Graasmasker -> paard echt dunner?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Wijslander

Re: Graasmasker -> paard echt dunner?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 13:23

Wat ik al dacht dus! :j

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 15:15

Gewoon afgaan op hoe het verder op het lijf uitziet en aanvoelt en kijk ook naar de vetkussens ergens op het lijf en of mannenkam enz.

Buikomvang zegt me ook niks, is gewoon vulling en gassen. Het gaat om de hoeveelheid vet dat opgeslagen wordt.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 15:37

Mijn merrie heeft een hele dag voor zich uit staan staren op het land..........ze deed niks met het masker om. Heel sneu. Heb hem daarna niet meer om gehad.

Mocht er nog iemandje eentje zoeken :')

Straks gaan ze vanaf het land af en de paddock in, kijk er naar uit :D

Kan iedereen wel zeggen dat het goed is om paarden veel buiten te hebben etc. Maar die van mij zou dat niet overleven, die zou zich klem vreten :=

Mooie resultaten zie ik hier voorbij komen hoor!! +:)+

Leedebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 18:01

Sommige paarden hebben echt wel even een paar dagen nodig om het te accepteren / te snappen. Niet te snel opgeven hoor ;)

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 11:30

Het gras is veel te kort en komt er ook niet doorheen. Ik vind het echt een sneu gezicht, dan liever strookbegrazing ;)
Ze moet wel wat binnen krijgen. En ze drinkt ook niet -O-

Leedebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 12:08

Het moet natuurlijk wel mogelijk zijn om met dat ding te eten ;) Vooral in het begin, als ze het nog moeten leren, moet het gras toch wel wat lengte hebben. (ook weer niet te lang, want dan drukken ze het plat). Die van mij kan er hooi mee eten en presteerde het zelfs om een zak kippenvoer kapot te trekken! Hij heeft echt maar een mm houvast nodig :+
Maar als je het met strookbegrazing op kan lossen is het natuurlijk helemaal super!

_KaWi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 13:18

Die van mij is in een paar weken tijd ontzettend handig geworden met de greenguard. Kan er zelfs iets te veel mee eten naar mijn idee :D

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 14:49

Oh ze zijn echt uitgekookt die paarden he!

Ik kan het nu redelijk onder controle houden. Volgend jaar maar eens goed na denken hoe ik het ga oplossen. Haar vriend waar ze altijd mee staat (ons andere paard) is dan weg en ik zal dan een weidemaatje moeten zoeken die ook niet zo vet hoeft te staan.

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 18:56

Oooooohhhhh mijn pony heeft in 2 dagen tijd het masker al 2 keer afgesloopt en zich lekker rond staan vreten _-:( -:(- En het ging net zo goed!

Wat is ook alweer de beste optie als je een masker wil dat aan het halster vastzit? Ik heb nu een Best Friend en die korf bevalt perfect, maar ondanks vastnaaien en tapen weet hij hem toch los te trekken.... Aargh |o

ikkebenmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 10:13

Wie heeft er een imperial riding graasmasker maat S? Zou diegene misschien voor mij de omtrek aan de binnenkant van het graasmasker op willen meten? En de lengte ervan?
Ik twijfel namelijk over de maat aangezien mijn shettie een vrij breed hoofd heeft.
Alvast bedankt!

Miepjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 20:43

edith2 schreef:
Voor wie er interesse heeft (mag via pb): ik heb een greenguard, grootste maat over. 1 seizoen gebruikt maar nog helemaal in orde. Heeft echt wel goed geholpen. Nu niet meer nodig door ander weidebeleid.

Die heb ik inmiddels in gebruik. :)

Dribbelkont

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 19:48

ik heb maat m besteld voor tinker zie profiel. zou die niet te klein zijn?

is van imperial riding

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 23:06

Ja, het is mogelijk te klein, want je tinker moet er ook mee kunnen gapen.

Voor mijn Arabier heb ik zelfs de maat full.

Echt geen 1 schuurplek of wat dan ook en hij kan er lekker mee gapen en alles zonder dat hij daarin beperkt wordt.

Maar dat is ook echt afhankelijk van de bouw van het hoofd, brede kaken, korte snoetje en dan gelijk brede kaken of lange snoet enz. enz.

Ik zou maar gewoon kijken of ie past en anders kan je m nog altijd in ruilen voor een maatje groter.

Het moet niet zo zijn dat ie net om de hele snoet past, het moet zo ruim zijn dat ie ermee kan gapen.

