Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Sjafrane

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 18:15

Ik vind van wel. Ik heb het oude model. Met de ringen. (Die wordt ook nog gewoon gemaakt)bij mij valt de maat goed en hij blijft ook goed. Ik gebruik hem als eerste deken en voor de rest als onderdeken. En ik heb hem zeker al een jaar of 4 en hij nog gewoon mooi.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 18:21

De amigo is valt wat small bij stan.. net als Bucas...

Hmm twijfel

Pumpkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 21:46

Ik heb de Bucas recuptex panamaD, maar deze deken heeft alleen een magnetisch rugpand. Zal morgen eens kijken tot hoever dit rijkt, maakt op de schouders zit geen werkende stof.

En de fedimax fleece als onderdeken gebruiken? Als hij te veel trekt zou je er een gladde stof in kunnen zetten. De fleece is wel van dikke kwaliteit. Of als je de onderlappen kan overnemen ben je het best geholpen denk ik.

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 21:53

Een stalgenoot heeft de bot mesh 195 die ik mag passen. Dus ben heel benieuwt! Kan ik ook direct voelen hoe dik (of luchtig) die is. En als ik een maat groter moet is op mp in mijn wijk een 205 te koop die ik evt kan passen.

Doe ik eerst dit!

En als 'nood' dan evt de fedemiax onderlappen al is het lastig eraan te komen :D

De zweetdeken is te dik en gaat trekken, dat weet ik nu al.

Bedankt voor het mee denken en ik hou jullie op de hoogte!!

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 16:21

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 20:45

Nog een vraag... ik kom twee mesh dekens tegen. Zit er verschil in en welke is beter of zit er geen verschil in?

Afbeelding

Afbeelding

VWestra

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 20:55

Ik heb die deken zoals bij horze. Ik heb er vorig jaar ook nagekeken en er zit een verschil in dacht ik. Die van het onderste plaatje is volgens mij iets dikker dan de mesh/netdeken. Ik heb toen uitgebreid doc horse en BOT online nageplozen om het verschil te achterhalen.

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 21:09

Super dankje. Onderste is wel mooier maar de dikte is belangrijker!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 21:55

Ik heb de bovenste en die heeft een prima pasvorm.
Naar mijn idee is alleen de voorsluiting anders maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen.

Ireentjuh85

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 22:06

Hallo allemaal,

We hebben het er allemaal over, Back on Track is best een uitgave. Daarom wil ik jullie even attenderen op een nieuwe FB pagina Back on Track producten te koop of te koop gevraagd
Is leuk om lid van te zijn om zo producten te kopen en te verkopen onderling.

Gr. Irene

Sjafrane

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 22:23

Aan de onderste kan geen hals. Ik heb ook de bovenste die is super fijn en past goed.

Sybelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 22:39

Wat zit er bij de schouders van de BOT mesh dekens? Ik heb nu de rambo ionic op en die heeft van die gladde stof waardoor ze geen kale plekken krijgt.
En trekt deze deken niet zo naar achter als de rugwarmer?

Ben een beetje aan het twijfelen of ik een fedimax waterdichte koop of toch een bot mesh en die onder mijn Rambo doe. De Ionic is fijn maar voor de winter wil ik iets dikkers. En ik vind het prettig om tussen de verschillende manier van werking te kunnen wisselen.

(De fleece deken functioneerde ook maar die heb ik nu zelf ingepikt O:) En nu ik weet dat het werkt wil ik ook wel investeren in een echte deken)

salamaleque

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 07:47

Sybelle schreef:
Wat zit er bij de schouders van de BOT mesh dekens? Ik heb nu de rambo ionic op en die heeft van die gladde stof waardoor ze geen kale plekken krijgt.

Ben een beetje aan het twijfelen of ik een fedimax waterdichte koop of toch een bot mesh en die onder mijn Rambo doe. De Ionic is fijn maar voor de winter wil ik iets dikkers. En ik vind het prettig om tussen de verschillende manier van werking te kunnen wisselen.

