Topic voor de oudjes deel 2.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Re: Topic voor de oudjes deel 2.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-26 16:45

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-26 17:00

Hier gaat het opzich ook nog.

Afbeelding

Ze hebben destraks alle 3 kamertemperatuur heucobs gekregen.
Beetje natter dan normaal
En hun portie mineralenbrok.
Waren ze wel tevreden mee(goh :Y) )
Verder hebben ze gewoon zoals altijd hooi te knabbelen.

DoCumera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-26 19:42

Hier wel een flinke laag sneeuw! Showtime staat voor en achter op ijzers maar heeft gisteren en vandaag gewoon buiten gestaan. Had wel klonten eronder maar die weet hij er heel handig zelf onder weg te krijgen gelukkig!

En even gebruik gemaakt van de sneeuw door de slee er weer eens achter te hangen!

Afbeelding

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-26 19:58

Ja wat gaaf zeg! Dat kon nu echt mooi even.
De verwachting voor over een tijdje word echt heel veel regen dus is het helaas gedaan met de pret.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-26 20:07

DoCumera schreef:
Hier wel een flinke laag sneeuw! Showtime staat voor en achter op ijzers maar heeft gisteren en vandaag gewoon buiten gestaan. Had wel klonten eronder maar die weet hij er heel handig zelf onder weg te krijgen gelukkig!

En even gebruik gemaakt van de sneeuw door de slee er weer eens achter te hangen!

[ Afbeelding ]

Hier dooide het vanmiddag helaas weer heel hard -O-

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-26 20:32

@ Sanet, wat een pechvogel zeg! Spannend nog wel die operatie dus... Brrr. Hopelijk gaat het wel allemaal voorspoedig. Wanneer wordt de operatie uitgevoerd?
Die foto is wel echt heel schattig met dat kleine grutje erbij <3

Zoveel sneeuw overal! Super leuk dat je sleetje hebt gereden Hagelslag! Mijn shet wil ik het niet meer aan doen (is met pensioen en zit met haar luchtwegen), maar dat vond ik altijd zo onwijs leuk om te doen! Crossen op de slee <3 Ennuh, 27 en 'werken', vaak vinden ze het ook harstikke leuk weer even mee te mogen!! Gewoon rustig aan doen :)

@ Dubbelfun, wel een mooi bijzonder oog!

@ Documera, wat gaaf om zo te sleeën!

Bah, die vrieskou komende dagen.... inclusief met neerslag zag ik ook, dat is echt niet tof.

DubbelFun schreef:
Ik heb wel eens ergens gelezen dat warm/heet water sneller bevriest dan koud water ??

Ik betwijfel dat echt. Met vrieskou haal ik de schotsen weg en vul ik de half lege bakken aan met warm/ heet water. Andere bakken die voldoende vol zijn haal ik alleen al het ijs eruit. Mijn ervaring is dat de bakken waar alleen ijs uit is gehaald weer snel een laagje ijs hebben, terwijl de bakken met het warme water nog lang warmig blijven 'stomen' en ijsvrij zijn. Heb ook niet het idee dat die dikker bevroren zijn de volgende dag.

Met echte vrieskou ga ik als het even kan 2x naar stal om lauw water te brengen. Van mijn pony hoeft dat niet echt, die haalt haar neus op. Maar de laatste paar keren was de grote erg blij, die komt gelijk aanlopen en teugt een halve emmer lauw water (niet heet) in 1x dankbaar weg. Ook als ik de bakken vul met warmer water zijn ze er vaak snel bij.

Afgelopen nacht hebben beiden goed gegeten. Ik schrok van de hoeveelheid, maar juist alleen maar blij mee!! Merk wel dat ze moe zijn. Al een paar dagen niet kunnen liggen vanwege het vuurwerk en nu de nattigheid. De grote heeft vanmiddag wel een zeiknatte buik en een REM slaapje gehaald, maar mijn kleintje heeft nog niet gelegen. Ik merk dat ze erg moe is... Dus ik heb wat extra rubberen matten op haar sta plekje gelegd, in de hoop dat ze daar wel op gaat liggen slapen (droger).

