Deze plant staat in mijn wei, in de buurt van waar het JKK stond.
Ik heb al zitten zoeken op internet, maar kom er niet uit of dit nu familie van JKK is

Oftewel: is het giftig?
Onderkant stengel is ook paars...
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Neroo schreef:Een tijd geleden heb ik hier ook gepost, missschien herinneren jullie je nog wel de foto's.
De hele weide is toen omgeploegd, gif oid gestrooid en opnieuw ingezaaid.
Er groeien nog steeds wel plantjes, maar gelukkig is het nu goed bij te houden, en grazen de ponies weer in een groene ipv een gele weide
maaikee_ schreef:het lijkt me ook verstandig dat mensen hun paard niet aan de kant van de weg laten grazen. een kleine hoeveelheid is al genoeg voor dood.
en idd dat goede hooi voeren. letten wij ook altijd erg mee op.
tessyke schreef:ik heb in mijn ene wei het al aan het uitrekken geweest (omdat de wortel er mee uitmoet) maar ik heb hier een serieuze wond aan overgehouden.
Iemand een idee of dit op deze manier ook giftig is voor mensen?
Stravero schreef:Als je het kruid laat staan, pakken de paarden het niet. Maar als je het afmaait wel
Citaat:Giftigheid
Jakobskruiskruid is giftig voor de meeste zoogdieren, waaronder ook de mens, doordat het zestien verschillende alkaloïden bevat. De bloemen bevatten twee keer zoveel gif als de bladeren. In de plant bevinden pyrrolizidine alkaloïden zich in de N-oxide vorm en zijn dan niet giftig. Pas als de plant opgegeten wordt, worden deze verbindingen met name in de dunne darm omgezet in giftige, vrije alkaloïden die de lever aantasten.