[INFO] zomereczeem, schuren en jeuk 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nassie

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 21:38

Katingg de Boett hoofdkap besteld.
Wat een prijzen zeg. Ik ben helemaal niet thuis in het zomereczeem, maar wat sneu voor al die mensen die een eczemer hebben. Worden gewoon op hoge kosten gejaagd :+

Maar goed, gezondheid gaat voor. Hopelijk helpt het voor mijn pony.
Ik smeer trouwens metisan, wondzalf op basis van honing. Het helpt de wondjes die ze gisteren had waren dicht, hoofd wordt ook weer wat behaarder.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 21:53

Ik koop bijna al mijn dekens 2e hands :D
scheelt me enorm veel kosten :j

Appie heeft sinds vandaag ook een deken om.
niet de rsih, hij is nogal afgevallen waardoor deze hem nu te ruim zit.
voor nood een andere deken op gedaan,die ik ooit voor 25 euro gekocht heb,maar wel geschikt is

Afbeelding

Als hij in het gras komt en dikker word dan past de rsih denk ik ook wel weer

evelienn28

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 22:01

ik ben vanavond nog even bij mijb pony geweest en helaas net achter de oren/voorpluk had hij 2 kale plekjes geschuurt :(
net dat stukje wordt niet bedekt door de deken en het was gisteren van dat warme weer.
baal verschikkelijk wil niet dat hij weer zn zielig voorplukje krijgt.

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 22:12

Ik heb ook tweedehands gezocht. Helaas voor een shet was er op het moment niets.

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 22:27

Wat is een fijn merk redelijk betaalbare deken? Ik ga toch maar een deken aanschaffen, want Sally heeft erg veel last.
Ik bestel het liefste online.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 09:06

Tja is ook wel persoonlijk wat voor soort deken je wilt.
Je kunt een pagony eczeemdeken doen, die zit rond de 60 euro Dacht ik.
maar die kunnen wel sCheuren en dan moet je toch een andere kopen.
of je haalt een rsih of zo'n shires eczeemdeken, die zijn sterker en gaan langer mee :j

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 11:37

Ik meld me ook weer even, heb helaas een pony die fanatiek jeukt :(
Heb al vanalles geprobeerd, laatste jaren gebruik ik Derfen. Ben alleen niet helemaal tevreden hierover, heb niet het idee dat het supergoed helpt, het is niet goedkoop en ik stink zelf een uur in de wind door deze troep :')

Heb uit dit (en vorige) topics al vaker goede tips gehaald en er is vast weer wat nieuws op de markt dus vertel! Waar zijn jullie heel enthousiast over? Dan ga ik toch weer eens wat anders proberen.

zuma1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 11:41

oke kom hier ook maar weer met een vraagje ..ons paardje vorig jaar zonder masker gestaan ging redelijk goed ..dacht doe het nu weer _-:( stom stom zijn hele toet zit onder de wondjes ben aan smeren met sudocreme heb nu niet idee dat helpt zo jammer weten jullie nog iets ? als hij masker opheeft gaat hij daarmee schuren en krijgt hij nog ergere plekken ...gggrrrrrrrrrrrrrrrrrr

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 12:01

Sudocreme is ook niet geschikt voor wondjes, dat prikt heel erg en droogt de huid uit.
Ik behandel de wondjes met honingzalf.

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 12:09

Ik behandel de wondjes ook met honingzalf, metisan.

evelienn28

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 13:09

Mloes schreef:
Ik meld me ook weer even, heb helaas een pony die fanatiek jeukt :(
Heb al vanalles geprobeerd, laatste jaren gebruik ik Derfen. Ben alleen niet helemaal tevreden hierover, heb niet het idee dat het supergoed helpt, het is niet goedkoop en ik stink zelf een uur in de wind door deze troep :')

Heb uit dit (en vorige) topics al vaker goede tips gehaald en er is vast weer wat nieuws op de markt dus vertel! Waar zijn jullie heel enthousiast over? Dan ga ik toch weer eens wat anders proberen.

ik gebruik de equi protecta lotion die bevalt mij erg goed.
die stinkt ook lang niet zo erg als derfen zit meer een soort cola luchtje aan.
ben hier op over gestapt ook vanwege de sterkw lucht van derfen.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 13:14

Ik had vorige week mijn paard uit de training naar huis gehaald. Bijna direct begon het schuren. Per toeval in contact gekomen met iemand die de lijn kent en zij gaf aan dat er een allergische reactie was bij zwaluwen. Bij mij op stal boven haar box 3 zwaluwnesten.

Direct het paard van stal verplaatst, helaas alleen een buitenstal mogelijk met luik (dus volop schuurmogelijkheid) en mijn eerste indruk is dat dit wellicht de oorzaak van haar jeuk kan zijn. Afgelopen nacht niet gejeukt en ook bij het naar buiten gaan niet als een gek op zoek naar schuurmogelijkheid en rollen.

Wel kort dat dit na een dag te zeggen maar ik heb er vertrouwen in dat de zwaluwnesten (luisjes bij zo'n netst) de oorzaak kan zijn van haar jeuk. Misschien een idee hier alert op te zijn bij een schuurder.