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 07:51

DoCumera schreef:

[ Afbeelding ]

Wat tof! Het is dat ik geen slee heb, anders had ik ook nog wel even willen proberen. Ben alleen bang dat we hard gaan :D

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 08:02

DoCumera schreef:

[ Afbeelding ]

Wat vet!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 09:10

Nou mensen die sneeuw leuk vinden kunnen de komende dagen hun hart ophalen :)
Van mij mag het warm water gaan regenen 8-) Droog vriesweer met een zonnetje kan ik nog wel mee leven.
Ik heb nog voor 1.5 week hooi liggen en met een hooiboertje die niet aan huis bezorgd krijg ik het toch wel wat benauwd :x

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 09:59

DubbelFun schreef:
Nou mensen die sneeuw leuk vinden kunnen de komende dagen hun hart ophalen :)
Van mij mag het warm water gaan regenen 8-) Droog vriesweer met een zonnetje kan ik nog wel mee leven.
Ik heb nog voor 1.5 week hooi liggen en met een hooiboertje die niet aan huis bezorgd krijg ik het toch wel wat benauwd :x

Oké speciaal voor jou volgende week maandag even droog koud weer zodat je hooi kunt halen _O-

Daarna weer sneeuw _O-

Ik heb net een hooibak bij de "nieuwe" openstal neergezet.
In de andere openstal gaan ze momenteel niet
Wel in de stal die we laatst weer gerepareerd hebben....
Ik had nog een halve ibc zonder ijzerwerk eromheen. Dus voor nu hebben ze daar een ibc erbij staan.
Kunnen ze een beetje beschut staan te eten

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 10:47

Jemig wat een ellendig weer…

Heb ik hooinetten in de stal en buiten gehangen.. waar staat meneer?

Afbeelding

Juist in de sneeuw… ben benieuwd of die deken zo ook waterdicht blijft met al dat sneeuw erop

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 11:01

Meestal schudden ze wel een keer of ze gaan even rollen, maar hier ligt er nooit echt een hele dikke laag op de dekens.
Jasmijn had gisteren wel een 'toefje slagroom' op haar maantop liggen :D

Maddy_Paola

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 11:36

Van mij mag de sneeuw ook wel over zijn, veel te koud. Heb 2 en 3 jaar geleden wel gesleed met pluis, maar waar ik nu sta is er geen slee en onze slee was in gebruik, dus heb overgeslagen dit jaar.

Alleen alles is zo nat nu, en dat vriest snachts dus op, vind ik best wel eng, want haar buitenstuk wordt dus ook glad erdoor. Die droge kou met kerst was ook niet alles, maar liever dat dan deze zooi :roll:

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 12:58

Idd glad...
Normaliter hou ik het straatje bij de paarden altijd schoon, maar ik heb nu zelfs houtkrullen over de straat/sneeuw uitgestrooid om het stroever te houden.

De paarden hebben één rondje gedaan langs de hooibaken en zijn verder de tent niet uit geweest, op één 'ontplofte' plek na waar Boon gerold had :D

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-26 13:12

Wat een narigheid ondervinden jullie van de sneeuw.

Ik woon precies goed, alle buien gaan langs en de zon schijnt zelfs. *\o/*

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 13:24

Dat het er ligt is al ellende, maar als het straks gaat smelten krijg je de volgende ellende ;(

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 14:59

Volgens mij.....
Moeten we toch de stal zo klaar maken dat ze nachts opgesloten worden.

Layka gaat voor de stal liggen
Afbeelding

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 15:07

Geef haar eens ongelijk :)

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 16:42

Ik ga straks even kijken of mijn pad die ik had gemaakt ivm de extreme blubber de reden is dat ze niet meer naar de andere stal gaan(waar ook stro in ligt).
In de stal waar layka voor lag, ligt geen stro.