(De fleece deken functioneerde ook maar die heb ik nu zelf ingepikt O:) En nu ik weet dat het werkt wil ik ook wel investeren in een echte deken)

Welke ionic heb jij? En hoe houden de bolletjes zich? Ik heb er vorig jaar een toch teruggestuurd na berichten dat de bolletjes loslieten. Aangezien deze bij Agradi vandaan kwam en ze daar niet zo makkelijk zijn met garanties (van horen zeggen hoor) wilde ik het niet riskeren. Vervelende is, is dat ze daar toch het meest voordelig zijn. Ik bestel liever bij de Paardendrogist maar daar is de deken weer flink duurder.

Sybelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 09:20

Dat met de bolletjes die loslieten was volgens mij bij de liner.

Ik heb de stable sheet. Die houden prima. Ik gebruik hem best veel. Ze draagt hem de hele nacht. En als het regent ook overdag. Houd ik hem onder de regendeken.

Vraag me alleen ook af hoe lang het duurt voor ze afgesleten zijn en/of niet meer werken. Maar dat heb ik ook met de fedimax. Denk dat bolletjes altijd kwetsbaarder zijn dan in de stof verweven.

Sjafrane

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 09:45

Het materiaal van Back on track zit in de hele deken. Ook aan het borststuk mijne gaat niet kapot of kaal ervan. Ze heeft een gevoelighuidje. Ze heeft er ook geschoren mee gestaan

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 10:42

salamaleque schreef:
Sybelle schreef:

Welke ionic heb jij? En hoe houden de bolletjes zich? Ik heb er vorig jaar een toch teruggestuurd na berichten dat de bolletjes loslieten. Aangezien deze bij Agradi vandaan kwam en ze daar niet zo makkelijk zijn met garanties (van horen zeggen hoor) wilde ik het niet riskeren. Vervelende is, is dat ze daar toch het meest voordelig zijn. Ik bestel liever bij de Paardendrogist maar daar is de deken weer flink duurder.

Als je wacht tot de horse fit shop 25% korting heeft dan is die zelfs 3 euro goedkoper dan agradi met 35%.

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 14:31

Heeft iemand een tip voor een fijn sjabrakje die ook leuk te betalen is? En als we dan toch bezig zijn ook beenbeschermers?
Hoe bevallen de beenbeschermers en doen die ook wat tegen gallen?

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 14:37

Kan de bot mesh ook als onder deken functioneren

Ik durf de dekens nog niet te kopen ivm klein hafje dikke nek.

salamaleque

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 16:12

Bedankt voor de tip PanamaD!

Pumpkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 21:04

No_No schreef:
Heeft iemand een tip voor een fijn sjabrakje die ook leuk te betalen is? En als we dan toch bezig zijn ook beenbeschermers?

Mr feel warm dekje misschien iets voor je? Nieuw 58 euro. Vind het een mooi dekje!

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 23:02

Ik heb alleen nog dekjes van BOT. Vind die heel fijn met de dubbele zadellus voor de singelstoten.

frutsels

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 09:22

PanamaD schreef:
Nog een vraag... ik kom twee mesh dekens tegen. Zit er verschil in en welke is beter of zit er geen verschil in?

[ [url=m/zvMDEb.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/4lMLV5.jpg]Afbeelding[/url] ]

De deken op deze foto is de Mesh Mia. Deze heeft en iets andere pasvorm en valt kleiner dan de gewone Mesh deken. Deze past ook beter op wat smallere paarden. Netdeken en maasdeken is gewoon hetzelfde, geef het beestje maar een naam :-)

Meer info over de gewone
http://backontrackvoorpaarden.nl/home/8-maasdeken.html

Meer info over de Mia
http://backontrackvoorpaarden.nl/home/9 ... n-mia.html

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 11:12

Weidebloem schreef:
No_No schreef:

Mr feel warm dekje misschien iets voor je? Nieuw 58 euro. Vind het een mooi dekje!

Ik heb ook de Mr Feel Warm en hij bevalt heel goed. Ook een mooi dekje.
Ik moet weer eens een keer met een ander dekje rijden om het verschil te merken.
Onder de Mr Feel Warm loopt ze in ieder geval heel fijn en ruim

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 08:42

dank jullie!

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 09:48

Heeft iemand hier ervaring met zowel de Back on Track mesh beschermers als de Lemieux mesh beschermers? Zit hier veel verschil in?