Ik heb de mijne voorgaande jaren ook altijd helemaal geschoren. Zij stond toen toen soort van 24/7 buiten. Eigen stal met aangrenzende paddock, waarvan de schuifdeur altijd open stond, dus ze 24/7 kon kiezen waar ze ging staan.
Nu dit jaar voor het eerst niet geschoren, vanwege dat we op het moment geen intensieve trainingen hebben door haar blessures.
Ik scheer de mijne sinds een aantakl jaar altijd zo, daarvoor altijd helemaal. Ik wilde 'm deze week scheren, maar hij is niet droog (mist, regen) dus moet nog even wachten. Hij staat nu geheel stil ivm andere blessure, maar ga toch scheren. Wordt hals/schouder/borst/stuk buik kaal, of toch model als hierboven, maar dan iets lager, dus meer haardek nog erop laten.
Nouvel
Geplaatst: 12-11-20 13:07
Die van mij gaat ook deze week kaal, droogt veel te slecht op nu met dikke vacht en warm vochtig weer
Anoniem
Geplaatst: 12-11-20 20:22
Oké jullie scheren dus nog best wel ver . Ik durf dat echt niet maar ben zelf wel een koukleum
Vandaag een stukje verder geschoren maar alles zit nog onder de deken.
Ik moet wel helemaal scheren. Zelfs met nog een stuk haar op zijn rug wordt hij extreem nat en is hij meteen uitgeput. Als je hem goed inpakt is er geen probleem volgens mij.
Anoniem
Geplaatst: 12-11-20 20:41
Ik heb een regendeken en 200grams. Er is voor die dikbillen helaas niet zoveel keuze zonder meteen falliet te gaan
Maar hoe doen jullie dat met rijden in de winter? Met een uitrijdeken?
Huh hoezo niet? Dan laat je hem gewoon op, dat kan ook prima... Maar als je een patroon scheert zoals ik dan kan het ook wel zonder en alleen met hele koude dagen.
puppy1128
Geplaatst: 12-11-20 21:00
Ik train in de winter niet intensief. Mijn eigen spieren doen dan niet meer helemaal mee. Maar hij denkt elk jaar de ijstijd te verwachten, dus zelfs met stilstaan buiten zweet hij al. Ik scheer dan alleen borst/hals een stukje. Dan kan hij weer lekker rennen, spelen en wandelen/grondwerken met mij. En zolang het weer en onze spieren het toelaten, ook rijden. Ik doe dan geen deken op, dan zou ik ws alleen maar meer eraf moeten scheren. Dit werkt voor ons prima zo. Dus dan knutsel ik er liever niet te veel aan.
Als je bovenste deel laat staan en de rest scheert, hoef je niet met uitrijdeken aan de gang. En als je dat wel wilt, kan je 'm altijd achter je zadel oprollen als 't te warm wordt op de billen
Ik voer nu de Pavo Vital met daarbij Magnesium supplement en Immuboost druppels van Phytonics. Helaas eet ze sinds vanmorgen de brokjes niet meer... ik lees in de Facebookgroep dat meerdere paarden dit hebben na een tijdje Pavo Vital.
Ik heb nog een proefzakje Vitalbix vitaminebrokjes liggen. Die gegeven met de supplementen, ook die at ze niet.. vervolgens vanuit de hand gevoerd toen at ze het wel.
Ik heb nu als 'noodoplossing' de slobber van Vitalbix om zo toch haar supplementen te kunnen geven. Maar ik moet op zoek naar nieuwe brokjes vrees ik...
DA adviseerd Marstall Force.. ik lees daar in de Facebookgroep alleen mindere ervaringen over?
Hier worden de supplementen ook geweigerd momenteel Dus de proteineshake met vit E, pro essential, zout, vit c word via een sluit oraal toegediend Het moet er in dus , dan maar zo
Haar muesli eet ze zonder poeders wel gewoon op , zelfs met het hennepzaad er in (ter vervanging van de helft van de proteine... anders stond ik met driekwart liter shake En een 60ml spuit
Ik meng alpenmash met pavo slobber mash. https://www.aleashop.be/agrobs-alpengrun-mash-15kg.html In dat laatste zal wel teveel suiker zitten. Maar ik bouw telkens af. Heb nu de green power van equifyt die ik eronder meng, hopelijk ter vervanging van de pavo. Daaronder meng ik alle poeder, moet goed nat zijn want anders wordt het een brokje. Daar wortels door en dan gaat alles binnen.
Nouvel
Geplaatst: 22-11-20 20:58
Ik meng eiwitpoeder door een beetje speedibeet met lijnzaadolie. Dat gooi ik met voeren bij het gewone voer waar de rest van de supplementen in zitten (pure feed balance en vitalbix lucerne) en dat gaat zo altijd schoon op.
Anoniem
Geplaatst: 22-11-20 23:33
Ik week höveler grasbrok en daar gaat de metazoa vitkorrel en alles wat ik nog meer wil geven aan poedertjes doorheen.
Nu moet ik wel zeggen dat mijn paard nooit reguliere melasse brok heeft gehad dus ook niet beter weet dan suikerarm 'krachtvoer'.
Nouvel
Geplaatst: 23-11-20 08:51
Hier hetzelfde en ons andere paard dat in het verleden wel veel gewoon krachtvoer heeft gehad eet de pure feed ook heel erg graag!
Met de Alpengrün Müsli of de Alpengrün Mash kun je meestal veel verhullen. Je zou grasbrok (Agrobs, Pavo) met wat Alpengrün als basis kunnen nemen en daar je balancer/supplementen door doen. Natmaken en even laten staan tot je een dikke slobber hebt. Sommige paarden houden van pepermunt. Paar druppels van door het eten doen. Of vanille, als druppels.
Appelsap door de slobber werkt ook bij sommige En soms is je paard gewoon een prinses op de erwt eerste klas En heeft ze dat van haar moeder ge-erft (serieus ... soms denk ik : was ik maar gaan dammen )
Mac
Geplaatst door de TopicStarter: 23-11-20 15:04
Ik heb nog gedacht aan schaken, maar ook daar staat een paard tussen dus dammen it is
Ik hoor van meerdere dat hun paard Pavo vital na een tijdje niet meer eet.. Vanmorgen at ze de Vitalbix weer wel. die probeer ik nu even een paar dagen, als ze die blijft eten ga ik daarvoor.
Ik ga wel even wat verzinnen voor een lekker 'supplementen-papje'. beetje appelsap erdoor is ook wel een goede. Dat mag ook? , ivm dat gewone appels geven minder slim is vanwege suikers?
Ligt er een beetje aan hoeveel etc Een beetje appelsap in het geheel (ongezoette) zou hier prima kunnen Maar ja, tis bah
Momenteel krijgt mijn dame gewone muesli (equsana iceland) omdat ze de vitalbix active+ niet meer at en de pavo natures best was ook maar anderhalve zak leuk , de mash en de slobber van st hippolyt en dodson bliefte ze ook niet meer
Dus hennepzaad door de equsana En de poeders via de spuit