Want ook de 2 ukkies gaan niet echt zo veel meer naar de andere stal

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 16:45

Hier staan ze weer binnen en de paddock is weer behoorlijk omgeploegd, maar nog wel 3 mesthopen kunnen 'redden' voor ze helemaal onzichtbaar werden.
Verder heb ik sokken-etende laarzen. Die Muck-boots zijn fijne laarzen, maar ze houden met uittrekken graag je sokken 'vast'.... en de wat natte deurmat vinden mijn blote voeten niet zo aardig :)

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 17:09

_O-
Natte voeten is niet leuk? _O-

Afbeelding

Als ik dit moet geloven... kunnen we vrijdag/zaterdag met de arreslee =:) =:) =:) =:)
Echt als dat kan hea.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-26 17:12

Brrrrr natte sokken. :brr:

Wat vreemd Hagelslag dat ze niet bij de stal komen nu.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 17:13

Ik heb toch wel meedelijden met het noorden als ik dat zo lees.
En dit van het KNMI word ik ook niet vrolijk van:
Citaat:
Komende nacht blijft het op veel plaatsen glad. In de oostelijke helft komt plaatselijk mist voor. Het is eerst droog, later in de nacht maakt het westen weer kans op een enkele winterse bui. De minimumtemperatuur loopt uiteen van rond het vriespunt langs de kust tot plaatselijk -7°C in opklaringen. Boven een sneeuwdek kan de temperatuur beduidend lager liggen: rond -10°C of zelfs lager.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 17:19

Ik wil jullie wel helpen hoor Hagelslag, jullie mogen ook al onze sneeuw die dag hebben!!

Het is echt werkelijk prachtig! Vanmorgen net op tijd naar huis vanaf stal en toch in een mega sneeuwbui waarbij het binnen no time glibberen was. Na een paar uur flink doorsneeuwen en zelfs droog en waren de wegen goed te doen. In mijn pauze gewandeld en vroeg naar de paarden, want vanaf 5 zal het weer los gaan zag ik. Zon en blauw met sneeuw is echt prachtig! Maar die buien is echt niet heel praktisch. Het erf was weer geschoven en ten opzichte van vanmorgen echt perfect! Maar ja, nu weer een laag er overheen...... grbml.

Ik heb het sneeuw in mijn paddock overal laten liggen omdat ik juist bang was dat het bij weghalen daarna gladder zou zijn.

Mijn pony eet trouwens heel veel sneeuw }:0 }:0

Maddy_Paola

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 17:40

Tancreda4 schreef:
Ik wil jullie wel helpen hoor Hagelslag, jullie mogen ook al onze sneeuw die dag hebben!!

Het is echt werkelijk prachtig! Vanmorgen net op tijd naar huis vanaf stal en toch in een mega sneeuwbui waarbij het binnen no time glibberen was. Na een paar uur flink doorsneeuwen en zelfs droog en waren de wegen goed te doen. In mijn pauze gewandeld en vroeg naar de paarden, want vanaf 5 zal het weer los gaan zag ik. Zon en blauw met sneeuw is echt prachtig! Maar die buien is echt niet heel praktisch. Het erf was weer geschoven en ten opzichte van vanmorgen echt perfect! Maar ja, nu weer een laag er overheen...... grbml.

Ik heb het sneeuw in mijn paddock overal laten liggen omdat ik juist bang was dat het bij weghalen daarna gladder zou zijn.

Mijn pony eet trouwens heel veel sneeuw }:0 }:0

Ik stuur ook met alle liefde de sneeuw verder naar het noorden, het is prachtig, als je binnen bij de kachel kan zitten :Y)

Sneeuw laten liggen zou ik liever ook doen, maar ze maar er een strontslushie van, en dat vind ik niet zo fris, dus dan laat ik het niet liggen.