Freya6

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 13:46

Hier een smeerseltje van Bio ron, dat helpt verzachtend. En Derfen.
En Balistol anti mug smeer ik op de benen , buik, borst en staart.
Het gaat redelijk, paard schuurt niet opvallend veel, alleen een gedeelte manenkam is opgezet en bijna kaal.
Druppels van Puur Culico en Puur Jeuk, zeer tevreden over.

Freya6

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 14:12

lieve mensen, hoe krijgen jullie de dekens schoon?
Ik heb de Rambo Sweet itch nu op 40 graden gewassen, maar de Derfen zit er nog in!
En ik ben bang dat mijn hele was straks naar Derfen ruikt! oeps.

Nivada

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 15:25

Derfen vlekt en krijg je er niet meer uit ;)
Staat als het goed is ook bij de gebruiksaanwijzing.

Freya6

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 16:37

ow haha. Nou inderdaad, niet eruit te krijgen ;)

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 18:42

Een schone deken is voor mij vrij van haren, zand, huidvet etc. Een vlek kan mij niet zoveel schelen, ze dragen die dekens voor het comfort, niet voor de show.

En nee Derfen, maar ook mestvlekken, dat wast er niet zomaar uit.

Wasmachine kan je een keer laten spoelen met azijn tegen luchtjes, beetje azijn in het wasverzachterbakje is sowieso fijn met paardenspullen wassen. Dat neemt evt. achtergebleven zeeprestjes mee.

Freya6

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 18:51

Dankje!
Hij is niet vrij van haren en huidvet geworden :(
Heb hem op 40 graden gewassen, moet het heter? Kan dat met een rambo? Weet iemand dat?

zuma1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 20:45

TinkerTreas schreef:
Sudocreme is ook niet geschikt voor wondjes, dat prikt heel erg en droogt de huid uit.
Ik behandel de wondjes met honingzalf.

nee joh echt waar ...dan begrijp ik dat erger wordt ..chips dit heeft ooit een dierenarts mij aangeraden .dank je wel voor je antwoord

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 20:47

Ellepel, ik vind de hals te kort ervoor.

Zoek eens op internet naar de imperial riding collectie.
Dan wordt het vaak ook duidelijk.

_Margot_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 22:04

Ik moet me helaas ook weer melden.... Paardjelief schuurt zijn hoofd weer behoorlijk (ja, alleen zn hoofd). We smeren met Derfen Lotion Soft, maar dit helpt te weinig. Vorig jaar heeft hij een spuit gehad van de dierenarts om zijn 'eczeem-cyclus' te onderbreken, maar ook dit had geen effect. Hij laat nagenoeg de rest met rust (hij heeft ook een eczeemdeken incl hals). Het is eigenlijk niet heel paardwaardig als ik hem ook nog een hoofdkap op moet doen (en hij schuurt ook op de onderkant/bovenkant van zijn neus en mondhoeken). Nu ik eigenlijk niet zo goed meer weet wat ik moet doen, kwam bij mij het idee op om hem eens op ander voer te zetten (in de winter heeft hij het ook heel licht namelijk). Heeft iemand een idee van welk voer het beste zal zijn voor een eczeempaard?

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 22:20

Freya6 schreef:
Dankje!
Hij is niet vrij van haren en huidvet geworden :(
Heb hem op 40 graden gewassen, moet het heter? Kan dat met een rambo? Weet iemand dat?

Ik was de Rambo altijd op 60 graden met wit-wasmiddel en een schepje oxy-action van AH huismerk (beter dan de originele) en heb op wat vlekken na weer fijne schone dekens.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 22:22

friesiszwart schreef:
Ik had vorige week mijn paard uit de training naar huis gehaald. Bijna direct begon het schuren. Per toeval in contact gekomen met iemand die de lijn kent en zij gaf aan dat er een allergische reactie was bij zwaluwen. Bij mij op stal boven haar box 3 zwaluwnesten.

Direct het paard van stal verplaatst, helaas alleen een buitenstal mogelijk met luik (dus volop schuurmogelijkheid) en mijn eerste indruk is dat dit wellicht de oorzaak van haar jeuk kan zijn. Afgelopen nacht niet gejeukt en ook bij het naar buiten gaan niet als een gek op zoek naar schuurmogelijkheid en rollen.

Wel kort dat dit na een dag te zeggen maar ik heb er vertrouwen in dat de zwaluwnesten (luisjes bij zo'n netst) de oorzaak kan zijn van haar jeuk. Misschien een idee hier alert op te zijn bij een schuurder.

Dat heb ik nog nooit gehoord. Wel interessant :) Bij ons in de paardenstal ook 2 nestjes. Ik heb helaas geen andere stal.

TinePine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 23:16

Nassie schreef:
Ik behandel de wondjes ook met honingzalf, metisan.

Mesitran heet het voor diegenen die het op willen zoeken. Gisteren zag ik het ook al ergens verkeerd gespeld staan. Dan kun je het niet vinden misschien online.
Vetramil is ook honingzalf

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 00:58

Kinke schreef:
friesiszwart schreef:

Dat heb ik nog nooit gehoord. Wel interessant :) Bij ons in de paardenstal ook 2 nestjes. Ik heb helaas geen andere stal.

Het is een bekend fenomeen.....des te meer zwaluwen....des te meer jeuk......is ook logisch........zwaluwen eten vliegjes,en dus ook knutjes,,,,,,,geen vliegen,dan dus ook geen zwaluwen,en vaak ook geen jeuk.