Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
aam_mic schreef:Zijn er hier nog mensen die puur culico geven aan hun paard?
Ik geef het nu sinds 3 weken en mijn pony heeft sinds anderhalve week nu een soort bulten, waarschijnlijk galbulten. Mijn hoefsmid dacht dat het kon komen door de puur culico omdat het speeksel van de mug via deze manier nu wordt afgevoerd?
Maar als ik dan geen puur culico geef, moet de speeksel van de mug toch ook afgevoerd worden? Iemand hier nog andere ideeën over?
Mindim schreef:MyKayleigh schreef:Mijn nieuwe paardje staat sinds 1.5 week met haar deken op, iedere dag doe ik zeewater in haar manen en staart, Helaas heb ik niet het idee dat het helpt.
Ik kan niet in de buurt van haar manen komen, opstappen en rijden gaat ook niet omdat de teugels dan in de buurt van haar manen komen.
Heeft iemand dit weleens meegemaakt? wat kan ik eraan doen? ik ben ten einde raad, kan helemaal niets met haar momenteel behalve wat grondwerk in haar blootje anders gaat ze ook raar doen.
Denk je er wel aan dat zeewater bij open wondjes, wel erg zeer doet? Zeewater helpt ook niet bij eczeem volgens mij hoor. Zeewind kan wel helpen.
aam_mic schreef:Zijn er hier nog mensen die puur culico geven aan hun paard?
Ik geef het nu sinds 3 weken en mijn pony heeft sinds anderhalve week nu een soort bulten, waarschijnlijk galbulten. Mijn hoefsmid dacht dat het kon komen door de puur culico omdat het speeksel van de mug via deze manier nu wordt afgevoerd?
Maar als ik dan geen puur culico geef, moet de speeksel van de mug toch ook afgevoerd worden? Iemand hier nog andere ideeën over?
ellepel schreef:lemanthia:
ze is zeker wel te zwaar,wat is het voor ras?
en inderdaad,kijk heel goed naar de voeding.
haal alles weg wat niet noidg is,dus geen snoepjes,wortels.
alleen wat krachtvoer en ruwvoer en matig in het gras.
wat voor krachtvoer geef je?
ik hoef hier bijna niks te zetten haha.
appie gaat super,staat onder de vliegendeken en heeft verder geen jeuk
Fennadev schreef:horen open wondjes dan ook bij schimmel? Want het jeukt hem daar op zijn rug zeker, het is niet een grote plek, kan niet van zadel komen, want dat heeft hij niet. Hij loopt te bijten bij de wondjes en haalt alleen maar meer vacht weg op deze manier.