe ze het daarop doet.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 03:18

Het zou ook kunnen dat ze door de haken haar voer slecht kauwde oid waardoor haar maag meer problemen ondervond? Verward
Om maar even een zijspoor te noemen Clown

meesendaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 21:43

Mijn paard zuigt ook veel op stal maar is inderdaad ook altijd druk met zijn mond wat hij ook maar te pakken kan krijgen loopt hij meer te spelen met opzadelen de neusriem pakken met uitmesten de kruiwagen hij zit overal mee te klooien

thobias

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 10:53

weer even een update!!!

het lijkt nu goed te gaan met mijn paardje!
ik heb haar van het luchtzuigen af door de stal in te smeren met cribox! en echt waar, ze zuigt nu al bijna 3 weken geen lucht meer.
en ze heeft nog geen koliek weer gehad! dus wie weet is dit de oplossing en kwam de koliek toch van het luchtzuigen, verder is er nml niks veranderd aan haar voer ofzo!
nou ja, ik hoop dat het nu in ieder geval goed blijft gaan!

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 11:51

Ook bij mij so far so good. Hij zuigt nog wel, maar niet zo vaak meer als hij voorheen deed, heb ik het idee. De Pronutrin zou dan geholpen moeten hebben. Ik schrok laatst wel toen ik hem zag zuigen aan de waterbak, hopelijk was dat eenmalig. Hij had z'n waterbak ook helemaal volgegooid met stro, wellicht was dat het probleem? De band is nog steeds af en paard oogt wel happy.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 13:54

@JoT: klinkt niet verkeerd. Hou het wel in de gaten want het kan terugkomen en dan moet je weer een kuurtje nemen.

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 21:17

Ik hou hem inderdaad scherp in de gaten DD, ik vertrouw het nog niet helemaal.

x_fann

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 00:44

mijn fjord zuigt al zijn hele leven lucht is gezegd.
hij is nu 10 jaar ., en doet het in de winter echt extreem .
ik vind het heel vervelend en ben bang dat hij een keer zijn tanden breekt ? :p
maar nu zeggen sommige mensen dat ik een luchtzuigband moet kopen,
en andere weer niet . iedereen geeft een ander advies.
andere mensen zeggen weer dat ik een muilkorf moet kopen ?
wat vinden jullie dat de beste oplossing is ?
en komen paarden nooit meer van luchtzuigen af ?