Dribbelkont

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 00:58

Tinker van 1.40 met cob halster en hoofdstel

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 05:58

Dimple schreef:
Het gras is veel te kort en komt er ook niet doorheen. Ik vind het echt een sneu gezicht, dan liever strookbegrazing ;)
Ze moet wel wat binnen krijgen. En ze drinkt ook niet -O-

Ik vind het ook niets, wil het mijn paard niet aandoen. Mijn paard is zwaar insuline resistent, maar doet het dit jaar heel goed op overdag lekker op het gras (strookbegrazing) en de avonden en nachten op de paddock met hooi. Hij is helemaal opgeknapt na jaren 24/7 op gras. Heb toen alles uitgeprobeerd, schraal gras, lang gras, werkte niet, maar de combi van lekker kunnen grazen met zijn kuddegenoten en daarna op zand met schuilstal en ruwvoer gaat prima. Ik vind het heel belangrijk dat hij mentaal ook goed in zijn velletje zit en dat is hij niet met een graasmasker of sowieso met een halster met gedoe aan zijn hoofd....... Fijn als anderen ervaren dat hun paard er happy mee is, maar dat geldt gewoon niet voor alle paarden.

paulinebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 09:01

toch prachtoplossing dan? Mijn paard doet het met de greenguard wel boven verwachting goed, zelfs 24/7. Eerlijk gezegd beter dan met de korf. Ze heeft er geen last van, drinkt en kroelt ermee. Ik heb 'm inmiddels sinds een paar dagen af, omdat er weinig gras staat en er ook niet veel meer in zit en zonder is uiteindelijk natuurlijk het fijnste...

Leedebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 19:55

Dribbelkont schreef:
Tinker van 1.40 met cob halster en hoofdstel

Ik denk dat die te klein is. Mijn pony, 1,37 en cob maat halster (Pablo in mn profiel) heeft een maat L.
Als je hem los in je handen hebt lijkt hij mega groot, maar als hij hem om heeft valt ie gewoon ruim, zodat hij idd ook kan gapen en zo.

@Twiggy
Als het zo zonder lukt is dat top! Bij ons is het óf alleen op stal óf met een korf om op de wei bij zn vriendjes (overdag) dus ja, dan is de keuze snel gemaakt! ;)

helene5

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 22:58

Tijd geleden op dit topic gereageerd, was toen op zoek naar een graaskorf omdat mijn paard merries dekt en zich dan vastbijt (in het voorjaar). Was toen gestart met de GreenGuard. Mijn paard maakte ze vrij snel kapot, dus na 2 GreenGuards in 2 maand, ben ik overgestapt naar de iets goedkopere graaskorf van Epllejeck.
Deze maakt mijn paard binnen 2-3 maanden ook kapot.... dus gaat iets langer meer dan de GG, maar niet ideaal en best prijzig (50 eur) :(

Nu overweeg ik deze, ik vroeg me af of iemand hier ervaring mee heeft? Of het snel kapot gaat? Is dit wel handig voor de winter, vriest het dan niet aan zijn snuit vast als hij water drinkt en het vriest?
(overigens moet mijn paard nu een graaskorf om omdat hij dekens van andere paarden stuk maakt..)

http://www.atorka.shopfactory.com/contents/nl/p3271.html
Afbeelding

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 23:01

helene5

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 23:11

StalNollie schreef:
als ij de GG al kapot krijgt deze al helemaal. heb deze ook gehad. had er toen 1 die ik wilde bestellen maar dat was niet in nl. ik ga voor je zoeken welke dat was die krijgt hij zeker niet kapot

hebbes gevonden

http://www.bestfriendequine.com/cribbin ... muzzle.htm

dankjewel, dat ziet er echt onverwoestbaar uit! :D

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 23:20

Met dergelijke constructies geeft het wel te denken wat het met het gebit van je paardje doet. Als hij de hele dag tegen ijzer aan moet grazen gaan zijn tanden het niet winnen van metaal. De korf hierboven geeft geen mogelijkheid meer tot grazen.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 23:21

natuurlijk wel kasmir, het is niet voor niks op de markt.

Vankje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 19:44

Nou, zo'n korf met ijzer zou ik persoonlijk niet nemen :n
De voortanden van mijn merrie sleten al af van de GG, dan wil ik niet weten hoe die tanden er uit zouden zien na een zomer met bovenstaande korf :=

Helene5: is het vastbijten het enige probleem? Ik zou het als merrie-eigenaar überhaupt niet prettig vinden als er een ruin bij mijn merrie zou staan die er steeds op springt...

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 19:55

de korf is niet van ijzer, en ervaring over de GG is erg verschillend was er zelf ook eerst huiverig voor, maar ik zie bij mijn paard (beide paarden zelfs) helemaal niks.

Vankje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 23:59

Aluminium dan (toch een metaal), lijkt me hoe dan ook niet zo vriendelijk voor de tanden van je paard.
Ervaringen met de GG zijn idd erg verschillend, ik deel hier slechts mijn ervaring ;)
(paard van een stalgenoot had overigens ook last van afslijtende tanden door GG)